Anarky | Poszukiwani przestępcy w Batman Arkham Origins poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Anarky
Sposób odblokowania misji: Szansa na przystąpienie do tej opcjonalnej misji pojawia się po pokonaniu Deathstroke'a przebywającego na pokładzie okrętu Pingwina [The Final Offer], a konkretnie niedługo po rozpoczęciu głównego zadania Rozwiąż sprawę w Lacey Towers (Solve the crime scene inside Lacey Towers).
Rozpoczęcie zadania
W drodze do wyjścia z okrętu Pingwina zatrzymaj się po ponownym dotarciu do sklepu z bronią [Gun Shop] i obejrzyj nagranie wyświetlane na kilku telewizorach. Po znalezieniu się z powrotem na zewnątrz [The Final Offer] zapoznaj się z kolejnym nagraniem adresowanym już bezpośrednio do Batmana (screen 1), z którego dowiesz się o podłożeniu trzech bomb w różnych częściach miasta. Użyj haka żeby przedostać się na maszt, który był wcześniej okupowany przez jednego ze snajperów. Porozmawiaj tu z anarchistą (Anarchist) (screen 2).
Rozbrojenie pierwszej bomby
Na rozbrojenie pierwszej bomby masz trzy minuty i znajduje się ona w południowej części dzielnicy zaułków [The Bowery], czyli w północno-zachodnim Arkham. W drodze do miejsca podłożenia bomby koniecznie pomagaj sobie wzmacniaczem wyrzutni haków, tak by katapultować się od kolejnych krawędzi i tym samym poprawiać szybkość lotu. Pamiętaj też o konieczności ominięcia dzielnicy [Sheldon Park] od północnej strony. Cel podróży to dach jednego z większych budynków.
Tuż po znalezieniu się w pobliżu bomby rozpocznij eliminowanie broniących jej anarchistów, rozpoczynając od ataku z powietrza. Proponuję korzystać z posiadanych gadżetów i dążyć do jak najszybszego likwidowania kolejnych wrogów, a to dlatego, że licznik upływu czasu nie zatrzyma się na czas rozgrywania omawianej bitwy. Na szczęście będziesz miał do czynienia wyłącznie ze słabymi i przez to mało wymagającymi przeciwnikami.
Po rozprawieniu się ze wszystkimi wrogami przebywającymi na dachu podejdź szybko do bomby i wciśnij wskazany przycisk/klawisz żeby w niezbyt subtelny sposób ją rozbroić. Możesz już wysłuchać rozmowy z Alfredem.
Rozbrojenie drugiej bomby
Na spotkanie z drugim anarchistą możesz od razu wyruszyć lub zostawić sobie tę czynność na później. Poszukiwana osoba przebywa mianowicie w Dzielnicy Brylantów [Diamond District], niedaleko południowej części mostu Pioneers Bridge.
Gra przydzieli ci 3 minuty i 50 sekund na rozbrojenie nowej bomby i znajduje się ona w dzielnicy Mila Rozrywki [The Amusement Mile], a więc w północnej części Arkham. Wyrusz w stronę punktu docelowego, pomagając sobie wyrzutnią szczególnie podczas przeprawy przez centralny most. Po dotarciu do celu podróży zaatakuj nowych anarchistów przebywających na pokazanym na screenie nisko położonym balkoniku, uważając tradycyjnie na przeciwników wyposażonych w noże. Po wygranej bitwie rozbrój bombę.
Rozbrojenie trzeciej bomby
Podobnie jak wcześniej nie musisz śpieszyć się z rozpoczęciem kolejnej części opisywanego zadania. Nowy anarchista, z którym Batman musi się spotkać, przebywa w północnej części dzielnicy [Coventry] i stoi on na jednym z balkoników sąsiadujących z wodą.
Na rozbrojenie ostatniej bomby masz tylko 2 minuty i 40 sekund, tak więc musisz śpieszyć się. Błyskawicznie wyrusz na południe, a konkretnie w stronę południowej części dzielnicy [Burnley]. Omiń siedzibę komisariatu policji i odszukaj na jej tyłach grupę anarchistów. W trakcie staczania nowej bitwy uważaj nie tylko na wrogów z nożami, ale także na tych z bronią palną. Rozpraw się z anarchistami, rozbrój bombę i wysłuchaj krótkiej rozmowy z Anarkym.
Dotarcie do miejsca spotkania z Anarkym
Do siedziby Anarky'ego możesz od razu wyruszyć lub zainteresować się tą kwestią dopiero w dalszej części rozgrywki. Miejsce pobytu wspomnianej osoby to opuszczony budynek sądu znajdujący się w dzielnicy [Park Row], czyli w północno-zachodniej części Arkham. Po dotarciu na miejsce udaj się od razu na tyły budynku i omiń lub zlikwiduj przebywających w tej okolicy zwykłych bandytów. Zlokalizuj drzwi wejściowe do sądu [Abandoned Courthouse] i przejdź do dużej sali rozpraw.
Pokonanie Anarky'ego i jego pomocników
Przed Tobą bitwa, która składa się z trzech zasadniczych części. Anarky w pierwszej fazie walk w ogóle nie weźmie udziału, tak więc skup się wyłącznie na atakowaniu jego słabych pomocników. Z racji tego, że przeciwnicy ci nie stanowią dużego wyzwania postaraj się nie stracić niepotrzebnie punktów zdrowia, bo pasek energii życiowej będzie ci musiał wystarczyć aż do końca opisywanej misji.
Po awansowaniu do drugiej części walk zmień nieco taktykę działania, stawiając na nieustanne przemieszczanie się po polu bitwy i unikając zatrzymywania się na dłużej w jednym miejscu. Za rozwiązaniem tym przemawia to, że Anarky regularnie będzie próbował podrzucać Batmanowi wybuchowe niespodzianki i eksplozja może mu zabrać trochę punktów zdrowia. Nie zapominaj też o anarchistach z nożami, nie pozwalając im na skuteczne ataki.
Anarky zeskoczy na pole bitwy w momencie awansowania do ostatniej trzeciej części bitwy. Zauważ, że boss ten wyposażony jest w paralizator, tak więc niezwykle istotne jest to żeby nie dać mu się trafiać, bo główny bohater będzie wtedy tracił bardzo duże ilości punktów energii życiowej. Na ciosy z wykorzystaniem paralizatora nie można niestety reagować kontratakami, tak więc pozostaje ci wykonywanie uskoków na boki (w momencie gdy nad bossem pojawią się czerwone znaki - przykład na screenie) lub przeskakiwanie nad Anarkym.
Dobrą wiadomości dla odmiany jest to, że Anarky jest bardzo podatny na ataki Batmana, których nie jest w stanie skutecznie blokować. Oprócz zadawania obrażeń bossowi nie zapominaj oczywiście o jego pomocnikach, dażąc do ich szybkiej i sprawnej eliminacji. Nie musisz pozbawiać Anarky'ego całego paska zdrowia, albowiem pojedynek z nim powinien dobiec końca niedługo po rozprawieniu się z całą jego świtą. To już koniec tej pobocznej misji.
[Nowe trofeum postaci: Anarky]
[Nowa grafika koncepcyjna: Anarky]