mikropłatności - newsy i ciekawostki (10)
Wieści ze świata (Star Citizen, Warhammer: The End Times - Vermintide) 26/10/2015
Krzysztof Mysiak, 26 października 2015, 13:35
Dziś piszemy m.in. o wypuszczeniu aktualizacji 1.3 do Star Citizen i prezentacji lokacji z nadchodzącej wersji 2.0 oraz o braku mikropłatności w grze Warhammer: The End Times - Vermintide. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Twórcy PayDay 2 wprowadzają alternatywę dla mikrotransakcji
Jakub Błażewicz, 21 października 2015, 12:42
Po burzy wywołanej wprowadzeniem mikrotransakcji do PayDay 2 studio Overkill postanowiło udostępnić alternatywę dla kupowania za prawdziwe pieniądze wierteł do sejfów zdobywanych w ramach Crimefestu. Od teraz będzie można je zdobyć za darmo jako nagrodę za wykonywanie misji.
PayDay 2 otrzymało mikrotransakcje – gracze wściekli na Overkill
Krzysztof Mysiak, 19 października 2015, 14:35
W ostatniej aktualizacji (Black Market) studio Overkill wprowadziło do strzelanki PayDay 2 mikrotransakcje. Wśród członków społeczności gry zawrzało, bo twórcy złamali w ten sposób złożone kiedyś solenne przyrzeczenie, że w ich dziele nigdy nie pojawi się takie rozwiązanie.
Wieści ze świata (Batman: Arkham Knight, Destiny, Longtail Studios w rękach Ubisoftu) 14/10/2015
Krzysztof Mysiak, 14 października 2015, 13:35
Dziś piszemy m.in. o październikowym patchu do gry Batman: Arkham Knight, który wprowadza nowości w wyzwaniach RR, detalach odnośnie mikropłatności w Destiny oraz przejęciu przez Ubisoft studia Longtail i przemianowaniu go na Ubisoft Halifax. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wieści ze świata (Rock Band 4, Destiny, Rocket League, Indivisible) 6/10/2015
Krzysztof Mysiak, 6 października 2015, 14:00
Dziś piszemy m.in. o premierze Rock Band 4, wprowadzeniu mikropłatności w Destiny, halloweenowej zawartości w Rocket League i nowym DLC do tej gry oraz starcie zbiórki pieniędzy na platformowe jRPG Indivisible w serwisie Indiegogo. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Star Wars: Battlefront bez mikrotransakcji
Jakub Błażewicz, 6 października 2015, 10:40
Serwis GameSpot przeprowadził wywiad z Niklasem Fegraeusem na temat Star Wars: Battlefront. Przedstawiciel DICE zapewnił, że w produkcji nie uświadczymy mikropłatności - walutę potrzebną do zakupów w sklepie w grze zdobędziemy jedynie poprzez aktywną rozgrywkę.
W Assassin's Creed: Syndicate pojawią się mikropłatności
Kamil Zwijacz, 1 października 2015, 12:27
Firma Ubisoft potwierdziła, że w grze Assassin's Creed: Syndicate pojawią się mikropłatności. Nie będą one jednak w żaden sposób utrudniać rozgrywki i przeznaczone mają być dla osób dysponujących mniejszą ilością czasu, które chcą szybciej uzyskać dostęp do niektórych elementów.
Need for Speed bez płatnych DLC i z 30 FPS-ami na konsolach
Krzysztof Mysiak, 16 września 2015, 11:45
Studio Ghost Games ujawniło parę ciekawych informacji na temat Need for Speed za pośrednictwem oficjalnego FAQ gry. Mają one związek m.in. z polityką dotyczącą DLC i mikrotransakcji oraz płynnością rozgrywki na konsolach w omawianej samochodówce.
Street Fighter V - nowe szczegóły dotyczące gry i przyszłych dodatków
Paweł Krzystyniak, 19 lipca 2015, 14:30
Firma Capcom ujawniła kilka interesujących informacji na temat premiery i przyszłości Street Fighter V. Gracze otrzymają jedną wersję gry w dniu jej premiery i będą mieli możliwość kupowania dodatków za wirtualną, zdobywaną podczas rozgrywki walutę.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain z mikropłatnościami
Łukasz Szliselman, 11 czerwca 2015, 12:18
Włoska wersja PlayStation Store zdradza, że w grze Metal Gear Solid V: The Phantom Pain pojawią się opcjonalne płatności. Nie są to pierwsze doniesienia o mikropłatnościach w nowej produkcji firmy Konami.
