Świetlik (Firefly) | Walki z bossami w Batman Arkham Origins poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Świetlik (Firefly)
Okoliczności spotkania z bossem: Świetlik (Firefly) to piąty główny boss gry, pojawiający się w trakcie przechodzenia głównego wątku fabularnego. Walka z tym przeciwnikiem czeka Cię po rozbrojeniu trzech bomb na moście Pioneers Bridge w Gotham [Gotham Pioneers Bridge], a konkretnie tuż po zaliczeniu zadania Rozbrój bombę przy północnym filarze (Disarm the bomb at the north pillar).
Pojedynek ze Świetlikiem (Firefly) rozpocznij od wciśnięcia przycisku/klawisza kontrataku, dzięki czemu Batman użyje pazura i w dość niekonwencjonalny sposób przemieści się do miejsca stoczenia właściwej walki (dopiero w tym momencie na ekranie pojawi się pasek zdrowia bossa).
Już po rozpoczęciu głównej części bitwy poświęć kilka chwil na zapoznanie się z atakami Świetlika. Boss będzie przede wszystkim korzystał ze swojego miotacza ognia i chcąc unikać obrażeń musisz pozostawać w ciągłym ruchu. Wykonywanie uskoków nie powinno być konieczne, choć w krytycznych sytuacjach może ci oczywiście pomóc w uniknięciu niepotrzebnych obrażeń.
W wolnych chwilach pomiędzy atakami Świetlika próbuj rzucać w niego granatami klejowymi, przy czym najlepiej jest oczywiście wybierać kombinację triggerów/klawiszy odpowiedzialną za szybkie użyciego tego gadżetu (czyli z pominięciem manualnego celowania). Po kilku próbach jeden z granatów powinien w trafić w bossa i go chwilowo unieruchomić (screen).
Rozpocznij teraz wyrzucanie zwykłych batarangów. Tak jak wcześniej polegaj na kombinacji triggerów/klawiszy odpowiedzialnej za szybkie używanie wspomnianego gadżetu. Dobrze jest też mieć zakupione ulepszenia usprawniające proces korzystania z batarangów, choć i bez tego się obejdziesz.
Kontynuuj wyrzucanie batarangów do momentu, w którym gra dokona zbliżenia na bossa i zasugeruje, że został on tymczasowo ogłuszony. Skorzystaj błyskawicznie z kombinacji przycisków/klawiszy odpowiedzialnej za szybkie użycie pazura. Po tym jak boss zostanie złapany zacznij rytmicznie wciskać wskazany przycisk/klawisz żeby go do siebie przyciągnąć. Batman wyprowadzi silne uderzenie w walce wręcz już bez Twojego udziału.
Od momentu wykonania pierwszej pełnej kombinacji (granat klejowy - batarangi - pazur) Świetlik zacznie stosować nowy typ ataku polegający na bombardowaniu okolicy. W tym przypadku samo bieganie po moście już nie wystarczy i zgodnie z sugestią gry warto wykonywać uskoki na boki. Przez cały czas szukaj oczywiście okazji do tego żeby trafić w bossa kolejnym granatem klejowym, tak by móc od nowa wykonać wszystkie opisane wyżej czynności.
Do kolejnej fazy pojedynku powinieneś awansować w momencie gdy Świetlik straci około połowy paska zdrowia. Rozpocznij mianowicie ucieczkę, używając na początek haka. Przejdź w lewo po metalowym elemencie konstrukcji, docierając do pokazanego na screenie kolejnego interaktywego punktu (wymagane ponownie skorzystanie z haka).
Kolejna część ucieczki zakłada lawirowanie pomiędzy wrakami pojazdów i nie zapominaj o tym żeby polegać na uskokach w tych momentach, w których Świetlik rozpoczyna bombardowanie okolicy. Przeskocz na niebieski pojazd i skieruj się w stronę naczepy ciężarówki, pod którą musisz wykonać poprawny wślizg.
Możesz już wznowić wykonywanie czynności, które opisane zostały na samym początku tej strony. Biegaj więc po moście, unikając ataków Świetlika i szukając okazji do podrzucania bossowi granatów klejowych. Za każdym razem gdy zauważysz, że Świetlik został ogłuszony obrzucaj go batarangami, a następnie chwytaj go pazurem (nie przejmuj się jeśli nie zdążysz z wystrzeleniem pazura, bo same batarangi też zadadzą Świetlikowi obrażenia).
Po tym jak wyczerpiesz niemal cały pasek zdrowia bossa przystąpi on do masowego bombardowania okolicy. Po uniknięciu pierwszej serii ładunków postaraj się ustawić mniej więcej na samym środku areny, bo będzie to jedyne bezpieczne miejsce. Wyczekuj tu momentu, w którym Batman będzie mógł złapać się Świetlika z użyciem haka (screen).
To jeszcze nie wszystko, albowiem w trakcie rozgrywania ostatniej części pojedynku będziesz musiał w dwóch różnych miejscach szybko wcisnąć przycisk/klawisz kontrataku, nie pozwalając w ten sposób bossowi na nakierowanie Batmana na przeszkodę.