(9) Wariant pokojowy - Dotarcie do pokoju 802-11 | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(9) Wariant pokojowy: Dotarcie do pokoju 802-11

Oznaczenia na mapie: 1 - Główny korytarz; 2 - Przejście przez pomieszczenie biurowe; 3 - Wyjścia z szybów; 4 - Południowe drzwi do ostatniego korytarza; 5 - Przejście przez pomieszczenie przetwarzania danych; 6 - Wejście do bocznego pomieszczenia; 7 - Słabszy fragment ściany; 8 - Północne drzwi do ostatniego korytarza; 9 - Przejście przez szyb prowadzący do ostatniego korytarza.

Aktualny cel podróży znajduje się dokładnie na północ od Twojej aktualnej pozycji i możesz tam dotrzeć na kilka sposobów. Nie polecam głównego korytarza, albowiem oprócz opancerzonego przeciwnika natrafiłbyś tu również na kamerę ochrony (powyższy screen). Jedyny wyjątek stanowi sytuacja skorzystania z kamuflażu (ulepszenie System maskujący), choć oczywiście w ten sposób ominęłoby Cię wiele atrakcji związanych z eksploracją okolicy.
![]() | ![]() |
Jeżeli dysponujesz ulepszeniem Przebijanie ścian, to możesz rozejrzeć się za słabszym fragmentem ściany #1. Zburzenie go pozwoliłoby Ci skorzystać z szybów wentylacyjnych #2. Szyby prowadzą do dwóch różnych zachodnich pomieszczeń biurowych. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że ścianę dobrze byłoby zburzyć dopiero gdy opancerzony wartownik oddali się, dzięki czemu nie zostanie on zaalarmowany.
![]() | ![]() |
Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem w mojej opinii jest przeprawa przez wschodnie biura. Musiałbyś w tym celu wykonać manewr przeskoku do prawej ściany #1. Udaj się na wschód, odnajdując drzwi wejściowe do dużego pomieszczenia #2.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w środku warto przede wszystkim udać się do odgrodzonego obszaru w południowo-zachodniej części biur #1. Odnalazłbyś tu palmtopa z hasłem sterling powiązanym z loginem bnorthco. Nieporównywalnie ważniejsze od zabrania palmtopa jest włamanie się do terminalu komputerowego #2. Możesz pokonać zabezpieczenia trzeciego stopnia lub wpisać gotowe hasło diode ("legalnie" zdobywa się je znacznie później). Pozwoliłoby Ci to w rezultacie na wyłączenie dwóch okolicznych kamer ochrony, w tym tej zawieszonej w mijanym niedawno głównym korytarzu.
![]() | ![]() |
Jeżeli chodzi o pozostałą część dużego pomieszczenia biurowego, warto tu oczywiście pozaglądać do szuflad (odnajdziesz m.in. granat EMP) #1 oraz wejść w interakcję ze wszystkimi pięcioma terminalami komputerowymi #2. Na jednym z komputerów pozostawiono kod 0101.

Możesz się teraz zachować na dwa sposoby, a mianowicie kontynuować przeprawę na północ lub dodatkowo rozejrzeć się po okolicy. Jeżeli wolisz ten drugi wariant, to powróć do głównego korytarza i wykorzystaj fakt, że kamera ochrony została zniszczona, eliminując w łatwy sposób osobnika z pancerzem.
![]() | ![]() |
Po ogłuszeniu wspomnianego wroga zajmij się eksploracją dwóch zachodnich biur. Drzwi do dolnego biura #1 mają zamek elektroniczny trzeciego stopnia. Możesz rozwiązać mini-grę hackerską, wprowadzić gotowy kod 0101 lub powrócić do szybów wentylacyjnych za zburzoną ścianą i dotrzeć do alternatywnego wejścia do biura #2.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w dolnym biurze warto przede wszystkim zajrzeć do szafek, odnajdując między innymi upgrade broni #1. Oprócz tego dobrze byłoby wejść w interakcję z niezabezpieczonym terminalem komputerowym #2.
![]() | ![]() |
Wyjdź z dolnego biura i udaj się do górnego biura #1. Do środka możesz przedostać się na dwa sposoby, a mianowicie otworzyć zamek elektroniczny trzeciego stopnia lub skorzystać z szybów wentylacyjnych. Co ciekawe, w tym drugim przypadku nie trzeba niszczyć ściany, bo wystarczy odnaleźć wejście do szybów w południowym biurze. Jest ono ukryte za kserokopiarką #2.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w górnym biurze polecam tradycyjnie już zajrzeć do szafek, a także odnaleźć ukrytego w szufladzie palmtopa #1 z hasłem widget powiązanym z loginem bshupper. Informację tę możesz od razu wykorzystać, albowiem wspomniane hasło odblokowuje dostęp do tutejszego terminalu komputerowego #2 z zabezpieczeniem trzeciego stopnia. Po zalogowaniu się do systemu poznasz kolejne hasło spitfire, które jest powiązane z loginem pcorbo.

