Bane | Walki z bossami w Batman Arkham Origins poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Bane
Okoliczności spotkania z bossem: Bane to czwarty główny boss gry, pojawiający się w trakcie przechodzenia głównego wątku fabularnego. Walka z tym przeciwnikiem czeka Cię w końcowej fazie wizyty w hotelu Gotham Royal zlokalizowanego w Dzielnicy Brylantów [Diamond District], a konkretnie tuż po zaliczeniu zadania Dotarcie do apartamentu Jokera - pływalnia (Gain access to the penthouse - swimming pool).
Początek pojedynku z Bane'em jest stosunkowo prosty, albowiem nie będzie się on znacząco różnił się od potyczek z "normalnymi" silnie opancerzonymi przeciwnikami. Nie pozwalaj się przede wszystkim złapać bossowi, choć jeśli jest to standardowy atak (niebieskie znaki) to możesz spróbować na niego odpowiedzieć kontrą. Jeśli natomiast był to silny atak (czerwone znaki) to po tym jak Batman zostanie złapany warto spróbować się wybronić kontrą i uniknąć w rezultacie dość poważnych obrażeń.
Bossa atakuj trzykrotnie ogłuszając go peleryną i w rezultacie odsłaniając go na możliwość zastosowania rozwałki (Beatdown), czyli wyprowadzenia serii szybkich ciosów. Po wykonaniu jednej lub dwóch serii tego typu ataków Bane powinien wzmocnić się dzięki wykorzystaniu Jadu (Venom). Zmianę tę poznasz po odsłonięciu rurek z zieloną substancją na jego plecach oraz zmianie wyglądu jego paska zdrowia na taki, który symbolizuje ciecz.
[Nowe trofeum postaci: Venom Bane]
Jako że Bane dzięki "wsparciu" ze strony Jadu stał się jeszcze silniejszy musisz przywiązywać ogromną uwagę do unikania jego silnych ataków, wykonując w odpowiednich momentach uskoki. Jeżeli mimo wszystko zostaniesz złapany to rytmicznie wciskaj wskazany przez grę przycisk/klawisz, tak by nie doprowadzić do odniesienia poważnych obrażeń.
Jeśli zaś chodzi o atakowanie "ulepszonego" Bane'a, rozpoczynaj w taki sam sposób co wcześniej, czyli wciskając trzy razy pod rząd przycisk/klawisz odpowiedzialny za ogłuszenie wroga peleryną (upewniaj się jednak, że Bane sam nie przygotowuje się do ataku!). Wyprowadzaj następnie serię uderzeń i kończ ją specjalnym nokautem, czyli kombinacją dwóch przycisków/klawiszy (screen). Jest to ten sam atak, który w trakcie normalnych walk staje się dostepny po osiągnięciu mnożnika x8 i w tym przypadku doprowadza on do wyrwania rurki przyczepionej do pleców Bane'a.
Poprawne wykonanie całej sekwencji sprawi, że Bane na pewien powróci do swojej standardowej postaci. Kontynuuj w rezultacie wyprowadzanie wszystkich opisanych już ciosów, docelowo doprowadzając do sytuacji, w której pojedynek przeniesie się na odwiedzany już wcześniej taras [East Tower Terrace].
Uwaga - Jeśli zginiesz w trakcie finałowej części pojedynku z Bane'em to nie będziesz musiał rozpoczynać walki od początku, tylko właśnie od momentu dotarcia na zewnętrzny taras.
Najpoważniejszym utrudnieniem finałowej części pojedynku z Bane'em jest to, że w swojej ulepszonej wersji (Jad - Venom Bane) będzie on wykonywał potężne szarże. ZA WSZELKĄ CENĘ staraj się ich unikać, tym bardziej, że jeżeli zostaniesz raz trafiony to bardzo prawdopodobne jest to, że Batman nie zdąży się pozbierać przed kolejną szarżę i ponownie odniesie poważne obrażenia.
Bane powinien wykonać w sumie trzy szarże i na sam koniec odbije się jeszcze od tarasu, uderzając po chwili w niego z ogromną siłą. Uniknięcie tego ataku bossa jest już na szczęście znacznie prostsze.
Używaj tych samych ataków co wcześniej do osłabiania bossa, tak więc rozpoczynaj od trzykrotnego uderzenia go peleryną, następnie wyprowadzaj serię szybkich ciosów i na koniec wciskaj odpowiednią kombinację przycisków/klawiszy celem wykonania specjalnego nokautu. Wyczekuj też momentu odblokowania rękawic elektrycznych, gdyż dzięki nim będziesz mógł pomijać krok związany z koniecznością ogłuszania Bane'a peleryną.
W dalszej części bitwy pojawi się jeszcze jedno utrudnienie, albowiem na tarasie będą pojawiały się niewielkie grupki zwykłych przeciwników. Bandytów tych możesz próbować ignorować, licząc na to, że będą oni ginęli w wyniku szalonych szarż Bane'a, lub wykorzystywać ich do szybszego ładowania rękawic Batmana.
Kontynuuj prowadzenie walk do momentu pozbawienia Bane'a niemal całego paska zdrowia. Co ciekawe, Batmanowi nie uda się ostatecznie pokonać złoczyńcy, albowiem w okolicy pojawią się policyjne śmigłowce i załączy się stosowna scenka przerywnikowa.