Dotarcie do apartamentu Jokera - zachodnia wieża | Główny wątek w Arkham Origins poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Dotarcie do apartamentu Jokera - zachodnia wieża (Gain access to the penthouse - west tower)
Przystąp do badania zachodniej wieży, aczkolwiek koniecznie zatrzymaj się w miejscu, w którym w oddali zauważysz nowych ludzi Jokera, a to dlatego, że znajduje się tu aktywne działko obronne. Wybierz z inwentarza zakłócacz, wyceluj w działko (screen) i dokonaj jego sabotażu (przytrzymanie odpowiedniego przycisku/klawisza). Możesz już w dobrze poznany sposób (rękawice elektryczne) naładować prawy panel sterowania i odblokować sobie dzięki temu dalsze przejście.
Bądź gotowy do rozprawienia się z przeciwnikami, którzy wyruszą w stronę głównego bohatera tuż po podniesieniu metalowej bramki. Najpierw rozpraw się z ekspertem sztuk walk, a następnie z pozostałymi bandytami, którzy nie będą już raczej stanowili większego zagrożenia. Po wygranej bitwie udaj się do południowego składziku [West Tower - Ventilation Shaft]. Przejdź przez kilka wąskich korytarzy, doskocz na niewielką półkę i popatrz do góry celem zlokalizowania interaktywnej krawędzi, do której Batman będzie mógł się przyciągnąć dzięki wsparciu haka.
Po tym jak Batman złapie się krawędzi zacznij przemieszczać się po niej w lewo, docierając docelowo do miejsca, w którym można się wspiąć. Raz jeszcze użyj haka, po czym dotrzyj do końcowej części nowego balkoniku i doprowadź do rozwinięcia liny dzięki użyciu zaczepu. Przejdź po linie, odszukaj konsolę sterowania i wejdź z nią w interakcję, doprowadzając do zatrzymania wielkiego wentylatora. Zbadaj obszar nad Batmanem, zauważając szyb wentylacyjny i chwytając się jego krawędzi z wykorzystaniem haka.
Po wyjściu z tunelu wentylacyjnego użyj pazura na znajdującym się nad Batmanem włazem, a następnie udaj się w lewo. Wyceluj w wyżej położoną półkę z pojedynczym przeciwnikiem stojącym tuż przy krawędzi. Po dotarciu do wspomnianej osoby zrzuć ją z balkoniku i dopiero wtedy wespnij się, dokańczając przemarsz przez boczne pomieszczenia i docierając do drzwi prowadzących na 25 piętro wieży [West Tower - 25th Floor].
Kontynuuj eksplorację hotelu, rozprawiając się z dwoma napotkanymi po drodze bandytami (uwaga - jeden z nich korzysta z noża) i docierając do sali balowej [West Tower - Ballroom], która została przerobiona przez Jokera na diabelski park rozrywki. Wskocz do szybu i dotrzyj do miejsca stoczenia bitwy z nową grupą przeciwników. Walki najlepiej rozpocząć od podrzucenia bandytom detonatora ogłuszeniowego. W dalszej fazie bitwy wyczekuj okazji do użycia rękawic elektrycznych, tym bardziej, że z ich pomocą będziesz mógł atakować opancerzonego przeciwnika bez konieczności ogłuszania go peleryną.
Wejdź na teren parku rozrywki i zauważ, że załączył się licznik upływu czasu. Na uratowanie osób przetrzymywanych przez Jokera masz dokładnie 90 sekund i musisz rozpocząć od użycia batarangów do trafienia w dwa czerwone przyciski zlokalizowane nad uwięzionymi osobami.
Użyj teraz zaczepu celem połączenia obu słupów liną. Po tym jak cel ten zostanie osiągnięty przyciągnij się hakiem do liny i poszybuj w stronę niewielkiego balkoniku sąsiadującego z osłabionym fragmentem ściany. Wysadź ścianę w powietrze, używając oczywiście wybuchowego żelu.