Niezależnie od podjętych do tej pory decyzji musisz dotrzeć do północnej części poziomu (powyższy screen). Także i tu postawiony zostaniesz przed wyborem dalszej drogi.
![]() | ![]() |
Najbardziej oczywiste rozwiązanie to skorzystanie z północnych drzwi, przy czym mają one niestety zamek elektroniczny z zabezpieczeniem trzeciego stopnia #1. Otwarcie tych drzwi pozwoliłoby Ci jednak od razu dotrzeć do ostatniego korytarza #2 i ominąć wszelkie inne zagrożenia.
![]() | ![]() |
Wszystkie pozostałe warianty zakładają wybranie wschodniego korytarza #1. Prowadzi on do pomieszczenia przetwarzania danych (Data Processing Area), w którym przebywa dwóch wartowników #2. To zresztą nie jedyny problem, gdyż na drugim końcu pomieszczenia zawieszono kolejną kamerę ochrony.
![]() | ![]() |
Jeżeli dysponujesz zaawansowanym kamuflażem (ulepszenie System maskujący), to możesz oczywiście przejść bezpiecznie przez całe pomieszczenie. W przeciwnym wypadku proponuję udać się do lewych drzwi #1. W niewielkim pomieszczeniu odnajdziesz palmtopa z hasłem diode powiązanym z logiem jchapman, jak również terminal komputerowy #2. Ma on zabezpieczenie trzeciego stopnia, przy czym możesz wprowadzić gotowe hasło spitfire. Po zalogowaniu do systemu byłbyś zdolny do wyłączenia dwóch okolicznych kamer ochrony.
![]() | ![]() |
Przed Tobą kolejna decyzja. Jeżeli posiadasz ulepszenie Przebijanie ścian, to warto wybrać niezbadane jeszcze zachodnie przejście #1. Pozwoli Ci to dotrzeć do nadającego się do zburzenia fragmentu ściany #2, a po udanej akcji znajdziesz się przy ostatnim korytarzu. Jeżeli nie możesz niszczyć ścian lub po prostu chcesz dokładnie zbadać okolicę, to powróć do głównego pomieszczenia z dwoma wartownikami.
![]() | ![]() |
Zauważ, że dzięki wyłączeniu tutejszej kamery w łatwy sposób możesz ogłuszyć obu wartowników. Najlepiej zacząć od osobnika patrolującego górny balkonik #1, a następnie rozprawić się z jego kolegą na dole #2. Po zabezpieczeniu okolicy rozejrzyj się po pomieszczeniu. Oprócz nowych szuflad odnajdziesz tu także dwa niezabezpieczone terminale komputerowe.
![]() | ![]() |
Skorzystaj z północnego wyjścia z pomieszczenia przetwarzania danych #1. Korytarz zakręca w tym miejscu na zachód #2. Jeżeli wyłączyłeś kamery, to nie masz się tu czego obawiać. W przeciwnym wypadku musiałbyś umiejętnie zbliżyć się do nowej kamery ochrony i pod nią przejść.
![]() | ![]() |
Idź na zachód i następnie skręć na południe. Także i w tym przypadku dotrzesz do zamkniętych drzwi #1. Mają one zamek elektroniczny trzeciego stopnia. Możesz pokornie rozwiązać mini-grę hackerską lub rozejrzeć się po okolicy za wejściem do szybu wentylacyjnego #2. Wspomniany szyb zaprowadzi Cię do ostatniego korytarza.

Wszystkie opisane powyżej ścieżki prowadzą w to samo miejsce, a mianowicie do korytarza biegnącego na zachód (powyższy screen), czyli w stronę pomieszczenia Data Storage 802-11.
![]() | ![]() |
Ruszaj na zachód, ale po drodze koniecznie zbadaj południowy składzik #1. Zabierz ze sobą ciężki karabin, nawet jeżeli Twój styl gry dąży do unikania bezpośrednich starć. Powód takiego działania jest dość oczywisty - już za kilka chwil czeka Cię starcie z nowym bossem. Zregeneruj zdrowie i baterie, zapisz stan gry, wybierz dobrą broń i na sam koniec podejmij próbę otwarcia oznaczonych przez grę drzwi #2.
Nagroda: 1750 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 10 (Pokonanie Jeleny Fedorowej).