mikropłatności - newsy i ciekawostki (8)
Far Cry 5 bez lootboxów, za to z mikropłatnościami
Michał Kułakowski, 3 marca 2018, 18:24
Chociaż Far Cry 5 nie będzie oferować graczom skrzynek z losowo przyznawanym lootem, twórcy zaimplementowali w grze mikrotransakcje, za które kupimy przedmioty kosmetyczne, „premiowe” pojazdy, broń i ubrania. Dzięki wczesnym wersjom tytułu poznaliśmy także ustawienia graficzne na PC oraz zobaczyliśmy nowy półgodzinny zapis rozgrywki.
ESRB zabiera stanowczy głos w sprawie mikropłatności i lootboksów
Krystian Pieniążek, 27 lutego 2018, 18:10
Organizacja ESRB przyglądała się tematowi mikropłatności (a co za tym idzie – również lootboksów) i postanowiła podjąć kroki mające na celu poinformowanie graczy o tym, czy dana produkcja zawiera tego typu elementy.
LoL – Riot Games spowiada się z lootboxów
Krzysztof Sobiepan, 23 lutego 2018, 13:07
Autorzy League of Legends podzielili się z fanami tabelami procentowymi dropów ze swoich skrzynek Hextech i nadchodzącej Doskonałej Skrzyni. Dodatkowo zaprezentowali kilka ciekawych zasad, które naginają twarde liczby… na korzyść graczy.
Koniec pay-to-win w Paladins – Hi-Rez rezygnuje z kontrowersyjnego systemu kart
Jakub Błażewicz, 23 lutego 2018, 11:00
Chris Larons ze studia Hi-Rez poinformował o planowanych zmianach w Paladins. W najbliższym czasie twórcy zrezygnują z kontrowersyjnego systemu Cards Unbound, który zdaniem wielu promował graczy skłonnych wydać pieniądze na skrzynki z kartami. Poznaliśmy też plany rozwoju gry w dalszej perspektywie, w tym zamiar usamodzielnienia trybu battle royale - Paladins: Battlegrounds.
Troy Baker w Death Stranding, Burnout Paradise Remastered bez mikropłatności i inne wieści
Kamil Zwijacz, 22 lutego 2018, 17:42
Dziś piszemy o Emily O'Brien i Troyu Bakerze w Death Stranding, braku mikropłatności w Burnout Paradise Remastered i aktualizacji Warcrafta III. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
W Metal Gear Survive trzeba zapłacić za dodatkowe miejsce na save
Krystian Pieniążek, 22 lutego 2018, 16:36
Firma Konami uzbierała już całkiem sporo minusów nawet u najbardziej oddanych miłośników swojej twórczości. Coraz więcej wskazuje jednak na to, że po premierze Metal Gear Survive gracze będą mieli o niej jeszcze gorsze zdanie. Wydawca postanowił bowiem sięgnąć do ich portfeli w kontrowersyjny sposób.
PUBG – nowe skrzynki Militia i Fever
Krzysztof Sobiepan, 22 lutego 2018, 11:37
Strzelanka Playerunknown's Battlegrounds od dzisiaj może pochwalić się nowymi dodatkami kosmetycznymi. Twórcy dołączyli bowiem do gry dwie skrzynki – Militia i Fever. Najbardziej ekstrawaganckie kostiumy znów cechuje ogromnie niska szansa na ich zdobycie, a parę zmian trafiło też do samego systemu otrzymywania łupów.
Cyberpunk 2077 bez lootboksów – autorzy chcą grać z fanami w otwarte karty
Krystian Pieniążek, 15 lutego 2018, 18:28
Marcin Iwiński, czyli prezes studia CD Projekt RED, został zapytany o swój stosunek do skrzyń z zawartością, na których większość graczy nie zostawia suchej nitki. Na szczęście Cyberpunk 2077 nie doczeka się tego typu rozwiązań, gdyż zespół jest zdeterminowany, by dostarczyć dokładnie taką produkcję, na jaką czekają fani jego twórczości.
