Shiva | Poszukiwani przestępcy w Batman Arkham Origins poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Shiva
Sposób odblokowania misji: Szansa na rozpoczęcie tej pobocznej misji pojawia się w trakcie swobodnej eksploracji dzielnicy o nazwie Zaułki [The Bowery].
Rozpoczęcie zadania
W trakcie przemierzania centralnej części dzielnicy Zaułków [The Bowery] powinieneś usłyszeć płacz dziecka. Przedostań się na najniższy poziom (pod szklaną kopułę) i zlokalizuj pokazany na powyższych screenach wózek dziecięcy. Zbadaj wózek, dzięki czemu okaże się, że była to pułapka zastawiona przez Shivę. Wciśnij w odpowiednim momencie przycisk/klawisz kontry, otrzymując zaproszenie do miejsca rozegrania pierwszej próby.
Zaliczenie pierwszej próby Shivy
Pojmany przez Shivę "niewinny" policjant przetrzymywany jest w południowo-wschodnim narożniku dzielnicy [Coventry], a konkretnie w miejscu, w którym styka się ona z Dzielnicą Brylantów [Diamond District] oraz dzielnicą [Burnley]. Po dotarciu na miejsce powinieneś usłyszeć nawoływania policjanta i musisz zlokalizować drzwi prowadzące do centrum handlowego [Shopping Complex].
Nie próbuj oczywiście od razu odcinać policjanta, bo zginąłby on w wyniku porażenia prądem. Zamiast tego użyj haka żeby przedostać się na prawą półkę i zlokalizuj dziurę w ogrodzeniu, przez którą Batman będzie się mógł przecisnąć. Po wykonaniu tej czynności zniszcz pierwszy generator.
Przygotuj się, bo tuż po sabotowaniu generatora w okolicy pojawią się trzy wojowniczki Shivy. W trakcie walk staraj się przede wszystkim poprawnie reagować na ich ataki, wciskając (niebieskie znaki) lub przytrzymując (żółte znaki) przycisk/klawisz kontrataku. Nie przejmuj się też zbytnio jeśli atakowana wojowniczka na chwilę zniknie ci z oczu i po prostu zmieniaj w takiej sytuacji cel. Kontynuuj prowadzenie walk do momentu pokonania wszystkich wojowniczek.
Musisz teraz dotrzeć do lewego generatora i należy rozpocząć od wybrania z inwentarza zaczepu. Rozwiń z pomocą tego gadżetu linę, złap się jej i dotrzyj z jej pomocą na balkonik zlokalizowany na lewo od więzionego policjanta. Tak samo jak wcześniej musisz tu przyczynić się do zniszczenia generatora.
Analogicznie do wcześniejszej części tego zadania do pokonania będą trzy wrogie wojowniczki i odniesienie zwycięstwa nie powinno ci sprawić jakichś ogromnych kłopotów. Po zabezpieczeniu okolicy ponownie rozwiń linę (zaczep) i powróć do głównej sali. Użyj tu batarangu do oswobodzenia policjanta. Porozmawiaj z tą postacią, dowiadując się o drugim stróżu prawa.
Odnalezienie drugiego policjanta
Załącz skaner dowodów i zbadaj obrzeża fontanny, która do niedawna była podłączona do generatorów, odnajdując ślad krwi nadający się do zeskanowania. Pozostaw załączony tryb detektywa, powróć do dzielnicy [Coventry] i wyrusz za śladami pojawiającymi się na ziemi.
W drodze do miejsca odnalezienia drugiego policjanta nie powinieneś spotkać żadnych przeciwników, ale za to konieczne okaże się wspięcie na kilka wyższych półek. Po dotarciu do celu podróży okaże się niestety, że stróż prawa został zamordowany. Zbadaj jego ciało i bądź gotowy do ponownego odparcia ataku z zaskoczenia w wykonaniu Shivy (przycisk/klawisz kontry).
Dotarcie do miejsca pobytu Shivy
Kryjówka Shivy znajduje się w lobby Wieży Cudów w dzielnicy [Sheldon Park]. Zbliż się do niej od południowej strony, przy czym zwróć uwagę na snajperów okupujących niektóre spośród narożnych balkoników budynku. W zależności od upodobań możesz spróbować przemknąć obok snajperów lub pozbyć się ich skutecznymi nokautami z zaskoczenia. Niezależnie od tego jak się zachowałeś wejdź na sam koniec do Wieży Cudów [Wonder Tower - Lobby].
Pokonanie Shivy i jej pomocników
Pojedynek z Shivą rozpocznij od wciśnięcia przycisku/klawisza kontrataku, tak by odperzeć pomyślnie atak ze strony wszystkich postaci próbujących naskoczyć na Batmana. W pierwszej części bitwy Shivie będą właśnie pomagały podległe jej wojowniczki, z którymi miałeś już do czynienia w centrum handlowym. Powinieneś w rezultacie doskonale wiedzieć w jaki sposób należy reagować na ich ataki.
W miarę możliwości skupiaj się na zadawaniu obrażeń Shivie, a to dlatego, że w celu awansowania do drugiej części pojedynku będziesz musiał odebrać jej wystarczającą ilość punktów zdrowia, a nie pozbyć się wszystkich towarzyszących jej postaci. Także i w tym przypadku kluczem do sukcesu jest bezbłędne wyprowadzanie kontrataków, choć nie musisz ograniczać się do defensywy i możesz też szukać okazji do zadawania jej obrażeń.
Po tym jak Shiva straci około połowy paska zdrowia awansujesz do drugiej części pojedynku. Tym razem Shiva wezwie sobie na pomoc ekspertów od sztuk walki (martial artist). Gwoli przypomnienia, musisz liczyć się z tym, że postacie te będą mogły kontrować niektóre uderzenia Batmana. W przypadku blokowania ich ciosów musisz z kolei pamiętać o tym żeby dwukrotnie wciskać przycisk/klawisz kontrataku celem zniwelowania całej sekwencji.
Także i w drugiej części pojedynku nie musisz pozbyć się całej obstawy Shivy, choć może ci to oczywiście pomóc w bardziej skutecznym atakowaniu głównego bossa. Zabójczyni zacznie zapewne używać katany, tak więc nie zapominaj o konieczności przytrzymywania klawisza kontry. Stopniowo wyczerpuj pasek energii Shivy i na sam koniec bądź gotowy do kilkukrotnego wciśnięcia wskazanego przez grę przycisku/klawisza celem zablokowania jej ostatniego uderzenia kataną. To już koniec tej pobocznej misji.
[Aktualizacja profilu postaci: Shiva]
[Nowe trofeum postaci: Shiva]
[Nowa grafika koncepcyjna: Shiva]
[Nowe wyzwanie: Wyzwania treningowe (Combat Training)]