(3) Wariant pokojowy - Przeprawa przez pierwszą część obozu | Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(3) Wariant pokojowy: Przeprawa przez pierwszą część obozu
Szybko ustaw się za najbliższą skrzynią #1, tak by nie zostać zaatakowanym przez widocznego w oddali wielkiego mecha. Korzystając z okazji podnieś leżący na skrzyni granat EMP i odczekaj aż mech się stąd oddali. Upewnij się też, że wartownicy nie zmierzają w Twoją stronę i szybko przedostań się w prawo #2.
Przesuwaj się tu w prawo #1, nieustannie monitorując poczynania przeciwników oraz ruchy mecha. Ponownie zaczekaj na dobry moment i szybko skieruj się do prawych drzwi #2, wychodząc tym samym z głównej hali i docierając do klatki schodowej.
ZATRZYMAJ SIĘ, bo za rogiem znajduje się kamera ochrony #1. Zaczekaj aż kamera się obróci w inną stronę i ruszaj na górę. To niestety nie koniec niespodzianek, bo po drodze natrafisz na jeszcze jedną kamerę ochrony #2. Także i w tym przypadku będziesz musiał przejść obok niej we właściwym momencie.
Ostrożnie zbliż się do drzwi prowadzących na górny balkonik #1. Okolicę patroluje trzech przeciwników i jeżeli nie chcesz doprowadzić do wszczęcia alarmu, to musisz ich albo unikać albo umiejętnie eliminować. Jeżeli nie masz nic przeciwko ogłuszaniu przeciwników, to zacznij od pozbycia się najemnika, który patroluje balkonik znajdujący się najbliżej Ciebie #2. Zadbaj o to żeby ciało upadającego wartownika nie znalazło się na widoku (boczki balkoników są na szczęście osłonięte) i w razie czego szybko odsuń je w ustronne miejsce.
Jako kolejny powinien zostać zneutralizowany wartownik patrolujący wschodnią część balkoników #1. Odsuń jego ciało, po czym zajmij się jego kolegą #2. Jeżeli nie chcesz atakować przeciwników, to konieczne może się tu niestety okazać używanie kamuflażu i innych tego typu sztuczek. Na balkonikach nie ma zbyt wielu dobrych zasłon, gdzie można byłoby przeczekać niebezpieczny moment.
Niezależnie od tego w jaki sposób sobie poradziłeś z przeciwnikami musisz dotrzeć do tutejszego pomieszczenia kontrolnego i najlepiej jest zbliżyć się do niego od wschodniej strony #1, a to dlatego, że zachodnia strona jest zablokowana #2 i musiałbyś popisać się poprawioną skocznością lub nadzwyczajną siłą.
Po znalezieniu się w pomieszczeniu kontrolnym skieruj się do wschodnich drzwi #1. Przejdź przez niewielki składzik i podążaj jedyną możliwą ścieżką #2, zatrzymując się dopiero w miejscu, w którym na dole zauważysz dwóch przeciwników. Wartownicy powinni się po chwili rozejść.
Oznaczenia na mapie: 1 - Główne pomieszczenie kontrolne.
Możesz teraz pozostać na tym poziomie lub zejść po drabinie na niższy poziom, rozprawiając się z wartownikiem, który tu pozostał #1. Jeżeli wybrałeś dolny poziom to zatrzymaj się w pobliżu nowego pomieszczenia kontrolnego #2.
Rozejrzyj się po pomieszczeniu, odnajdując między innymi palmtop z hasłem usprotkt do loginu wks0010. Wejdź teraz w interakcję z pobliskim terminalem komputerowym #1. Ma on zabezpieczenie drugiego poziomu, ale możesz skorzystać z pozyskanego niedawno hasła. Odczytaj wiadomości i podejdź do sąsiedniego terminalu komputerowego #2. Tu z kolei wprowadź hasło neuralhub, które mogłeś pozyskać od Zeke'a Sandersa w ramach pobocznego questu Głosy z ciemności.
W zależności od tego jak mocno rozwinięte są Twoje zdolności hackerskie będziesz sobie teraz mógł ułatwić dalszą przeprawę (powyższy screen). Polecam przede wszystkim wyłączyć wszystkie kamery ochrony. Ponadto możliwa jest zmiana konfiguracji wieżyczek obronnych. Jeżeli masz tylko taką możliwość, to je wyłącz. Nie polecam natomiast przeprogramowywać wieżyczek, tak by przystąpiły do eliminacji wrogów. Powód jest prosty - doprowadziłoby to do wszczęcia alarmu i utraty szansy zdobycia bonusowych punktów doświadczenia za pozostawanie w ukryciu.
Musisz teraz dokonać wyboru poziomu, na którym przystąpisz do eksploracji drugiej części obozu. Oba rozwiązania są równie ciekawe, choć jeżeli powrócisz na wyższy poziom -2 (drabinka), to będziesz mógł wejść do dodatkowego pomieszczenia #1. Warto się w tym miejscu włamać do pobliskiego terminalu komputerowego (hasło neuralhub), odblokowując sobie dostęp do niewielkiej zbrojowni #2. Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 4 (Przeprawa przez drugą część obozu).