Sea of Thieves bez lootboksów i elementów pay-to-win
Krystian Pieniążek, 13 lutego 2018, 19:04
Elementy pay-to-win zaczynają nieśmiało wkradać się do produkcji z segmentu AAA. Na szczęście ominą Sea of Thieves, podobnie jak lootboksy – o ile w grze pojawią się mikrotransakcje, o tyle za prawdziwe pieniądze kupimy wyłącznie elementy kosmetyczne.
Ubisoft stawia na mikropłatności i ceni pecetowców; Assassin’s Creed Origins dużym sukcesem
Bartosz Świątek, 13 lutego 2018, 14:01
Przygotowany przez firmę Ubisoft raport za trzeci kwartał roku fiskalnego 2018 rzuca trochę światła na trendy na rynku i pośród graczy. Dokument pozwala też przewidzieć kolejne kroki francuskiego giganta - w skrócie: większy nacisk na rynek PC... i mikropłatności.
Lootboxy jak alkohol? Hawaje z propozycją nowych praw
Krzysztof Sobiepan, 13 lutego 2018, 09:41
Izba Reprezentantów i Senat stanu Hawaje debatują na temat czterech nowych projektów prawnych, biorących na cel gry z losowymi mikropłatnościami. Jeśli ustawy wejdą w życie, wydawcy będą musieli dodatkowo oznaczać swoje produkty i zdradzać rachunki prawdopodobieństwa, a tytuły z systemami pseudohazardowymi kupią jedynie pełnoletni gracze.
Activision Blizzard - ogromne przychody z mikropłatności
Jakub Błażewicz, 9 lutego 2018, 11:10
Firma Activision Blizzard udostępniła podsumowanie finansowe za 2017 rok oraz jego ostatni kwartał. Firma odnotowała ponad 7 miliardów dolarów przychodu, z czego 4 miliardy przypadły na sprzedaż cyfrową z poziomu gry (głównie mikropłatności).
Szwecja chce delegalizacji lootboxów, PUBG traci graczy i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 8 lutego 2018, 18:21
Dziś piszemy o szwedzkim ministrze, który dąży do delegalizacji lootboxów w 2019 roku, pierwszym spadku średniej liczby graczy w strzelance PUBG, drugiej zbiórce pieniędzy na grę The Good Life i samotnej aktualizacji do Red Faction Guerrilla po roku ciszy. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
90 milionów egzemplarzy GTA V w sklepach; mikrotransakcje żyłą złota Take-Two Interactive
Jakub Mirowski, 8 lutego 2018, 09:34
Firma Take-Two Interactive podzieliła się informacjami na temat zarobków w trzecim kwartale roku fiskalnego 2018. Za niemal jedną trzecią jej przychodów odpowiadają mikrotransakcje, w większości pochodzące z GTA Online. Sukces odniosły też sportowe gry WWE 2K18 i NBA 2K18.
Niemcy kolejnym krajem, który weźmie lootboksy pod lupę
Jakub Mirowski, 7 lutego 2018, 09:49
Jak donosi portal Welt, niemiecka Komisja ds. Ochrony Młodzieży przyjrzy się problemowi lootboksów w grach wideo. Jeśli zadecyduje, że skrzynki z losową zawartością noszą cechy hazardu, wydawców mogą czekać kary pieniężne lub ograniczenia dystrybucji.
60 tysięcy dolarów za skórkę w CS: GO
Miłosz Szubert, 1 lutego 2018, 12:40
Mamy kolejny dowód na to, że dla kolekcjonerów rzadkich przedmiotów w grze Counter-Strike: Global Offensive cena nie gra roli. Jeden z nich nabył wyjątkową skórkę za ponad 60 tysięcy dolarów.