Premiera Mortal Kombat X; mikrotransakcje ułatwią... wykonywanie Fatalities
Michał Jodłowski, 14 kwietnia 2015, 12:40
Dzisiaj ma miejsce premiera Mortal Kombat X na pecetach oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4. Koncern Warner Bros. wprowadził... mikrotransakcje ułatwiające wykonywanie Fatalities.
W 2015 roku gry MOBA zarobią więcej od MMORPG?
Jakub Błażewicz, 31 marca 2015, 12:19
Firma EEDAR opublikowała raport dotyczący dochodów z gier MOBA. Według prognozy Eda Zhao gry z tego gatunku przyniosą w 2015 roku większy dochód niż tytuły MMO.
H1Z1 - deweloperzy wycofują się z opłat za przepustkę Battle Royale
Kamil Zwijacz, 21 marca 2015, 10:43
John Smedley, szef studia Daybreak Game Company, zapowiedział na forum Reddit, że deweloper nie wprowadzi zapowiedzianych opłat za dostęp do trybu Battle Royale. Zamiast tego twórcy skupią się na naprawianiu błędów i rozwijaniu produkcji.
H1Z1 coraz większym „skokiem na kasę” – przepustka Battle Royale za 7 dolarów
Michał Jodłowski, 20 marca 2015, 12:00
Deweloperzy H1Z1 poinformowali o zmianach nadchodzących w alfa-testach ich gry. Mowa tutaj przede wszystkim o wprowadzeniu możliwości wykupienia opcjonalnej przepustki do trybu Battle Royale oferującej nieograniczony dostęp przez miesiąc bez zużywania event ticketów. Ponadto omówiono inne nowinki, m.in. nowy system nagród.
Blitzkrieg 3 – twórcy rezygnują z systemu mikrotransakcji
Krzysztof Nieradko, 26 lutego 2015, 19:55
Studio Nival zrezygnowało z dotychczasowego modelu biznesowego w Blitzkrieg 3. Twórcy, na skutek wielu nieprzychylnych wypowiedzi ze strony fanów cyklu, wycofują ze swojej gry opcję mikropłatności. Warto również wspomnieć o możliwości przedpremierowego nabycia tytułu i wzięcia udziału w zamkniętych testach alfa.
Blizzard wprowadzi mikrotransakcje w Diablo III. Na razie tylko w Azji
Luc, 21 lutego 2015, 12:00
Wycofanie Domu Aukcyjnego nie oznacza, że Blizzard całkowicie zrezygnował z transakcji wykorzystujących prawdziwą gotówkę w Diablo III. Na testowe serwery regionu azjatyckiego niedługo trafi aktualizacja wprowadzająca opcjonalne mikrotransakcje.
The Elder Scrolls Online – garść informacji o zmianach. Twórcy wprowadzą wirtualny sklep
Jakub Błażewicz, 16 lutego 2015, 10:20
W najnowszym ogłoszeniu twórcy The Elder Scrolls Online rozpisują się na temat nadchodzących zmian. W programie: nagrody lojalnościowe, Crown Store, konto ESO Plus oraz informacje dotyczące wersji na konsole Xbox One i PlayStation 4.
W Mortal Kombat X prawdopodobnie pojawią się mikropłatności
Kamil Zwijacz, 8 lutego 2015, 11:07
Podczas rozmowy z dziennikarzem serwisu IGN, Brian Goodman, marketing menadżer w studiu NetherRealm, stwierdził, że deweloper nie jest jeszcze gotowy, by poruszać temat mikropłatności Mortal Kombat X. Nie zaprzeczył jednak, że takowy system nie znajdzie w ogóle zastosowania w nadchodzącej bijatyce.
Steam Workshop z ponad 57 milionami dolarów przychodu
Marcin Skierski, 29 stycznia 2015, 13:05
Z najnowszych informacji firmy Valve wynika, że osoby tworzące zawartość do gier w ramach usługi Steam Workshop zarobiły już łącznie 57 milionów dolarów. Przypominamy, że Steam Workshop ruszył w 2011 roku.
