Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Necro Gaming - newsy i ciekawostki

Burzliwe losy STALKER 2. GSC Game World próbowało powrócić do Zony już kilkanaście lat temu
Burzliwe losy STALKER 2. GSC Game World próbowało powrócić do Zony już kilkanaście lat temu

Krystian Pieniążek, 17 listopada 2024, 20:00

Zarówno studio GSC Game World, jak i STALKER 2 mają za sobą burzliwą przeszłość. Na kilka dni przed premierą gry warto przypomnieć sobie kulisy powstawania jej pierwotnej wersji, która miała zadebiutować jeszcze w 2012 roku.

Twórcy Terrarii mieli ciekawy pomysł na rozwój gry. Terraria: Otherworld mogła skierować markę na nowe tory
Twórcy Terrarii mieli ciekawy pomysł na rozwój gry. Terraria: Otherworld mogła skierować markę na nowe tory

Krystian Pieniążek, 10 listopada 2024, 20:00

Terraria to prawdziwy fenomen. Ten „Minecraft 2D” cieszy się niesłabnącą popularnością po kilkunastu latach od premiery. Niewiele brakowało, by ten hit doczekał się pobocznej, mocno odmiennej odsłony.

Nie tylko Dragon Age i inne RPG-i. BioWare pracowało niegdyś nad własnym Command & Conquer
Nie tylko Dragon Age i inne RPG-i. BioWare pracowało niegdyś nad własnym Command & Conquer

Krystian Pieniążek, 3 listopada 2024, 20:00

Command & Conquer: Generals był wysoko ocenianym reprezentantem kultowej serii RTS-ów. Gra mogła doczekać się kontynuacji od BioWare, jednak z czasem cały projekt przeszedł gruntowną przebudowę, która ostatecznie go pogrążyła.

Do GTA i RDR mogła dołączyć jeszcze jedna duża marka Rockstar Games. Agent miał „przesuwać granice i definiować gatunek”
Do GTA i RDR mogła dołączyć jeszcze jedna duża marka Rockstar Games. Agent miał „przesuwać granice i definiować gatunek”

Krystian Pieniążek, 27 października 2024, 20:00

Były takie czasy, kiedy firma Rockstar Games nie opierała swej działalności na jednej lub dwóch markach. Ukoronowaniem tego podejścia miał być Agent, czyli produkcja, której zadaniem było ustawienie wysoko poprzeczki dla całej branży.

Ta gra miała popchnąć kultową serię w zupełnie nowym kierunku. Fable Legends było łabędzim śpiewem Lionhead Studios
Ta gra miała popchnąć kultową serię w zupełnie nowym kierunku. Fable Legends było łabędzim śpiewem Lionhead Studios

Krystian Pieniążek, 20 października 2024, 20:00

Choć Lionhead Studios było doświadczoną ekipą, a stojąca za nią firma Microsoft dysponowała potężnym zapleczem finansowym, ich ostatni wspólny projekt okazał się niewypałem. Przekonajmy się, co nie wyszło w Fable Legends.

To miały być Gwiezdne wojny dla dorosłych. Star Wars 1313 to nieodżałowany projekt ukatrupiony przez Disneya
To miały być Gwiezdne wojny dla dorosłych. Star Wars 1313 to nieodżałowany projekt ukatrupiony przez Disneya

Krystian Pieniążek, 13 października 2024, 20:00

Firma LucasArts snuła ambitne plany związane ze Star Wars 1313. Niestety, po tym jak prawa do marki Gwiezdne wojny znalazły się w rękach Disneya, projekt został anulowany, a stojące za nim studio – rozwiązane.

Przed Baldur’s Gate 3 Larian Studios próbowało stworzyć własnego XCOM-a. Divinity: Fallen Heroes miało być „kompaktowym” tytułem
Przed Baldur’s Gate 3 Larian Studios próbowało stworzyć własnego XCOM-a. Divinity: Fallen Heroes miało być „kompaktowym” tytułem

Krystian Pieniążek, 6 października 2024, 20:00

Po premierze Divinity: Original Sin II, a przed debiutem Baldur’s Gate III, ekipa Larian Studios pracowała nad innymi projektami. Jednym z nich było Divinity: Fallen Heroes, tworzone z zespołem Logic Artists. Bliżej byłoby mu do serii XCOM niż do klasycznego RPG-a.

Opowieść o zemście, w której jako bestia polowalibyśmy na wikingów. Darkborn startował z wysokiego C
Opowieść o zemście, w której jako bestia polowalibyśmy na wikingów. Darkborn startował z wysokiego C

Krystian Pieniążek, 29 września 2024, 20:00

The Outsiders zaznaczyło swoją obecność na branżowej mapie za sprawą FPS-a pod tytułem Metal: Hellsinger. Niewiele jednak brakowało, by pierwszym dziełem studia był intrygująco zapowiadający się Darkborn.

Ten absurdalny pomysł na rozwój marki Brothers in Arms nie miał racji bytu. Furious 4 wyewoluowało w Battleborn - wielką klapę Gearbox Software
Ten absurdalny pomysł na rozwój marki Brothers in Arms nie miał racji bytu. Furious 4 wyewoluowało w Battleborn - wielką klapę Gearbox Software

Krystian Pieniążek, 22 września 2024, 20:00

Zdarza się, że pogoń za zmianami i nowościami prowadzi deweloperów rozwijających kultowe serie na manowce. Taki los spotkał studio Gearbox Software, które tworząc czwartą część serii Brothers in Arms, o podtytule Furious 4, posunęło się o kilka kroków za daleko.