Wyniki finansowe EA w 2017 roku; firma „wierzy w mikropłatności”
Bartosz Świątek, 31 stycznia 2018, 12:40
Dzięki poznanemu właśnie raportowi finansowemu możemy ocenić kondycję Electronic Arts w 2017 roku. Wydawniczy gigant zarobił w tym czasie na sprzedaży gier i usług sieciowych rekordowe 3,375 miliarda dolarów – o 18% więcej niż rok wcześniej. Jest to zasługa m.in. serii The Sims, FIFA i Madden NFL.
Star Wars Battlefront 2 - sprzedaż poniżej oczekiwań. Wkrótce do gry powrócą mikropłatności
Adrian Werner, 31 stycznia 2018, 09:30
Firma Electronic Arts zdradziła, że gra Star Wars: Battlefront 2 rozeszła się w 7 milionach egzemplarzy. Wynik ten jest niższy niż prognozy wydawcy. Ponadto poinformowano, że mikropłatności powrócą do tej produkcji w najbliższych miesiącach.
Metal Gear Survive - start bety, nowe gameplaye i wymagania sprzętowe
Kamil Zwijacz, 18 stycznia 2018, 15:35
Rozpoczęły się otwarte beta-testy gry Metal Gear Survive. Dodatkowo doczekaliśmy się wysypu materiałów wideo oraz wymagań sprzętowych PC-towej wersji. Wyszło też na jaw, że gra zaoferuje mikropłatności i będzie żądała stałego połączenia z internetem.
Nowa aktualizacja PUBG 1.0 na PC i zmiany w systemie skrzynek [Aktualizacja: patch na publicznych serwerach]
Miłosz Szubert, 11 stycznia 2018, 11:00
Na serwerach gry Playerunknown's Battlegrounds pojawiła się druga aktualizacja pełnej wersji tytułu na PC. Prócz likwidacji kilku bugów i dalszej optymalizacji wprowadza ona również nowy system skrzynek, który zahacza o mikropłatności.
Overwatch - start profesjonalnej ligi, płatne skórki i patch 2.28
Miłosz Szubert, 10 stycznia 2018, 13:15
Z okazji oficjalnego startu Overwatch League firma Blizzard przygotowała nową aktualizację do gry z sygnaturą 2.28. Ponadto wprowadziła możliwość kupna za prawdziwe pieniądze (wymieniane na tzw. League Tokens) skórek postaci w barwach poszczególnych e-sportowych drużyn.
PUBG – 80 lat grindu na rzadkie przedmioty? Analizujemy lootboxy
Krzysztof Sobiepan, 10 stycznia 2018, 13:09
Strzelanka PUBG testuje nowe skrzynki z przedmiotami kosmetycznymi, a my obliczamy ile czasu i pieniędzy trzeba poświęcić na najrzadsze zdobycze. Jak Wam brzmi… 80 lat? Ewentualnie 5 lat i dopłata 5,5 tys. złotych? Dodatkowo prezentujemy, jak sensacja Steama wypada wobec najbliższej lootboxowej konkurencji.
Apple: użytkownik musi znać szansę na zdobycie przedmiotów z lootboksów
Bartosz Świątek, 28 grudnia 2017, 14:32
Nowe zasady prowadzonego przez Apple sklepu z aplikacjami wymagają od deweloperów zamieszczania na stronach produktów informacji o szansach na zdobycie każdego z przedmiotów, które mogą znaleźć się w kupowanych przez gracza skrzynkach.
Prezes Paradox Interactive o rynku gier – dalszy nacisk graczy na wydawców oraz stagnacja VR i AR w 2018 roku
Jakub Błażewicz, 20 grudnia 2017, 11:40
Fredrik Wester ze studia Paradox Interactive podzielił się swoimi przewidywaniami dotyczącymi sytuacji na rynku gier w 2018 roku. Według niego gracze będą dalej sprzeciwiali się skrajnej monetyzacji oraz agresywnemu zbieraniu danych przez wydawców, natomiast nie doczekamy się przełomu w segmencie rzeczywistości wirtualnej i rozszerzonej.
