(9) Pokonanie projektu Hyron | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(9) Pokonanie projektu Hyron
Oto podstawowe informacje na temat finałowej potyczki:
Bitwy tej nie trzeba przede wszystkim traktować jako tradycyjnego pojedynku z bossem, bo nie będziesz musiał pokonać żadnego silnego przeciwnika w bezpośredniej walce. Starcia wręcz są możliwe w dalszej fazie bitwy, ale niekoniecznie musi do nich dojść i nawet jeśli tak się stanie to łatwo będzie je wygrać.
Gra da Ci dużą dowolność w kwestii wyboru taktyki działania. Nie musisz się w rezultacie obawiać tego, że bardzo trudno będzie osiągnąć zwycięstwo jeżeli Twoja postać specjalizuje się w pozostawaniu w ukryciu.
Istotną wiadomością jest to, że w trakcie bitwy możliwe jest zapisywanie stanu gry. Na taki krok gra pozwoli Ci jednak tylko w sytuacji gdy nie będziesz aktualnie przez nikogo atakowany.
Oznaczenia na mapie: 1 - Terminal wyłączania systemu podtrzymywania; 2 - Zhao Run Yu; 3 - Ludzkie moduły; 4 - Terminale komputerowe; 5 - Składziki.
Zanim zajmiemy się tematem właściwej bitwy kilka słów na temat pomieszczenia, w którym znajduje się projekt Hyron. Absolutny priorytet w trakcie tej bitwy to unikanie zawieszonych na obrotowej konstrukcji wieżyczek obronnych #1, które będą poruszały się po kole i ostrzeliwały każdy cel w swoim polu rażenia. Najskuteczniejsze metody unikania wieżyczek to stosowanie kamuflażu oraz chowanie się za zasłonami. Wieżyczki możesz też niszczyć. Nie radzę oczywiście korzystać z granatów EMP, bo nie znajdują się one na ziemi. O wiele lepiej użyć dobrych broni i szczególnie skuteczny jest w tym przypadku karabin plazmowy #2. Warto przy okazji zaznaczyć, że zniszczenie wszystkich wieżyczek nie pociągnie za sobą żadnych negatywnych konsekwencji (np. w postaci odsłonięcia kolejnych systemów bezpieczeństwa).
Jeżeli w trakcie bitwy zabraknie Ci amunicji, to będziesz mógł skorzystać z dwóch składzików zlokalizowanych na samym dole (Storage A i Storage B) #1 #2. Niestety, w celu dotarcia do składzików musisz zbliżyć się do centralnej części pomieszczenia i nie są one dostępne od samego początku walk. Każdy ze składzików skrywa bronie, amunicję, granaty, medykamenty oraz środki do regeneracji baterii.
Na obrzeżach tego pomieszczenia znajduje się ponadto kilka nadających do zburzenia ścian #1. Jeżeli tylko masz ulepszenie Przebijanie ścian to warto je zniszczyć, bo zagwarantuje Ci to dobre miejsca do ukrywania się #2 lub prowadzenia dalszego ostrzału.
Zdecydowanie najszybsza metoda na osiągnięcie zwycięstwa zakłada wybranie się do centralnej konstrukcji pomieszczenia #1. Pamiętaj o wcześniejszych ostrzeżeniach, tak więc skorzystaj z kamuflażu (ulepszenie System maskujący) lub zniszcz wieżyczki obronne. Zbadaj południowo-zachodnią część centralnej konstrukcji, odnajdując przyczepiony do ściany terminal sterowania #2.
Wspomniany terminal ma zabezpieczenia najwyższego piątego stopnia, ale możesz tu skorzystać z kodu 2012 #1, który otrzymuje się od Hugh Darrowa "w nagrodę" za udane negocjacje (więcej na ten temat w opisie Kroku 3). Po zalogowaniu się do systemu zdecyduj się na wyłączenie systemu podtrzymywania #2.
Pominiesz teraz dużą część bitwy i będziesz mógł skupić się na atakowaniu Zhao Run Yu #1. Do zadawania jej obrażeń najlepiej byłoby używać wyrzutni rakiet lub karabinu laserowego #2. Zhao nie będzie mogła się bronić, ale jeżeli nie zniszczyłeś jeszcze wieżyczek obronnych, to będziesz musiał pomóc sobie kamuflażem (ulepszenie System maskujący) lub atakować Zhao zza dobrej zasłony.
