(3) Wariant pokojowy - Odnalezienie Declana Faherty | Deus Ex Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(3) Wariant pokojowy: Odnalezienie Declana Faherty
Uwaga! Do trzech zlokalizowanych przez Pritcharda naukowców możesz docierać w dowolnej kolejności i nie będzie to miało wpływu na dalszy przebieg questu. Oto sugerowana przeze mnie kolejność:
1) Declan Faherty - przebywa on w piwnicy zachodniego budynku Bio-Mech Lab (laboratorium biomechaniki).
2) Nia Colvin - przebywa ona w laboratorium na drugim poziomie północno-wschodniego budynku Micro-Gen Lab (laboratorium mikrogenu).
3) Eryk Koss - przebywa on w laboratorium na trzecim poziomie północno-wschodniego budynku Micro-Gen Lab (laboratorium mikrogenu).
Oznaczenia na mapie: 1 - Główne wejście do budynku Bio-Mech Lab; 2 - Wejście do szybu wentylacyjnego.
Declan Faherty przebywa w piwnicy zachodniego budynku Bio-Mech Lab i możesz się tam przedostać na dwa zasadnicze sposoby (pomijam wariant skorzystania z mostku łączącego budynki, bo zakładam, że budynek Bio-Mech Lab odwiedzisz jako pierwszy). Bardziej oczywiste rozwiązanie to skorzystanie z głównego wejścia do budynku Bio-Mech Lab (powyższy screen). Znajduje się ono na zachód od głównego placu i chcąc tam dotrzeć musisz uważać zarówno na przeciwników opisanych w Kroku 1, jak i na tutejszą kamerę ochrony, która może być jeszcze aktywna. W takiej sytuacji warto pod nią przejść lub pomóc sobie kamuflażem (ulepszenie System maskujący).
Po znalezieniu się w recepcji możesz podejść do tutejszego terminalu komputerowego #1. Ma on zabezpieczenie drugiego stopnia, ale równie dobrze możesz zajrzeć do szuflady biura i po podniesieniu palmtopa wpisać odczytane z niego hasło morpheus. Wybierz jedyny dostępny korytarz i zatrzymaj się po dotarciu do miejsca, w którym pracownicy laboratorium poddawani są procedurze dekontaminacji #2. Uaktywnij ten proces i nie przejmuj się, bo nie zaalarmujesz w ten sposób okolicznych przeciwników.
Przejdź teraz do pomieszczenia audytorium, które powinno być patrolowane przez dwóch wartowników. Osoby te możesz ominąć z pomocą kamuflażu (ulepszenie System maskujący) lub je zaatakować. W tym drugim przypadku zaczekaj aż silnie uzbrojony przeciwnik odwróci się do Ciebie plecami i pozbądź się wtedy jego kolegi #1. Odciągnij ciało, zaczekaj na dobry moment i rozpraw się z pierwszym żołnierzem #2. Korzystając z okazji warto zbadać ciała obu wartowników, odnajdując między innymi granat EMP i amunicję Tajfun.
Jeżeli chcesz dokładnie zbadać cały budynek Bio-Mech, to dobrze byłoby wybrać teraz schody prowadzące na poziom 2 #1. Pomieszczenie B-21 jest ogólnodostępne, przy czym w środku przebywa dwóch wartowników. Najprościej byłoby się ich pozbyć dzięki ulepszeniu Jednoczesne unieszkodliwienie #2. Po udanej akcji zbadaj ciała wartowników, odnajdując palmtopa z hasłem. Drugi palmtop leży na stoliku.
W pomieszczeniu B-21 znajdują się ponadto dwa terminale komputerowe (hasło do jednego z nich to keppler) #1 i możesz dzięki nim między innymi zdobyć nowe hasło. Przed wyjściem zajrzyj także do szafki na broń. Sąsiednie laboratorium to B-22 #2 i możesz do niego wejść na trzy sposoby, a mianowicie otwierając zamek elektroniczny czwartego stopnia, wpisując kod 2021 (pozyskuje się go znacznie później) lub korzystając z szybu wentylacyjnego, do którego wejście znajduje się w pomieszczeniu B-21. W środku odnajdziesz między innymi Ebooka i niezabezpieczony terminal komputerowy.