Nowa gra studia Obsidian Entertainment bez mikropłatności
Kamil Zwijacz, 17 grudnia 2017, 08:24
Studio Obsidian Entertainment nawiązało niedawno współpracę z labelem Private Division, należącym do koncernu Take-Two Interactive. Wśród fanów dewelopera pojawiły się obawy o obecność mikrotransakcji w nowej grze, do których twórcy postanowili się ustosunkować.
Mikrotransakcje nie pasują do wielkich gier, mówi prezes Square Enix
Jakub Mirowski, 13 grudnia 2017, 10:08
Yosuke Matsuda, prezes japońskiego wydawcy Square Enix, stwierdził w wywiadzie dla magazynu MCV, że mikrotransakcje nie pasują do tytułów na domowe konsole, i zapowiedział, że jego firma nie ulegnie modzie na "gry jako usługi".
Lootboksy nie są hazardem w świetle prawa w Nowej Zelandii
Kamil Zwijacz, 12 grudnia 2017, 14:36
Poznaliśmy opinię kolejnej organizacji rządowej w sprawie lootboksów. W świetle prawa w Nowej Zelandii skrzynki w ogóle nie kwalifikują się, aby zostać uznane jako hazard.
Senator Hawajów o walce z hazardem - zakaz sprzedaży gier ze skrzynkami niepełnoletnim?
Jakub Błażewicz, 6 grudnia 2017, 13:18
Chris Lee, senator stanu Hawaje, opublikował drugi filmik poświęcony kwestii skrzyń z zawartością. Polityk zapowiedział podjęcie działań celem wprowadzenia ustaw regulujących dostęp do gier uwzględniających losowe zdobywanie przedmiotów, w tym zakaz sprzedaży tego typu tytułów osobom niepełnoletnim.
Star Wars: Battlefront II z pierwszymi zmianami w systemie kredytów
Jakub Błażewicz, 5 grudnia 2017, 08:54
Firma Electronic Arts wprowadziła wstępne poprawki w systemie wirtualnej waluty w Star Wars: Battlefront II, pozwalające na szybsze zdobywanie kredytów bez wydawania pieniędzy. Ponadto zdradzono pierwsze szczegóły na temat aktualizacji wprowadzających zawartość związaną z najnowszym epizodem filmowych Gwiezdnych wojen.
Take-Two nie uważa lootboksów za hazard
Grzegorz Chmielewski, 30 listopada 2017, 12:55
Sagi o lootboksach, mikrotransakcjach i złych korporacjach ciąg dalszy. Tym razem głos zabrała firma Take-Two, wydawca m.in. serii Grand Theft Auto. Gracze nie będą zadowoleni – prezydent giganta branży, Karl Slatoff, utrzymuje, że płatne skrzynki z zawartością nie są formą hazardu.
Star Wars: Battlefront II - odnaleziono ukryty tryb modyfikowania wyglądu postaci?
Kamil Zwijacz, 30 listopada 2017, 12:53
Jednemu z użytkowników forum Reddit udało się odnaleźć ukryty tryb modyfikowania wyglądu postaci w Star Wars: Battlefront II. Jest to o tyle dziwne, że wczoraj przedstawiciel Electronic Arts mówił, że nie można zmieniać skórek, bo firma dba o kanon Gwiezdnych wojen.
Dlaczego EA zrezygnowało z gry Visceral Games? Bo nie mogło na niej zarobić
Kamil Zwijacz, 29 listopada 2017, 17:15
Dyrektor finansowy koncernu Electronic Arts wypowiedział się na temat anulowanej gry z uniwersum Gwiezdnych wojen od nieistniejącego już studia Visceral Games. Firma zrezygnowała z niej, bo nie był to materiał, który wygeneruje duże zyski.
EA traci miliardy w związku z Battlefrontem 2; kanon Gwiezdnych wojen winny mikropłatnościom?
