Przedostań się na pokład okrętu Pingwina | Główny wątek w Batman Arkham Origins poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Przedostań się na pokład okrętu Pingwina (Gain access to the Final Offer)
Okręt Pingwina [Final Offer] zacumowany jest w północno-wschodnim narożniku mapy, czyli na wschód od dzielnicy Mila Rozrywki [The Amusement Mile]. Do statku proponuję zbliżyć się od południowo-zachodniej strony, tym bardziej, że okolicy pilnuje dwóch snajperów i dobrze byłoby się ich po cichu pozbyć. Pierwszy snajper okupuje pokazany na powyższym screenie maszt. Poszybuj w stronę tej postaci, ostrożnie wyląduj za jej plecami i po załączeniu trybu skradania się (kucanie) zajdź ją od tyłu celem wykonania cichego nokautu.
Drugi ze snajperów rozstawiony jest na północ stąd. Użyj opcji szybowania oraz haka żeby dotrzeć do zawieszonego czerwonego kontenera i następnie do niewielkiego dźwigu. Docelowo musisz przedostać się na półkę zlokalizowaną bezpośrednio nad wspomnianym snajperem (powyższy screen). Wyląduj na snajperze i ogłusz go zanim powróci do pełni sił.
Uwaga! Nie oddalaj się od obszaru pilnowanego przez wrogów, bo mogą się oni szybko "odrodzić" i dotyczy to także obu wyeliminowanych snajperów!
Pomimo tego, że zagrożenie ze strony snajperów zostało zażegnane to pozostałych przeciwników również radziłbym pozbyć się działając z ukrycia, albowiem wszystkie te postacie wyposażone są w broń palną. Na początek zainteresuj się dwoma wartownikami rozstawionymi na prawo od miejsca zlikwidowania drugiego snajpera. Wyląduj za jednym z gangsterów, zaatakuj go z zaskoczenia i następnie w analogiczny sposób pozbądź się jego kolegi. Uwaga - Jeśli w trakcie oczyszczania okolicy zostaniesz zauważony to możesz opuścić pokład okrętu, złapać się jednego z dźwigów lub schować się w jednym z niewielkich tuneli.
Po przeciwnej stronie przebywa trzech wartowników i z racji tego, że dwóch nich nie rusza się z miejsca ich eliminacja będzie nieco prostsza. Wrogów proponuję likwidować w kolejności zaprezentowanej na powyższym screenie, a więc zaczynając od osoby patrolującej niewielki centralny pomost (dopiero po tym jak ustawi się w pobliżu dwóch pozostałych wrogów).
Na koniec pozostała sprawa dwóch przeciwników pilnujących dolnych drzwi. Osoby te stoją w miejscu uniemożliwiającym atak z powietrza i poza tym likwidacja jednego ze strażników zaalarmowałaby jego kolegę. O wiele lepiej jest w rezultacie "zachęcić" wrogów do zmiany pozycji. Jeżeli dysponujesz jedynie standardowymi gadżetami to traf jednego z przeciwników batarangiem, po czym błyskawicznie schowaj się. Jeśli natomiast uzyskałeś już dostęp do lepszych elementów wyposażenia to rozważ na przykład skorzystanie z sonicznego batarangu (Sonic Batarang).
Niezależnie od tego w jaki sposób zachowałeś się przeciwnicy powinni docelowo opuścić swój domyślny posterunek. Teoretycznie mógłbyś oczywiście spróbować od razu dotrzeć do wyjścia, ale z racji tego, że wrogowie powinni szybko rozejść się o wiele lepiej jest pozbyć się ich dzięki skutecznym atakom z zaskoczenia. Po załatwieniu wszystkich spraw w tej okolicy wybierz drzwi prowadzące pod pokład.