App Store – zmiany w kontekście gier free-to-play
Piotr Doroń, 20 listopada 2014, 22:40
Firma Apple zdecydowała się wprowadzić kilka drobnych zmian w kontekście gier i aplikacji free-to-play oraz free-to-download, oferowanych na platformie App Store. Adnotacja "FREE" została zastąpiona przez "Get", a przy tytule pojawia się informacja o oferowaniu mikropłatności.
Mikropłatności w Assassin’s Creed: Unity
Jakub Błażewicz, 12 listopada 2014, 12:48
Firma Ubisoft wprowadziła do Assassin’s Creed: Unity system mikropłatności. Nie byłoby to nic szczególnego w obecnych czasach, gdyby nie fakt, że daje on możliwość wydania nawet do 100 dolarów na wirtualną walutę i związane z tym korzyści w grze. Czy to aby nie przesada?
Assassin’s Creed: Unity zaoferuje mikropłatności
Krzysztof Mysiak, 15 sierpnia 2014, 09:58
Podczas targów gamescom 2014 wyszło na jaw, że w grze Assassin’s Creed: Unity uświadczymy mikropłatności. Póki co wiadomo o nich tyle, że pozwolą szybciej odblokować lepszy ekwipunek za prawdziwe pieniądze. Ubisoft obiecuje, że mikrotransakcje nie "zagrożą" rozgrywce.
Koniec z "darmowymi" aplikacjami w sklepie Google Play
Kamil Zwijacz, 21 lipca 2014, 09:05
W lutym bieżącego roku Komisja Europejska postanowiła nakłonić koncerny Google i Apple do zaprzestania wprowadzania w błąd klientów, którym oferowane są "darmowe" aplikacje, wykorzystujące jednak system mikropłatności. Okazało się, że Google do końca września bieżącego roku zrobi z tym problemem porządek w sklepie Google Play.
Raport na temat dystrybucji cyfrowej i gier MMO opartych na płatnej subskrypcji
Krzysztof Mysiak, 18 lipca 2014, 13:09
Firma SuperData Research opublikowała raport na temat amerykańskiego rynku dystrybucji cyfrowej za czerwiec 2014 roku. Przy okazji podsumowała też globalną sytuację wśród gier MMO opartych na płatnej subskrypcji (ze szczególnym uwzględnieniem wydanych niedawno The Elder Scrolls Online i WildStar).
GRID: Autosport - Codemasters tłumaczy się z DLC Boost Pack
Kamil Zwijacz, 17 lipca 2014, 12:42
Kilka dni temu firma Codemasters wypuściła dodatek Boost Pack do gry GRID: Autosport, zwiększający o 50% ilość zdobywanych punktów doświadczenia i pieniędzy. DLC spotkało się z krytyką graczy, ale deweloper postawił wyjaśnić, dlaczego oferuje coś takiego. Odpowiedź jest krótka - "bo się sprzedaje".
Mobilny Dungeon Keeper nie może być nazywany grą darmową - twierdzi ASA
Marcin Skierski, 3 lipca 2014, 11:03
W najnowszym raporcie brytyjskiej organizacji Advertising Standards Authority (ASA stara się m.in. kontrolować zgodność reklam z rzeczywistością) czytamy, że mobilna wersja gry Dungeon Keeper nie może nazywać się darmową produkcją. Wszystko przez niezbalansowany system mikropłatności, który tak naprawdę eliminuje możliwość zabawy bez jakichkolwiek opłat.
H1Z1 – twórcy dzielą się pierwszymi konkretami na temat monetyzacji
Krzysztof Mysiak, 25 kwietnia 2014, 12:50
Studio Sony Online Entertainment podzieliło się pierwszymi konkretnymi informacjami na temat tego, co kupimy przez mikropłatności w grze H1Z1. Deweloper chce uniknąć modelu „pay-to-win”, dlatego będą to głównie gadżety w rodzaju elementów garderoby. Niemniej, znajdzie się też miejsce dla bardziej przydatnych rzeczy, jak np. dodatkowe „sloty” na postacie za prawdziwe pieniądze.
H1Z1 - twórcy zdradzają pomysły dotyczące monetyzacji
Kamil Zwijacz, 12 kwietnia 2014, 11:04
Twórcy zapowiedzianej niedawno gry typu survival H1Z1 ujawnili pomysły dotyczące monetyzacji. Studio Sony Online Entertainment zamierza zarabiać pieniądze (nic dziwnego), ale nie chce ułatwiać zabawy osobom z zasobniejszym portfelem. Dlatego też w sprzedaży nie znajdą się ani bronie, ani przedmioty mające jakikolwiek wpływ na rozgrywkę. Najprawdopodobniej kupić będzie się dało tylko gadżety pokroju dodatkowych ubrań.