Bartosz Świątek, 29 listopada 2017, 10:32
Zamieszanie związane ze Star Wars Battlefront 2 uderzyło w akcje Electronic Arts i kosztowało giganta już prawie 3 miliardy dolarów. Próbując udobruchać fanów i udziałowców, szefostwo firmy przedstawia kolejne wyjaśnienia – tym razem wina spadła na gwiezdnowojenny kanon.
Kup wirtualną działkę, czyli nowa metoda zarobku twórców Star Citizen
Miłosz Szubert, 29 listopada 2017, 10:25
Kolejna kontrowersja wokół Star Citizen. Studio Cloud Imperium Games umożliwiło zakup... wirtualnej działki na dowolnej planecie, asteroidzie lub księżycu, które znajdują się w przestrzeni UEE. Najmniejsza parcela kosztuje 50 dolarów, a największa 100.
Destiny 2 - celowe ograniczanie XP, by zachęcić do mikropłatności?
Kamil Zwijacz, 26 listopada 2017, 14:08
Czas na kolejną aferę związaną z mikropłatnościami. Okazało się, że Activision zastosowało w grze Destiny 2 system ograniczający zdobywanie doświadczenia, co najwidoczniej miało zachęcać do częstszego korzystania z dodatkowych płatności.
"Droidy rozwoju" i gumki recepturki - jak gracze zdobywają kredyty w Star Wars Battlefront 2
Jakub Mirowski, 25 listopada 2017, 16:27
Gracze na forum Reddit pochwalili się swoimi sposobami na zdobywanie kredytów w grze Star Wars Battlefront 2 bez angażowania się w rozgrywkę. W niektórych przypadkach ich kreatywność jest naprawdę zadziwiająca.
Brytyjska Komisja Hazardowa nie kwalifikuje lootboksów jako hazardu
Jakub Mirowski, 25 listopada 2017, 15:07
W najnowszym wpisie na swojej stronie internetowej Komisja Hazardowa Wielkiej Brytanii stwierdziła, że choć dostrzega szkodliwość mechanik lootboksów wobec dzieci, obecne prawo nie daje jej podstaw, by uznać skrzynki z losową zawartością za hazard.
Mikropłatności w grach przynoszą wydawcom miliardy dolarów
Kamil Zwijacz, 25 listopada 2017, 12:59
Firma analityczna SuperData opublikowała raport dotyczący gier free-to-play oraz płatnych produkcji traktowanych jako usługi. Wynika z niego, że oba rozwiązania są przyszłością branży.
Call of Duty: WWII z elementami pay-to-win? Skrzynki z bronią znalezione w plikach gry
Bartosz Świątek, 23 listopada 2017, 14:36
W danych Call of Duty: WWII odnaleziono ślady skrzynek z bronią. Powstaje obawa, że uruchomiony niedawno system mikropłatności – na razie oferujący przedmioty czysto kosmetyczne – może się z czasem przerodzić w psujące balans rozgrywki rozwiązanie pay-to-win. Równocześnie twórcy zapowiedzieli aktualizację z mapą Winter Carentan i zimowe wydarzenie w grze.
Belgowie chcą zakazania lootboksów na terenie Unii Europejskiej [aktualizacja]
Jakub Mirowski, 22 listopada 2017, 21:20
Belgijska Komisja ds. Gier wydała oświadczenie, w którym uznała kupowane za prawdziwe pieniądze lootboksy - skrzynki z losową zawartością - za hazard i zapowiedziała, że będzie się domagać zakazania ich w Unii Europejskiej.
Lucasfilm reaguje na kontrowersje w związku ze skrzynkami w Star Wars Battlefront 2
Bartosz Świątek, 21 listopada 2017, 11:49
Wytwórnia Lucasfilm wydała oświadczenie, w którym komentuje sprawę skrzynek i pochwala podjętą przez Electronic Arts decyzję o tymczasowym wyłączeniu mikropłatności w Star Wars Battlefront 2.
W Need for Speed: Payback złagodzono system mikrotransakcji
Kamil Zwijacz, 21 listopada 2017, 11:06
Studio Ghost Games wprowadziło zmiany w systemie kart służących do modyfikowania pojazdów w grze Need for Speed: Payback. Od teraz podczas zabawy otrzymuje się więcej reputacji i pieniędzy, dzięki czemu szybciej zdobywa się ulepszenia.
