autor: Michał Kułakowski
Far Cry 5 bez lootboxów, za to z mikropłatnościami
Chociaż Far Cry 5 nie będzie oferować graczom skrzynek z losowo przyznawanym lootem, twórcy zaimplementowali w grze mikrotransakcje, za które kupimy przedmioty kosmetyczne, „premiowe” pojazdy, broń i ubrania. Dzięki wczesnym wersjom tytułu poznaliśmy także ustawienia graficzne na PC oraz zobaczyliśmy nowy półgodzinny zapis rozgrywki.
Ubisoft zaprosił wybranych przedstawicieli mediów branżowych, w tym naszą redakcję, do przetestowania gry Far Cry 5, która 27 marca pojawi się w sprzedaży na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Wiele osób zadawało sobie pytanie, w jaki sposób francuski gigant podejdzie do tematu mikrotranskacji, które od dłuższego czasu pojawiają się w prawie wszystkich jego produkcjach. Biorąc pod uwagę kontrowersje, jakie od miesięcy wywołuje temat skrzynek z lootem oraz różnych systemów „monetyzacji” gier, deweloperzy stąpają po bardzo cienkim lodzie. Event potwierdził jednak, że nie rezygnują oni z dalszych prób obciążania fanów dodatkowymi opłatami.
Chociaż Far Cry 5 nie będzie posiadał znienawidzonych już skrzynek z losowo przyznawanym wyposażeniem, tytuł zaoferuje graczom bardziej tradycyjny system mikrotransakcji, który związany jest z odnajdowanymi podczas zabawy sztabkami srebra. Będą one ukryte w różnych zakamarkach hrabstwa Hope oraz we wszystkich zbrojnych posterunkach kultu, z którym walczymy. Srebro kupimy również za prawdziwe pieniądze (dokładne ceny nadal nie są znane). Z jego pomocą odblokujemy „premiową” broń, pojazdy oraz ubrania i przedmioty kosmetyczne. Nie wiadomo, czy sztabki ukryte w świecie gry wystarczą na zakup wszystkich bonusowych przedmiotów. Jeżeli tak nie jest, to by zdobyć opcjonalne wyposażenie, będziemy musieli wysupłać z portfela zapewne ponad kilkanaście dodatkowych złotych. Dodajmy, że poza mikrotransakcjami, Far Cry 5 posiada również przepustkę sezonową oraz długą listę bonusów dla osób składających pre-ordery.
Nieco lepsze wiadomości dotyczące Far Cry 5 związane są z jego wersją PC. Serwis PC Gamer, którego przedstawiciele uczestniczyli w evencie zorganizowanym przez Ubisoft, opublikował blisko półgodzinny zapis rozgrywki. Dziennikarze witryny potwierdzili również, że pecetowy port tytułu posiada całkiem sporo opcji konfiguracyjnych i wydaje się być przygotowany z dużą dbałością o szczegóły. Standardowo zmienimy rozdzielczość ekranu (gra obsługuje tryb 4K), a także poziom detali poszczególnych elementów otoczenia, oświetlenia i cieni. Tytuł oferuje też dwa tryby anti-aliasingu (SMAA oraz TAA), ustawienia pola widzenia, jak i możliwość zablokowania framerate'u na wybranej przez nas wartości (np. 60 klatek na sekundę). Ekran opcji wyświetla także na bieżąco obciążenie pamięci RAM układu graficznego. Tajemnicą pozostaje jednak na razie wydajność produkcji, do tej pory nikt nie miał bowiem okazji przetestować jej na różnych konfiguracjach sprzętowych (oficjalne wymagania systemowe podano pod koniec stycznia).
- Oficjalna strona gry Far Cry 5
- Far Cry 5 – fanatyczny kult ostrożności
- Graliśmy w Far Cry 5 – tu nie będzie rewolucji
- Far Cry 5 – kompendium wiedzy