Ostatnia czynność do wykonania w ramach przydzielonego limitu może zająć ci najwięcej czasu, tak więc zadbaj o to żeby mieć sporo sekund w zapasie. Wyjmij mianowicie z inwentarza deszyfrator sekwencyjny, namierz panel sterowania i rozpocznij mini-grę hakerską. Joker zadbał niestety o dobre zabezpieczenie, tak więc jest wiele różnych możliwych kombinacji i musisz wybrać tę właściwą (screen).
Możesz już zeskoczyć na dół, a to dlatego, że w obszarze z uwięzionymi postaciami zniknęły wyładowania. Odwróć się i wyrusz dalej, odnajdując drabinę. Wkrótce dotrzesz do miejsca rozwiązywania nowej zagadki. Ustaw się na płycie naciskowej, zwróć się w stronę otworu i wyrzuć przez niego zdalnie sterowany batarang. Po tym jak batarang przeleci przez otwór odczekaj kilka chwil, zawróć omawiany gadżet o 180 stopni i nakieruj go na pokazany na screenie drugi otwór. To jeszcze nie wszystko, bo na sam koniec zdalny batarang musi trafić w puszkę z bezpiecznikami (warto zmniejszać prędkość jego lotu).
Skorzystaj z haka żeby dotrzeć do nowo odblokowanego otworu znajdującego się dokładnie nad Batmanem. Wkrótce dotrzesz do ostatniej już zagadki parku rozrywki i żeby rozpocząć próbę ustaw się na płycie naciskowej. Plan zakłada trafianie batarangami w balony w takiej samej kolejności w jakiej będą one podświetlane. Pierwsza sekwencja to (licząc od lewej strony): 1, 3, 4, 2. Druga sekwencja to: 4, 3, 1, 2. Możesz już wyruszyć dalej, zeskakując po kilku chwilach na sam dół.
Wespnij się na bramkę otaczającą arenę z nową grupą ludzi Jokera. Bitwę tę proponuję rozpocząć od użycia detonatora ogłuszeniowego oraz jak najszybszego pozbycia się eksperta sztuk walk. Zajmij się następnie atakowaniem najsłabszych przeciwników, wykorzystując tych wrogów do naładowania paska rękawic elektrycznych. Wspomniane rękawice posłużą ci z kolei w łatwym pozbyciu się przeciwnika w ciężkiej zbroi, a to dlatego, że nie będziesz musiał go dodatkowo ogłuszać peleryną, tylko od razu będziesz mógł zacząć wyprowadzać silne ataki.
Po wygranej bitwie zlokalizuj balkonik z interaktywną krawędzią i dotrzyj na niego z pomocą haka. Wciśnij przycisk, a następnie skorzystaj z zaczepu do rozwinięcia liny w pokazanym na dołączonym screenie miejscu. Możesz już przejść po linie i dotrzeć do drzwi prowadzących do nowego korytarza 25 piętra budynku [West Tower - 25th Floor]. Po znalezieniu się w pomieszczeniu z uzbrojonym bandytą kucnij i zakradnij się do przeciwnika, wykonując na nim cichy nokaut i ratując pracownika hotelu, z którym Batman utnie sobie krótką pogawędkę.
Wybierz korytarz prowadzący w stronę baru [Overview Bar] i podnieś dowolną spośród dwóch dostępnych kratek. Przejdź przez szyb wentylacyjny, a po dotarciu do jego końcowej części wykonaj nokaut na najbliższym przeciwniku. Rozpocznij w tym miejscu kolejną bitwę, w trakcie której początkowo skupiaj się na atakowaniu wrogów z nożami oraz powstrzymywaniu bandytów przed zdobywaniem broni palnej. Przeciwnika z ciężką zbroją podobnie jak w poprzedniej dużej bitwie zostaw sobie na koniec, pozbywając się go w o wiele wiele prostszy sposób dzięki uaktywnieniu rękawic elektrycznych.