Dotarcie do apartamentu Jokera - pływalnia | Główny wątek w Arkham Origins poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Dotarcie do apartamentu Jokera - pływalnia (Gain access to the penthouse - swimming pool)
Zacznij oczywiście od przemieszczenia się na jeden z posągów i rozeznania w aktualnej sytuacji. W sali służącej za pływalnię przebywa w sumie ośmiu uzbrojonych przeciwników i dobrą wiadomością jest to, że nie ma wśród nich osób z urządzeniami zakłócającymi. Staraj się zresztą wykorzystywać punkty obserwacyjne do eliminowania wrogów już od samego początku, bo w dalszej części omawianej sceny stanie się to już praktycznie niemożliwe. Polecam oczywiście odwrócone nokauty oraz ataki polegające na przyciąganiu wrogów do posągów z użyciem ulepszonego zaczepu.
W miejscu tym po raz pierwszy w trakcie zaliczania głównego wątku fabularnego gry spotkasz się z przeciwnikami przenoszącymi miny. Postacie te po pewnym czasie zaczną rozmieszczać w okolicy wybuchowe pułapki i warto oczywiście pamiętać o tym żeby nie wchodzić na miny, bo Batman straci punkty zdrowia i zaalarmuje wrogów. Miny możesz na szczęście detonować z odległości z wykorzystaniem zakłócacza (powyższy screen) i warto się na takie kroki decydować w momencie gdy w pobliżu danej miny pojawi się jakiś przeciwnik.
Sprawy skomplikują się w momencie gdy w okolicy pozostanie już tylko czterech przeciwników, albowiem uzbroją oni wtedy ładunki zamontowane na okolicznych posągach. Oznacza to niestety, że będziesz musiał zaprzestać wykorzystywania punktów obserwacyjnych, albowiem po wylądowaniu na danym posągu po upływie kilku sekund on eksploduje.
Uwaga - Na problem niedostępnych punktów obserwacyjnych możesz też nieco inaczej zareagować i użyć zaczepu do połączenia dwóch z nich liną. Pozwoli ci to powracać na linę i dzięki niej organizować kolejne ataki.
Zablokowanie dostępu do punktów obserwacyjnych oznacza oczywiście konieczność zmodyfikowania taktyki działania. Do przemieszczania się po okolicy oraz planowania ataków z zaskoczenia zacznij przede wszystkim używać szybów wentylacyjnych, zarówno tych wbudowanych w posadzkę jak i łączących pomieszczenia na parterze.
Regularnie pomagaj sobie trybem detektywa do śledzenia wrogów. Jeśli zaś chodzi o polecane metody ich eliminacji, polecam używać zaczepu do przyciągania butli z propanem i gaśnic do przeciwników, a także starać się zachodzić ich od tyłu lub wyczekiwać na ich przybycie będąc schowanym za zasłoną i wciskając w odpowiednim momencie przycisk/klawisz nokautu. Doprowadź do pozbycia się wszystkich osób, które domyślnie przebywały w pływalni.
[Nowe wyzwanie: Wyzwanie kampanii (Campaign)]
[Nowe wyzwanie: Wyzwania modyfikowalne (Custom)]
Możesz już udać się na parter i ustawić się przy windzie podróżującej do apartamentu. Jako że winda jest domyślnie niedostępna użyj deszyfratora sekwencyjnego na jej panelu kontrolnym i doprowadź do ustalenia prawidłowego hasła dostępu (screen). Po dotarciu do apartamentu wciśnij kilkakrotnie przycisk/klawisz odpowiedzialny za atak żeby uderzyć Jokera i przygotuj się do stoczenia pełnoprawnego pojedynku z Bane'em, który rozpocznie się w bibliotece [Penthouse Library].
[Nowe trofeum postaci: Bane]