Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter) | Poszukiwani przestępcy poradnik Batman: Arkham Origins
Ostatnia aktualizacja: 12 września 2016
Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter)
Sposób odblokowania misji: Szansa na rozpoczęcie tej pobocznej misji pojawia się tuż po opuszczeniu kanałów [Burnley Sewers] i ma to miejsce niedługo po rozpoczęciu głównego zadania Przedostań się do banku Gotham Merchants (Access the Gotham Merchants Bank).
Rozpoczęcie zadania
Tuż po wyjściu z kanałów, czyli w momencie powrotu do dzielnicy [Burnley], spotkasz się automatycznie z kilkoma przestępcami kontrolowanymi przez Szalonego Kapelusznika. Będziesz miał ponadto okazję wysłuchać przemówienia poszukiwanego przestępcy, dowiadując się, że porwał on niewinną kobietę.
Spotkanie się z Szalonym Kapelusznikiem
Możesz już wyruszyć do sklepu należącego do szaleńca, który znajduje się w centralnej części dzielnicy o nazwie Zaułki [The Bowery] (powyższe screeny). Zachowaj czujność, bo okolice wejścia do kryjówki Szalonego Kapelusznika mogą być pilnowane przez kilku zwykłych bandytów i w takiej sytuacji musisz się oczywiście z nimi rozprawić. Po oczyszczeniu okolicy skieruj się do wnętrza budynku [Hat Shop].
Zacznij od użycia pazura na kratce zlokalizowanej blisko sufitu i podbiegnij do ściany, tak by Batman doskoczył do szybu. Przejdź przez szyb i po dotarciu do sali z Szalonym Kapelusznikiem zacznij atakować jego podwładnych. Wrogowie ci nie powinni stanowić dużego zagrożenia, aczkolwiek nie pozwól im się zapędzić w jeden z narożników pomieszczenia. Po wygranej bitwie podejdź do Kapelusznika i wciśnij przycisk/klawisz interakcji.
Wydostanie się z koszmaru
Po znalezieniu się w "Krainie Czarów" wyrusz prosto. Nie próbuj za wszelką cenę dogonić Kapelusznika, tym bardziej, że w okolicy natrafisz na pierwsze pułapki. Musisz mianowicie unikać kontaktu z wyładowaniami, przebiegając w odpowiednich momentach przez obszary, w których one się pojawiają.
Zatrzymaj się przed ostatnią płytą, która w regularnych odstępach czasu podłączana jest do prądu. Zaczekaj aż wyładowania znikną, podbiegnij do krawędzi i wyrzuć kilka batarangów, dzięki czemu trafią one w zlokalizowane po prawej stronie lampiony (powyższy screen). Szybko wycofaj się żeby nie zostać porażonym prądem, zaczekaj ponownie na zniknięcie wyładowań i spróbuj po raz kolejny. Powtarzaj tę czynność do momentu trafienia we wszystkich sześć lampionów, a to dlatego, że doprowadzi to do opuszczenia mostu zwodzonego.
Możesz już wznowić przemarsz, doskakując na sam koniec do krawędzi. Przesuń się maksymalnie w prawo i dopiero wtedy się opuść. Wdrapuj się na kolejne półki, docierając docelowo do sali z trzema drzwiami. Musisz wybierać za każdym razem te drzwi, przy których w danym momencie widoczna jest postać pomocnika Kapelusznika, a więc: prawe, lewe, prawe.
Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem to trafisz do nowej lokacji, w której znajduje się duże lustro. Bądź gotowy do stoczenia w tym miejscu bardzo długiej bitwy, tak więc unikaj zbyt częstych utrat punktów zdrowia, bo w przeciwnym wypadku możesz nie dotrwać do końca. W szczególności mam tu na myśli przeciwników uzbrojonych w noże, którzy tradycyjnie dla tego typu konfrontacji powinni być eliminowani w pierwszej kolejności. Po rozprawieniu się ze wszystkimi oponentami wybierz drzwi prowadzące do kolejnego obszaru.