Powróć teraz na poziom 1 budynki Bio-Mech Lab i przystąp do jego eksploracji. Na tym poziomie znajdują się cztery pomieszczenia laboratoryjne. Pomieszczenie B-14 #1 jest ogólnodostępne i skrywa terminal komputerowy. Znajduje się tu też szyb wentylacyjny prowadzący do sąsiedniego pomieszczenia B-13 i warto z niego skorzystać, bo pozwoli Ci to w łatwy sposób zaskoczyć przebywającego w tym miejscu wartownika #2. W pomieszczeniu B-13 możesz rozejrzeć się między innymi za pistoletem obezwładniającym.
Następne w kolejności jest pomieszczenie B-12 #1 i tutejsze drzwi mają zamek elektroniczny trzeciego stopnia. W środku znajdziesz między innymi dwa terminale komputerowe oraz palmtopa z zapisanym hasłem. Ostatnie pomieszczenie to B-11 #2. Są tu dwa zabezpieczone terminale komputerowe. Hasło do lewego terminalu to monastic, a hasło do prawego to techsmex (pozyskuje się je z palmtopa znalezionego w szufladzie).
Możesz już powrócić do głównego korytarza i wybrać się na zachód gdzie zostaniesz zatrzymany przez zapory laserowe #1. W zależności od upodobań możesz włamać się do terminalu z zabezpieczeniem czwartego stopnia, załączyć kamuflaż (ulepszenie System maskujący) i przejść przez zapory lub wprowadzić gotowy kod 2535 #2. Niezależnie od wybranej metody działania podejdź do windy, przywołaj ją i zjedź do piwnicy.
Mniej oczywisty sposób dotarcia do piwnicy budynku Bio-Mech Lab to przejście przez wąskie tunele prowadzące do kostnicy. W tym przypadku musiałbyś rozpocząć na zewnątrz budynku Bio-Mech Lab, a konkretnie na północ od niego (za wartownikami i wieżyczką obronną). Odszukaj tu mianowicie duży klimatyzator, na który możesz wskoczyć (wymagane ulepszenie Wydłużenie skoku lub podsunięcie sobie pod nogi jakiegoś większego obiektu) #1. Po znalezieniu się na górze zlokalizuj pokrywę szybu wentylacyjnego #2.
Wejdź do szybu i przystąp do przeprawy przez szereg wąskich korytarzy #1. Po kilku chwilach dotrzesz do miejsca z trującymi oparami gazu #2 i możesz przez nie przejść tylko jeżeli dysponujesz ulepszeniem Zaimplantowana oddycharka.
Kontynuuj przeprawę, docierając docelowo do nadającej się do zniszczenia ściany #1. Zburz ten fragment ściany, co jest oczywiście możliwe tylko jeżeli dysponujesz ulepszeniem Przebijanie ścian. Wykonanie tej akcji pozwoli Ci dotrzeć do kostnicy w podziemiach budynku #2.
Niezależnie od tego czy wybrałeś przejażdżkę windą czy przebiłeś się do kostnicy musisz przystąpić do eksploracji piwnicy budynku Bio-Mech Lab. Niestety, oprócz terminalu komputerowego w kostnicy (zabezpieczenie trzeciego stopnia) nie odnajdziesz tu zbyt wielu interesujących obiektów. Docelowo musisz dotrzeć do centralnej części piwnicy i zlokalizować drzwi prowadzące do laboratorium, w którym pracuje Declan Faherty (powyższy screen).
Wejdź do laboratorium, podejdź do Declana i zainicjuj z nim rozmowę. Przebieg rozmowy może się nieznacznie różnić w zależności od tego czy jest to pierwszy spośród odnalezionych naukowców czy miałeś już okazję rozmawiać z Nią lub Erykiem. Jeżeli Declan jest pierwszą spotkaną osobą, to dowiesz się od niego, że Megan Reed jest przetrzymywana w ściśle strzeżonym laboratorium i w celu uzyskania dostępu do tego miejsca wymagane będzie zorganizowanie pewnej dywersji z pomocą wszystkich trzech naukowców.
Nagroda: 250 punktów doświadczenia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 4 (Odnalezienie Nii Colvin).