Bird | Poszukiwani przestępcy w Batman Arkham Origins poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Bird
Sposób odblokowania misji: Szansa na rozpoczęcie tej pobocznej misji pojawia się w drodze do wyjścia z kanałów pod dzielnicą [Burnley], a konkretnie już po odwiedzeniu policyjnej kostnicy w ramach głównego zadania Przeskanuj trupa w kostnicy policyjnej (Scan the corpse in the GCPD morgue). Jeszcze w trakcie przeprawy przez kanały wysłuchasz policyjnego komunikatu dotyczącego doniesień o wojnie gangów.
Rozpoczęcie zadania
Po powrocie do dzielnicy [Burnley] będziesz mógł przystąpić do rozwiązywania opisywanej opcjonalnej misji (możesz też oczywiście zostawić ją sobie na później). Musisz mianowicie dotrzeć do miejsca pierwszej wojny gangów zlokalizowanego w południowo-zachodnim narożniku dzielnicy [Coventry] (powyższy screen).
Rozprawienie się z pierwszą grupą walczących ze sobą przestępców
Po zbliżeniu się do celu podróży powinieneś zauważyć dwie bardzo liczne grupy walczących ze sobą gangsterów. Nie licz na to, że wrogowie sami się pozabijają, albowiem osobiście będziesz musiał rozprawić się ze zdecydowaną większością z nich. Radzę zdecydować się na atak z powietrza wykonany przy dużej szybkości, choć możesz też przyczynić się do ogłuszenia kilku przeciwników z wykorzystaniem detonatora ogłuszeniowego lub ulepszonego granatu klejowego.
Już po przystąpieniu do właściwych walk staraj się płynnie przeskakiwać pomiędzy celami, tym bardziej, że jest to doskonała okazja do nabicia wysokiego mnożnika. Uważaj przy tym na wrogów w pancerzach i na przestępców uzbrojonych w noże, nie pozwalając im na szybkie wyczerpanie paska zdrowia Batmana. Wyczekuj jednocześnie momentu odblokowania dostępu do rękawic elektrycznych, które pomogą ci w jeszcze szybszym eliminowaniu wrogów i zdobyciu ogromnych ilości punktów doświadczenia. Ostatni przeciwnik automatycznie podda się, tak więc wciśnij odpowiedni przycisk/klawisz żeby go przesłuchać.
Rozprawienie się z drugą grupą walczących ze sobą przestępców
Druga wojna gangów ma miejsce w północno-wschodniej części dzielnicy Mila Rozrywki [Amusement Mile], niedaleko portu i okrętu Pingwina.
Ogólny schemat działania jest tu identyczny, tak więc dobrze jest podjąć decyzję o zaatakowaniu wrogów z powietrza, a po awansowaniu do głównej bitwy dążyć do uzyskiwania wysokich mnożników i nie dawać się zbyt często trafiać. Także i w tym przypadku musisz walczyć do momentu, w którym na placu boju pozostanie tylko jedna wrogo nastawiona osoba. Bandyta ten podda się, umożliwiając przeprowadzenie nowego przesłuchania.
Pozostań w miejscu, w którym stoczyłeś drugą bitwę i podejdź do kontenera ze składowaną bronią chemiczną. Załącz skaner dowodów i przeskanuj klatkę znajdującą się tuż przy kontenerze, ustalając w rezultacie miejsce pobytu Birda.
Dotarcie do miejsca pobytu Birda
Klub nocny znajduje się w północno-wschodniej części dzielnicy [Coventry] i okolice wejścia do niego są pilnowane przez kolejnych bandytów. Podobnie jak w przypadku stoczonych niedawno bitew rozważ zaatakowanie przeciwników z powietrza, dzięki czemu już na starcie pozbędziesz się jednego z nich bądź też osłabisz wrogów z wykorzystaniem posiadanych gadżetów. Wygranie tej bitwy jest dla odmiany bardzo proste. Po zakończonych walkach skieruj się do głównego wejścia do klubu [My Alibi - Entrance].
Wyrusz po schodach na południe, a po znalezieniu się w głównej części klubu skręć w lewo. Udaj się prosto, skręć w prawo i wskocz na prawy murek, docierając nad salę, w której przebywają Bird i jego ludzie [Dance Floor].
[Nowy profil postaci: Bird]
Pokonanie Birda i jego pomocników
Pojedynek z Birdem i jego ludźmi możesz rozpocząć w taki sposób w jaki sobie to wymarzysz, albowiem wrogowie nie dysponują bronią palną i nie mogą w rezultacie dosięgnąć Batmana. Osobiście polecam użyć ulepszonego granatu klejowego, tak by doprowadzić do przytrzymania najpotężniejszych pomocników bossa, choć możesz też rozważyć użycie zaczepu, batarangu czy detonatora ogłuszeniowego.
Już po rozpoczęciu właściwej bitwy zwróć przede wszystkim uwagę na dwóch wrogów w bardzo ciężkich pancerzach i z zielonymi rurkami wystającymi z ich pleców. Unikaj szarż w wykonaniu tych bandytów, nie dając się w miarę możliwości in łapać. Postacie te początkowo atakuj z wykorzystaniem peleryny i serii szybkich ciosów, przy czym gdy tylko stanie się to możliwe przestaw się na używanie rękawic elektrycznych.
Dość przydatną informacją jest to, że Bird pomimo posiadania oddzielnego paska zdrowia nie dysponuje żadnymi unikalnymi umiejętnościami ani nie cechuje się też wyraźnie zwiększoną wytrzymałością. Oznacza to, że nie musisz jakoś szczególnie przykładać się do monitorowania jego poczynań i w pierwszej kolejności powinieneś zająć się silnie opancerzonymi przeciwnikami, którzy opisani zostali powyżej, jak również przestępcami korzystającymi z noży.
Docelowo musisz pozbyć się wszystkich osób przebywających na parkiecie, tak więc Birda najlepiej jest zostawić sobie na sam koniec. Po wyczerpaniu całego paska zdrowia bossa podejdź do niego i wciśnij przycisk/klawisz odpowiedzialny za przeprowadzenie przesłuchania. To już koniec tej niezbyt długiej pobocznej misji.
[Nowe wyzwanie: Wyzwania treningowe (Combat Training)]
[Nowe trofeum postaci: Bird]
[Nowa grafika koncepcyjna: My Alibi - Lounge]