Ruszaj w prawo, po raz kolejny zajmując się skutecznym unikaniem wyładowań. Także i w tym miejscu będziesz musiał dobrze zgrać kilka czynności w czasie. Zaczekaj aż przy ostatniej płycie znikną wyładowania, szybko podbiegnij do pokazanej na screenie prawej ściany i rozpyl na niej wybuchowy żel. Odskocz od obszaru z wyładowaniami i zdetonuj ładunek, odblokowując sobie przejście do nowej lokacji.
Wejdź na niewielką pływającą platformę, wybierz z inwentarza pazur i wyceluj w interaktywny punkt zlokalizowany w centralnej części rzeki. Po przyciągnięciu się do tego punktu ponownie użyj pazura, tym razem po to żeby przedostać się bezpiecznie na prawy brzeg. Opuść to miejsce, a po znalezieniu się w kolejnej lokacji złap się krawędzi i zacznij przemieszczać w prawo. Po dotarciu na niewielką półkę kucnij i w taki sposób przejdź przez wąski tunel.
Skorzystaj z drabiny, a następnie wejdź na znajdującą się w tym miejscu linę. Wciśnij zasugerowany przez grę przycisk/klawisz, dzięki czemu Batman zacznie zjeżdżać na linie i w rezultacie przebije się przez widoczną w oddali przeszkodę. Po udanym lądowaniu błyskawicznie wyrusz w stronę widocznego w oddali wyjścia, a to dlatego, że wkrótce zaczną odpadać kolejne fragmenty mostu. Wykonaj na sam koniec pojedynczy skok i przejdź przez nowe drzwi, docierając do wieży z wieloma pracującymi trybikami.
Na początek wybierz z inwentarza zaczep i użyj go do rozwinięcia liny dokładnie nad miejscem, w którym przebywa główny bohater. Przedostań się na linę z wykorzystaniem haka i zeskocz na znajdującą się nieznacznie pod nią niewielką półkę. Wejdź tu w interakcję z urządzeniem kontrolującym pracę całej maszynerii z zamiarem dokonania sabotażu.
Możesz kontynuować wspinaczkę, ponownie używając zaczepu na jednym z wyżej położonych interaktywnych punktów. Dotrzyj z pomocą haka na nową linę, a następnie poszybuj w stronę wyjścia z opisywanej lokacji. Po znalezieniu się w nowym miejscu skorzystaj z drabiny i zatrzymaj się przy krawędzi. Zaczekaj na odpowiedni moment i wykonaj skok. Przejdź po linie i ponownie zaczekaj na dobry moment do zdecydowania się na skok.
Wespnij się na wyższą półkę i otwórz drzwi. Po dotarciu w nowe miejsce użyj haka na wyżej położonym interaktywnym mechaniźmie i zaczekaj aż zjedzie on na sam dół. Możesz już po raz drugi skorzystać z haka, tym razem w celu dotarcia do niedostępnego wcześniej otworu w suficie. Pozostało ci już tylko przejść po kilku poziomych rurkach, które zaprowadzą Cię do włazu i zakończą całą tę scenę.
Unieszkodliwienie Szalonego Kapelusznika
Co ciekawe, nie czeka Cię tu żaden pełnoprawny pojedynek z Szalonym Kapelusznikiem, albowiem do jego pokonania posłuży ci przyznany przez grę odwrócony batarang (Reverse Batarang). Zacznij od wycelowania w szaleńca i przytrzymaj wskazany przez grę przycisk/klawisz. Na puszczenie przycisku zdecyduj się dopiero po zakończeniu procesu celowania. Pozostało ci już tylko obejrzeć końcową scenkę i opuścić sklep Kapelusznika.
[Nowy profil postaci: Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter)]
[Nowe trofeum postaci: Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter)]
[Nowa grafika koncepcyjna: Szalony Kapelusznik (The Mad Hatter)]