Alternatywą dla opisanej powyżej metody jest rozegranie pełnej bitwy. W tym przypadku Twoim pierwszym zadaniem będzie doprowadzenia do zniszczenia trzech oznaczonych przez grę ludzkich modułów. Zanim będziesz mógł zniszczyć dany moduł należy go otworzyć i można tego dokonać na dwa sposoby. Pierwsza metoda zakłada zejście na dół celem zbliżenia się do centralnej konstrukcji #1. Pamiętaj o wcześniejszych ostrzeżeniach, tak więc skorzystaj z kamuflażu (ulepszenie System maskujący) lub zniszcz wieżyczki obronne. Po znalezieniu się przy centralnej konstrukcji odszukaj przycisk przy danym ludzkim module #2 i go wciśnij.
Druga metoda otwierania modułów zakłada wchodzenie w interakcje z terminalami komputerowymi, które zlokalizowane są na obrzeżach pomieszczenia #1. Jeżeli nie zniszczyłeś wieżyczek obronnych, to z obsłużeniem każdego terminalu musisz się śpieszyć, bo szyba, które Cię od nich oddziela nie wytrzyma zbyt długiego ostrzału. Rozwiązaniem tego problemu jest skorzystanie z kamuflażu (ulepszenie System maskujący) #2, choć musiałbyś oczywiście dysponować sporym zapasem baterii.
Każdy z trzech wspomnianych terminali komputerowych ma zabezpieczenie czwartego stopnia, ale możesz wpisywać hasła z odnalezionych wcześniej palmtopów #1. Są to: iwntlove (login hualing), frgottn (login daiyu) oraz yyyyyy (login marilyn). Po zalogowaniu się do systemu za każdym razem szybko wybierz opcję otwarcia drzwi #2.
W obu przypadkach (korzystanie z przycisków lub terminali komputerowych) będzie Ci zależało na tym samym, czyli na otwarciu wybranego modułu. Gdy tylko tak się stanie przystąp do atakowania podczepionej do całej maszynerii osoby i nie przerywaj ostrzału niezależnie od tego czy prowadzisz go z dużej #1 czy z niewielkiej #2 odległości. Proponuję korzystać tu z dobrych broni, dzięki czemu będziesz miał pewność, że zdołasz zabić osobę i tym samym zniszczyć dany moduł zanim z powrotem się on zamknie.
Wraz z otwarciem drugiego spośród trzech modułów sprawy się skomplikują, a to dlatego, że w okolicy pojawi się grupka oszalałych strażników #1. Najprościej byłoby ich rozstrzelać. Jeżeli jesteś natomiast pacyfistą, to ostrzeliwuj ich z pomocą broni paraliżującej (nie daj się zauważyć!) lub rozpraw się z nimi w walce wręcz #2. W tym drugim przypadku nie możesz jednak pozwolić na to żeby zostać otoczony.
Zniszczenie wszystkich trzech ludzkich modułów doprowadzi do zainicjowania drugiej fazy bitwy, którą poznasz po tym, że Zhao otoczy się szklaną barierą (powyższy screen).
Zhao nie będzie staczała z Tobą bezpośrednich walk, a broniła się poprzez doprowadzanie do pojawiania się w określonych sekcjach pomieszczenia wyładowań elektrycznych #1. Jeżeli Twoja postać dysponuje ulepszeniem Tarcza EMP, to możesz te ataki całkowicie zignorować. W przeciwnym wypadku należy ich za wszelką cenę unikać i najskuteczniejszą kryjówką będą wspomniane wcześniej składziki #2.
Wyładowania to nie jedyny Twój problem, bo w okolicy pojedynczo będą pojawiały się również wrogie roboty #1. Możesz się przed nimi bronić w dolnych składzikach lub gdzieś na wyższych platformach, korzystając z granatów EMP #2, amunicji Tajfun lub dobrych broni do wysadzania ich w powietrze.
Jeżeli masz ulepszenie Tarcza EMP, to do atakowania Zhao Run Yu możesz przystąpić od razu po zniszczeniu trzech ludzkich modułów #1, ignorując wyładowania elektryczne i nie czekając na pojawienie się pierwszego robota (przed maszyną można się zresztą schować za zasłoną). Jeżeli nie posiadasz ulepszenia Tarcza EMP, to musisz bronić się do momentu zniszczenia wszystkich robotów. Doprowadzi to również do zniknięcia dalszych wyładowań, zaś sama Zhao Run Yu nie będzie już ochraniania przez szklaną ścianę #2. W obu przypadkach skorzystaj z wyrzutni rakiet lub karabinu laserowego do atakowania Zhao, a już po kilku sekundach intensywnego ostrzału odniesiesz zwycięstwo.
Niezależnie od wybranego sposobu rozegrania całej bitwy musisz atakować Zhao Run Yu do momentu jej zabicia (powyższy screen). Przejdź teraz do sekcji poradnika zatytułowanej Zakończenia gry.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia.