Wgraj bazę przestępców do bat-komputera | Główny wątek w Batman Arkham Origins poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Wgraj bazę przestępców do bat-komputera (Uplink the National Criminal Database to the batcomputer)
Wyrusz jedyną dostępną ścieżką, zbliżając się po kilku chwilach do obszaru, w którym po raz pierwszy oprócz zwykłych przeciwników spotkasz też ekspertów od sztuk walki (martial artist). Przeciwnicy ci są dość wymagający. Musisz być przede wszystkim przygotowany na to, że mogą oni przerywać niektóre Twoje ataki i w takich sytuacjach nie pozwalaj im na wyprowadzanie własnych ciosów. Co więcej, postacie te bardzo często wykonują dwa uderzenia w serii, tak więc warto być gotowym do dwukrotnego wciśnięcia przycisku/klawisza odpowiedzialnego za kontrę.
Bitwę z opisanymi wyżej przeciwnikami najlepiej jest rozpocząć od poszybowania w stronę jednego z ekspertów sztuk walki, choć równie dobrze możesz też skorzystać z jakichś gadżetów Batmana. W trakcie walk nie pozwalaj przeciwnikom zapędzić się w róg, tym bardziej, że arena nie jest szczególnie duża. Po wygranej bitwie zlokalizuj osłabiony fragment ściany i wysadź go z pomocą wybuchowego żelu. Ruszaj dalej, docierając do drzwi prowadzących do stacji uzdatniania wody [Sewers - Water Treatment].
[Nowe trofeum postaci: Ekspert sztuk walki (Martial Artist)]
[Nowe wyzwanie: Wyzwania modyfikowalne (Custom)]
[Nowe wyzwanie: Wyzwania treningowe (Combat Training)]
Zacznij od użycia haka na półce zlokalizowanej po lewej stronie. Do kolejnej półki (powyższy screen) wystarczy doskoczyć, tak więc w tym przypadku nie musisz już używać żadnych gadżetów. Zwróć się w stronę widocznych po prawej stronie przeciwników i przyciągnij się do okupowanej przez nich platformy. Złap oponenta stojącego przy krawędzi, po czym wespnij się i już w bardziej tradycyjny sposób rozpraw się z jego kolegą.
W celu kontynuowania wspinaczki musisz złapać się z pomocą haka pokazanej na dołączonym screenie bocznej krawędzi. Przesuwaj się w prawo, docierając docelowo na nową półkę. Zaczekaj aż para wodna przestanie się chwilowo ulatniać i przejdź dalej. Po znalezieniu się w pomieszczeniu kontrolnym zacznij od wciśnięcia dużego czerwonego przycisku.
Obróć się w stronę widocznej w oddali dużej rury, z której wydostaje się para. Wybierz z inwentarza pazur i wyceluj nim w lewy właz, doprowadzając docelowo do jego otwarcia. Zauważ, że wykonanie tej czynności zatrzymało proces ulatniania się pary. Możesz już skorzystać z zaczepu i rozwinąć linę. Złap się oczywiście liny z wykorzystaniem haka i pozwól Batmanowi na wykonanie przejażdżki na linie, która zakończy się powaleniem na ziemię przeciwnika okupującego jedno z górnych pomieszczeń.
Rozejrzyj się po nowym pomieszczeniu, odnajdując tu panel sterowania i włamując się do systemu z pomocą deszyfratora sekwencyjnego (powyższy screen). Złamanie hasła dostępu doprowadzi do odblokowania mijanej już wcześniej dolnej kraty, przy której stoi kolejny przeciwnik. Poszybuj w stronę tej postaci, powalając ją na ziemię i dobijając zanim zdoła powrócić do pełni sił. Możesz już otworzyć drzwi prowadzące do pomieszczenia telekomunikacyjnego [GCPD Telecom Room].
Wyrusz na północ, a po znalezieniu się przy krawędzi ustaw się na wprost od przeciwników przebywających w dużej windzie. Tradycyjnie już polecam zaatakować wrogów z zaskoczenia, czy to decydując się na poszybowanie w stronę jednego z nich czy podrzucając im jakiś gadżet (np. detonator ogłuszeniowy). Niezależnie od tego jak się zachowałeś postaraj się jak najszybciej wyeliminować nowego eksperta od sztuk walk i dopiero w następnej kolejności rozpraw się z pozostałymi wrogami. Po wygranej bitwie wciśnij przycisk żeby uruchomić windę.
Ostrożnie zbliż się do nowej grupy przeciwników i tak samo jak wcześniej wykorzystaj to, że początkowo nie będą oni świadomi obecności Batmana. W trakcie rozgrywania tej bitwy uważaj nie tylko na nowych ekspertów sztuk walki, ale i na przerośniętego bandytę. Analogicznie do walki rozgrywanej w więzieniu komisariatu policji staraj się unikać szarż w wykonaniu tej postaci i nie pozwalaj się jej łapać, bo niepotrzebnie stracisz wtedy trochę energii i będziesz się dodatkowo musiał oswobodzić. Do zadawania obrażeń temu przeciwnikowi używaj serii szybkich ciosów poprzedzonych ogłuszeniem peleryną. Po zakończonych walkach podejdź do konsoli sterowania i prześlij dane do bat-komputera.