(7) Wariant agresywny - Dotarcie do kryjówki Dawida Sarifa | Bunt Ludzkości Deus Ex: Bunt Ludzkości - Director's Cut poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
(7) Wariant agresywny: Dotarcie do kryjówki Dawida Sarifa
Uwaga! Dotarcie do Dawida Sarifa jest opcjonalną czynnością, ale nie warto jej ignorować, bo w przeciwnym wypadku zaprzepaścisz szanse odblokowania jednego z możliwych zakończeń gry. Jeżeli mimo wszystko nie chcesz tracić czasu na rozmowę, to przejdź od razu do opisu Kroku 8 (Dotarcie do centrum transmisyjnego).
Jeżeli wykonałeś wszystkie czynności opisane w Kroku 6, to rozpoczniesz w pomieszczeniu z Williamem Taggartem i będziesz musiał powrócić do głównych balkoników na poziomie 2. Nie przejmuj się też tym, że początkowo nie otrzymasz komunikatu o możliwości spotkania się z Sarifem, bo stosowna informacja dodana zostanie do Twojego dziennika nieco później. Sarif ukrywa się w maszynowni (Machine Room) na najniższym poziomie -4. W pierwszej kolejności skorzystaj ze schodów w celu zejścia na niższy poziom -1 i rozpraw się z obecnymi tu oszalałymi cywilami (powyższy screen). Podobnie jak w przypadku walk na górnym balkoniku, nie możesz pozwalać wrogom się zbliżać, bo mogłoby się to źle skończyć dla Jensena.
Po zakończonych walkach proponuję rozejrzeć się po całym poziomie -1, a to dlatego, że odnajdziesz tu kilka składzików. Warto posprawdzać każdy ze składzików, odnajdując bronie oraz amunicję. W szczególności radzę zainteresować się składzikiem wysuniętym najbardziej na zachód #1. Ma on zamek elektroniczny trzeciego stopnia, ale w środku odnajdziesz między innymi karabin plazmowy #2.
Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce startu w przypadku skorzystania z windy; 2 - Miejsce startu w przypadku wskoczenia do szybu; 3 - Główne pomieszczenie z oszalałymi cywilami; 4 - Zejścia na poziom -4.
Oznaczenia na mapie: 1 - Główne pomieszczenie z oszalałymi cywilami; 2 - Zaminowany korytarz; 3 - Drzwi blokowane przez duże skrzynie; 4 - Wejście do szybu wentylacyjnego.
Do maszynowni możesz przedostać się na dwa sposoby. Bardziej oczywisty wariant to dotarcie do windy towarowej i w tym celu musisz skierować się do wschodniej części balkoników na poziomie -1 #1. To właśnie w tym miejscu powinieneś po raz pierwszy usłyszeć komunikat Dawida Sarifa i odblokować związany z nim poboczny cel misji. Udaj się dalej na wschód i rozejrzyj się po okolicy w celu odnalezienia windy #2. Wejdź do windy towarowej, skorzystaj z panelu sterowania i zaczekaj aż zostaniesz przetransportowany do maszynowni (Machine Room) na poziomie -3.
Zbliż się do głównego pomieszczenia maszynowni, w którym będzie przebywała bardzo liczna grupa oszalałych pracowników (powyższy screen). Przeciwników dobrze byłoby ostrzelać z tego miejsca. W trakcie tej bitwy bardzo wskazane jest celowanie w rozstawione po okolicy wybuchowe beczki, gdyż w ten sposób szybciej będziesz mógł pozbyć się obecnych tu osób. Nie radzę się śpieszyć, bo oprócz widocznych przeciwników w dalszej części bitwy w to miejsce przybiegną zapewne kolejni cywile, który pierwotnie przebywali w sali wysuniętej bardziej na południe.
Drugi sposób przedostania się do maszynowni to wskoczenie do wielkiego szybu. Musiałbyś rozpocząć na balkonikach na poziomie -1 i przeskoczyć nad balustradą lub skorzystać z jednej z drabinek #1 w celu dotarcia na niższy poziom -2. Rozejrzyj się tu za wielkim otwartym szybem #2.
W celu zagwarantowania sobie pomyślnego wylądowania na dole (będzie to poziom -3) musisz oczywiście dysponować ulepszeniem System lądowania Ikar (powyższy screen). Dodatkowo w trakcie lotu dobrze byłoby przytrzymać lewy przycisk myszy, dzięki czemu wraz z wylądowaniem ogłuszysz stojących w tej okolicy oszalałych cywilów. Szybko się z nimi rozpraw zanim dojdą do siebie.
Wyjdź z pomieszczenia z dużym szybem i ruszaj na południe. Zauważ, że możesz stąd w bezpieczny sposób ostrzelać przeciwników obecnym w północno-wschodnim pomieszczeniu maszynowni #1. W szczególności polecam celować w wybuchowe beczki. Przejdź następnie maksymalnie na południe #2 i pozbądź się wrogów obecnych w południowo-wschodnim pomieszczeniu maszynowni.
Przed Tobą wybór ścieżki do pomieszczenia z Sarifem. Bardziej oczywiste rozwiązanie to wybranie południowo-wschodniego wyjścia z pomieszczenia maszynowni na poziomie -4 #1. Musiałbyś się tu jednak bardzo pilnować, bo znalazłbyś się w korytarzu z minami odłamkowymi. To nie koniec kłopotów, bo dostępu do celu misji broni także duża skrzynia #2 i jedyny sposób na jej odsunięcie to użycie ulepszenia Przesuwanie ciężkich przedmiotów.
Mniej oczywiste i zarazem o wiele prostsze rozwiązanie to zbadanie południowo-zachodniego narożnika pomieszczenia maszynowni na poziomie -4, co pozwoliłoby Ci odnaleźć wejście do szybu wentylacyjnego #1. Skorzystaj z tego szybu w celu dotarcia do pomieszczenia, w którym skrywają się nieliczne ocalałe osoby #2.
Wejdź do pomieszczenia i zainicjuj rozmowę z przebywającym tu Dawidem Sarifem (powyższy screen). Na przebieg tej rozmowy nie będziesz miał żadnego wpływu, tak więc jej wysłuchaj, zapoznając się z punktem widzenia Sarifa. Nie musisz już teraz zastanawiać się czy zamierzasz pomóc Sarifowi w nadaniu przygotowanej przez niego wiadomości, bo ostateczne decyzje podejmiesz w ścisłej końcówce gry. Możesz już wyjść z tego pomieszczenia i udać się do windy celem powrócenia na poziom -1.
Nagroda: 500 punktów doświadczenia.
Uwaga! Dalsze działania przedstawione zostały w opisie Kroku 8 (Dotarcie do centrum transmisyjnego).