Doom 4, którego nie było. Seria mogła podążyć ścieżką wytyczoną przez Call of Duty i Battlefielda
Doom 4, którego nie było. Seria mogła podążyć ścieżką wytyczoną przez Call of Duty i Battlefielda

Krystian Pieniążek, 15 września 2024, 20:00

Choć mogłoby się wydawać, że id Software ma na koncie same sukcesy, tak naprawdę legendarne studio zaliczyło po drodze kilka nieudanych przedsięwzięć. Jednym z nich był Doom 4, który miał popchnąć serię w zupełnie nowym kierunku.

Sony chciało mieć swoje Diablo. Warrior’s Lair mogło być czarnym koniem PlayStation
Sony chciało mieć swoje Diablo. Warrior’s Lair mogło być czarnym koniem PlayStation

Krystian Pieniążek, 8 września 2024, 20:00

Firma Sony nie ma w swoim portfolio żadnego hack’n’slasha z krwi i kości. Niewiele brakowało, by tę lukę wypełniło Warrior’s Lair (początkowo znane pod tytułem Ruin), promowane jako pokaz możliwości PlayStation Vity i PlayStation 3.

To mógł być polski Half-Life. THEY od Metropolis Software nigdy nie dostał szansy, by zabłysnąć
To mógł być polski Half-Life. THEY od Metropolis Software nigdy nie dostał szansy, by zabłysnąć

Krystian Pieniążek, 1 września 2024, 20:00

Metropolis Software było niegdyś jednym z najbardziej cenionych na świecie studiów deweloperskich rodem z Polski. Tworzony przez nie FPS pod tytułem THEY mógł wynieść je na zupełnie nowy poziom.

Aliens: Crucible miało być „straszniejszym Mass Effectem”. RPG w świecie Obcego z dużym potencjałem
Aliens: Crucible miało być „straszniejszym Mass Effectem”. RPG w świecie Obcego z dużym potencjałem

Krystian Pieniążek, 25 sierpnia 2024, 20:00

Marka Obcy zaznaczyła swoją obecność w branży gier wideo na rozmaite sposoby. Niewiele brakowało, by dokonała tego również za sprawą gry RPG od Obsidian Entertainment. Sprawdźmy, jak miało wyglądać Aliens: Crucible i co po drodze poszło nie tak.

Unikalna gra, która miała działać na emocje. LMNO od Arkane Studios, EA i Stevena Spielberga miało doprowadzić nas do płaczu
Unikalna gra, która miała działać na emocje. LMNO od Arkane Studios, EA i Stevena Spielberga miało doprowadzić nas do płaczu

Krystian Pieniążek, 18 sierpnia 2024, 20:00

Historia Arkane Studios jest naznaczona obiecującymi, choć finalnie anulowanymi projektami. Jednym z nich było LMNO, czyli mająca budzić emocje przygodowa gra akcji z elementami RPG, nad którą zespół ten współpracował z firmą Electronic Arts i samym Stevenem Spielbergiem.

To miało być „epickie” RPG akcji w świecie fantasy. Elveon działał na wyobraźnię graczy, ale to nie wystarczyło
To miało być „epickie” RPG akcji w świecie fantasy. Elveon działał na wyobraźnię graczy, ale to nie wystarczyło

Krystian Pieniążek, 4 sierpnia 2024, 20:00

Wiele iście fantastycznie zapowiadających się gier nigdy nie trafia na sklepowe półki. RPG akcji od 10tacle Studios pod tytułem Elveon to jedna z tych produkcji, które mogły ostro namieszać w branży gier wideo, jednak ostatecznie nie dostały szansy, by zabłysnąć.

Prey 2 miał być Red Dead Redemption w kosmosie. Jak doszło do porażki projektu skazanego na sukces
Prey 2 miał być Red Dead Redemption w kosmosie. Jak doszło do porażki projektu skazanego na sukces

Krystian Pieniążek, 28 lipca 2024, 20:00

Pierwszy Prey zaskarbił sobie uznanie graczy i recenzentów, toteż jego kontynuacja zdawała się mieć zapewnione wysokie oceny i doskonałą sprzedaż. Co zaoferowałby nam Prey 2, dla którego źródłem inspiracji było przebojowe Red Dead Redemption?

Dodatek do Gothica, który musiał ustąpić miejsca drugiej części serii. Gothic Sequel mógł popchnąć cykl w zupełnie innym kierunku
Dodatek do Gothica, który musiał ustąpić miejsca drugiej części serii. Gothic Sequel mógł popchnąć cykl w zupełnie innym kierunku

Krystian Pieniążek, 21 lipca 2024, 20:00

Niewiele brakowało, a historia serii Gothic potoczyłaby się nieco inaczej. Po premierze pierwszej odsłony cyklu studio Piranha Bytes pracowało bowiem nad dodatkiem do tej produkcji zatytułowanym roboczo Gothic Sequel. Sprawdźmy, co miał on oferować graczom.

To mogła być najbardziej klimatyczna część serii Half-Life. Ravenholm od Arkane Studios nigdy nie dostało szansy, by zabłysnąć
To mogła być najbardziej klimatyczna część serii Half-Life. Ravenholm od Arkane Studios nigdy nie dostało szansy, by zabłysnąć

Krystian Pieniążek, 14 lipca 2024, 20:00

Co by było, gdyby pozwolić mistrzom immersive simów stworzyć grę spod szyldu Half-Life? Odpowiedzią na to pytanie miało być Ravenholm, czyli owoc współpracy firm Valve i Arkane Studios.