Przedostań się do komisariatu policji od strony dachu | Główny wątek poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Przedostań się do komisariatu policji od strony dachu (Gain access to the GCPD via the rooftop)
Ponownie skorzystaj z funkcji szybkiej podróży. Komisariat policji znajduje się w dzielnicy [Burnley], czyli w południowej części miasta, przy czym jeśli nie sabotowałeś tam jeszcze wieży komunikacyjnej to możesz przenieść się do dzielnicy [Coventry] i wyruszyć na południowy-wschód. Niezależnie od wybranego wariantu zachowania zbliż się do budynku policji od północnej strony i po wysłuchaniu rozmowy z Alfredem wyrusz w stronę dachu. To właśnie w tym miejscu wpadniesz na siedmiu uzbrojonych funkcjonariuszy i jako że pilnują oni jedynego dostępnego wejścia do budynku zostaniesz zmuszony do pozbycia się ich. Wszystkie kolejne kroki polecam planować ze znajdujących się w pobliżu gargulców.
Z oczywistych względów nie radzę podejmować prób staczania bezpośrednich walk ze skorumpowanymi stróżami prawa, albowiem z racji tego, że są oni wszyscy wyposażeni w broń palną Batman mógłby bardzo szybko zginąć. O wiele lepiej jest atakować wrogów z zaskoczenia, uciekając na gargulce lub w inne bezpieczne miejsca po każdym udanym ataku. Rozpocznij od wyeliminowania snajpera okupującego pokazany na screenie balkonik.
Główna część dachu patrolowana jest przez trzech policjantów. Każdorazowo odczekuj aż namierzana przez Ciebie postać oddali się od kolegów i dopiero wtedy decyduj się na atak. Jeśli nie chcesz alarmować wrogów to nie decyduj się ponadto na ataki z powietrza tylko ląduj gdzieś za danym przeciwnikiem i po zakradnięciu się wykonuj na nim cichy nokaut.
Następny w kolejności powinien być przeciwnik patrolujący lądowisko zlokalizowane na prawo od balkoniku z ogłuszonym niedawno snajperem. Co ciekawe, nie musisz obawiać się tego, że atak zostanie odnotowany przez stojących przy drzwiach dwóch innych przeciwników. Także i w tym przypadku radzę zdecydować się na cichy nokaut dopiero po dotarciu na lądowisko, a nie na głośny atak z powietrza.
Zakładając, że wszystko wykonałeś zgodnie z planem do wyeliminowania pozostało już tylko dwóch wartowników pilnujących wejścia do budynku. Sytuacja może się tu rozwinąć na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli zauważyłeś, że jeden z policjantów wyruszył w lewo, to zaczekaj aż zatrzyma się on gdzieś w pobliżu drabiny, wyląduj za nim i pozbądź się go.
Jeżeli funkcjonariusze przez cały czas okupują okolice wejścia do budynku to wskazane będzie skorzystanie z jednego z posiadanych gadżetów. Możesz mianowicie zachęcić wrogów do wyruszenia na patrol np. poprzez trafienie jednego z nich batarangiem lub postarać się ich obu jednocześnie ogłuszyć, tak by móc następnie do nich podbiec i ich osobiście dobić. W tym drugim przypadku polecam skorzystać z detonatora ogłuszeniowego lub zaczepu (przyciągnięcie wrogów do siebie). Niezależnie od wybranego wariantu zachowania na sam koniec wybierz drzwi prowadzące do pomieszczeń na poddaszu komisariatu [Rooftop Maintenance].
[Nowe trofeum postaci: Policjant z oddziału SWAT (SWAT Officer)]