CD Projekt RED o mikropłatnościach w Cyberpunku 2077 - "zostawiamy chciwość innym"
Kamil Zwijacz, 20 listopada 2017, 08:59
Studio CD Projekt RED zajęło stanowisko w sprawie pojawiających się zarzutów o traktowanie nadchodzącego Cyberpunka 2077 jako gry-usługi. Deweloper stwierdził, że "zostawia chciwość innym".
Star Wars Battlefront 2 - mikrotransakcje usunięto po interwencji Disneya
Jakub Mirowski, 19 listopada 2017, 11:08
Jak donosi serwis VG247, wzbudzone przez system mikrotransakcji kontrowersje wokół gry Star Wars Battlefront 2 na tyle zaniepokoiły firmę Disney, posiadającą prawa do marki Gwiezdne wojny, że ta postanowiła zainterweniować.
EA ulega graczom - mikrotransakcje z Battlefronta 2 wycofane na czas nieokreślony
Miłosz Szubert, 17 listopada 2017, 10:17
Dziś na rynku oficjalnie debiutuje Star Wars Battlefront 2, czyli kolejna odsłona popularnej serii strzelanin FPP nastawionych na tryb sieciowy. Przy okazji firma Electronic Arts wyłączyła wszystkie mikropłatności w grze.
Belgijska Komisja ds. Gier przygląda się Battlefrontowi II i Overwatchowi
Bartosz Świątek, 16 listopada 2017, 11:36
Belgijska Komisja ds. Gier – ciało odpowiedzialne za nadzorowanie wszelkich form hazardu występujących w tym kraju – przygląda się rozwiązaniom zastosowanym w niektórych grach wideo. Uwagę urzędników zwróciły na razie dwa tytuły: Star Wars: Battlefront II oraz Overwatch.
DICE zabiera głos na temat kontrowersji związanych z Battlefrontem II
Grzegorz Chmielewski, 16 listopada 2017, 11:30
W trakcie sesji pytań i odpowiedzi na forum Reddit trójka pracowników studia DICE odpowiedzialnego za grę Star Wars: Battlefront II odniosła się do kilku elektryzujących społeczność graczy kwestii – między innymi problemu nachalnych mikrotransakcji.
Star Wars: Battlefront II - 7500 zł lub pół roku grania, aby odblokować (prawie) wszystko
Kamil Zwijacz, 16 listopada 2017, 10:35
Doczekaliśmy się kolejnych wyliczeń związanych ze skrzynkami w grze Star Wars: Battlefront II. Jeżeli będziecie chcieli odblokować niemal całą zawartość, to przyszykujcie sporo pieniędzy albo zarezerwujcie sobie mnóstwo czasu.
EA o grach jako usługach – „nieograniczona" monetyzacja
Jakub Błażewicz, 15 listopada 2017, 11:50
Blake Jorgensen, dyrektor finansowy Electronic Arts, wypowiedział się na temat mikropłatności w grach. Według niego traktowanie gier jako usług pozwala na czerpanie „nieograniczonych" zysków z wydanych tytułów. Koncern rozważa nawet dodanie podobnych rozwiązań do starszych produkcji, począwszy od Battlefielda 4.
Wieści ze świata (Call of Duty: WWII, Project Hospital, Dead Cells, Hollow Knight) 14/11/2017
Krzysztof Sobiepan, 14 listopada 2017, 13:11
Dziś piszemy o opóźnionej walucie premium w strzelance Call of Duty: WWII i przypadkowym odkręceniu kurka z podwójnym XP przy jej premierze, zapowiedzi gry Project Hospital (spadkobiercy Theme Hospital), dużej aktualizacji do roguelike’a Dead Cells oraz o przesunięciu debiutu Hollow Knight w edycji na Nintendo Switch. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.