Zlokalizuj Pingwina | Główny wątek w Batman Arkham Origins poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Zlokalizuj Pingwina (Track down the Penguin)
Po wkroczeniu do nowej lokacji znajdziesz się w strefie określanej jako sklep z bronią [Gun Shop] i od razu zostaniesz tu zaatakowany przez ludzi nasłanych przez Pingwina. Jak zapewne zauważyłeś wrogowie korzystają z noży, tak więc musisz skutecznie unikać ich ataków. Najlepsza metoda to wychylanie gałki analogowej w dół (lub wciskanie dolnego klawisza kierunkowego) i przytrzymywanie przycisku/klawisza domyślnie odpowiedzialnego za kontratak (screen). Opcjonalnie możesz też próbować przeskakiwać nad przeciwnikami wyposażonymi w noże, ogłuszać ich peleryną czy korzystać z niektórych ofensywnych gadżetów Batmana.
Po zakończonych walkach otwórz północną bramkę i rozpocznij eksplorację okrętu, docierając docelowo do miejsca stoczenia nowej wymagającej potyczki. W tym przypadku najpoważniejsze zagrożenie będą stanowili przeciwnicy uzbrojeni w broń palną. Staraj się atakować te postacie w pierwszej kolejności, wykonując przy tym dużą ilość uskoków.
Kolejna ważna sprawa to nie dopuszczanie do tego żeby inni przeciwnicy weszli w posiadanie broni palnej. Powstrzymuj więc zarówno te osoby, które spróbują podnieść pukawkę z ziemi, jak i wrogów dążących do zabierania przedmiotów ze skrzyń. W tym drugim przypadku za każdym razem załącza się alarm i pojawia czerwony kolor, tak więc nie powinieneś mieć dużych problemów z rozpoznawaniem momentów, w których należy zacząć atakować osobę stwarzającą zagrożenie. Oprócz opisanych wyżej kwestii miej też na uwadze wrogów rzucających w Batmana skrzyniami, niszcząc te obiekty z pomocą batarangów lub wykonując uniki.
Otwórz północny właz i ruszaj dalej, docierając po kilku chwilach na pierwszy pokład [Deck 1]. Po dotarciu do rozwidlenia nie próbuj wskakiwać do wody, tylko wybierz okrężną drogę do celu, decydując się po drodze na mniejsze doskoki do kolejnych półek i przechodząc po niewielkim metalowym fragmencie konstrukcji. Po zbliżeniu się do nowej grupy gangsterów poszybuj w stronę pierwszego z nich, a następnie rozpraw się z pozostałymi przeciwnikami, którzy nie będą stanowili dużego wyzwania (uważaj jedynie na rzucane w Batmana kolejne duże obiekty).
Po wygranej bitwie ustaw się przy krawędzi, wybierz z inwentarza pazur i wyceluj w pokazany na dołączonym screenie zaczep pływającej platformy. Zacznij rytmicznie wciskać wskazany przez grę przycisk/klawisz celem przyciągnięcia do siebie platformy i zeskocz na nią.
Musisz w dalszym ciągu używać pazura, przy czym od tego momentu będzie ci zależało na przyciąganiu się do widocznych w oddali innych zaczepów celem wprawiania platformy w ruch i przedostania się na przeciwległy koniec zbiornika wodnego. Na sam koniec wyceluj w punkt znajdujący się pod niewielkim balkonikiem. Doprowadzi to do zawalenia się części konstrukcji i odsłonięcia półki, na którą można dotrzeć z pomocą haka.
Wznów przemarsz, docierając do drzwi prowadzących do kotłowni [Boiler Deck]. Próba otwarcia drzwi znajdujących się na obrzeżach wielkiej areny zakończy się niepowodzeniem, tak więc po wysłuchaniu przemówienia Pingwina skieruj się w prawo. Zaczekaj aż z otworów przestanie wydobywać się para i dopiero wtedy przejdź dalej, unikając w ten sposób odniesienia obrażeń.
[Nowy profil postaci: Pingwin (Penguin)]
Popatrz do góry i złap się wyżej położonej krawędzi z pomocą haka. Wkrótce dotrzesz do nowego miejsca z wydobywającą się parą. Zaczekaj aż z najbliżej położonych rur przestanie ulataniać się para i wyrusz prosto, starając się idealnie zgrać całość w czasie. Ponownie skorzystaj z haka, a po dotarciu w nowe miejsce zamień go na pazur, otwierając z jego pomocą pobliski właz. Przejdź przez krótki tunel i zeskocz na arenę, doprowadzając do wyświetlenia scenki przerywnikowej z udziałem Tracey oraz Electrocutionera.