Gry free-to-play - użytkownicy World of Tanks wydają najwięcej pieniędzy na zabawę
Kamil Zwijacz, 10 kwietnia 2014, 13:08
Specjalizująca się w analizowaniu rynku gier MMO free-to-play firma SuperData opublikowała wyniki badań dotyczących ilości pieniędzy wydawanych średnio przez jednego gracza w najpopularniejszych tego typu produkcjach. Okazało się, że najbardziej hojnymi użytkownikami są "czołgiści" z World of Tanks, a najmniejsze sumy wydają miłośnicy gatunku MOBA.
The Crew - wyścigi od Ubisoft z opcjonalnym systemem mikropłatności
Marcin Skierski, 10 kwietnia 2014, 10:20
Firma Ubisoft potwierdziła, że pudełkowa gra wyścigowa The Crew zaoferuje opcjonalny system mikropłatności. Za prawdziwe pieniądze kupimy np. nowe części do wirtualnych samochodów, choć będzie można je zdobyć także w trakcie normalnej rozgrywki.
Fortnite od Epic Games będzie grą free-to-play
Kamil Zwijacz, 9 kwietnia 2014, 12:38
W najnowszym numerze magazynu Game Informer pojawiła się obszerna zapowiedź gry Fortnite od studia Epic Games. Zapewne wkrótce światło dzienne ujrzą nowe szczegóły, ale już teraz wiemy, że będzie to produkcja oparta na modelu biznesowym free-to-play.
Komisja Europejska walczy z używaniem określenia „free-to-play” wobec gier z mikropłatnościami
Krzysztof Mysiak, 28 lutego 2014, 13:00
Komisja Europejska organizuje spotkania z twórcami gier, aby przedyskutować kwestię ochrony użytkowników (zwłaszcza dzieci) przed niechcianymi zakupami oraz nakłonić branżę do zaprzestania używania określenia „free-to-play” w stosunku do tytułów, które zawierają mikrotransakcje.
Call of Duty: Ghosts - nieznaczne opóźnienie debiutu mikropłatności
Marcin Skierski, 19 lutego 2014, 14:25
Debiut mikropłatności w grze Call of Duty: Ghosts został opóźniony o dwa dni. W pierwszej kolejności małe pakiety DLC pojawią się na Xboksie One oraz Xboksie 360. Dopiero po jakimś czasie trafią do cyfrowej dystrybucji na PC, PlayStation 4 i PlayStation 3.
Grand Theft Auto Online – około 60 milionów dolarów z samych mikrotransakcji
Łukasz Szliselman, 18 lutego 2014, 09:18
W czwartym kwartale 2013 roku sprzedaż wirtualnych pieniędzy w Grand Theft Auto Online wygenerowała niemal połowę ogólnych przychodów firmy Take-Two z dystrybucji cyfrowej. Na tej podstawie da się łatwo wyliczyć, że wydawca zarobił jakieś 60 milionów dolarów na samych mikrotransakcjach w GTA Online.
Call of Duty: Ghosts z mikropłatnościami. Kapitan Price jako grywalna postać w multiplayerze
Łukasz Szliselman, 14 lutego 2014, 14:09
Studio Infinity Ward zapowiedziało pojawienie się mikrotransakcji w Call of Duty: Ghosts. Paczki DLC będą zawierać skórki dla broni, modele postaci i tym podobne bonusy – jedna z nich pozwoli graczom wejść w buty kapitana Price'a. Sprzedaż zestawów ruszy 18 lutego w usłudze Xbox Live.
Mobliny Dungeon Keeper od EA to jakiś żart – twierdzi Peter Molyneux
Łukasz Szliselman, 10 lutego 2014, 11:33
Dungeon Keeper na urządzenia mobilne zbiera cięgi od recenzentów i fanów oryginału. Grę skrytykował również Peter Molyneux, twórca pierwszego Dungeon Keepera. Twierdzi on, że czasy oczekiwania i związane z tym mikropłatności są czymś niedorzecznym.
Ace Combat Infinity – otwarte beta testy wystartują 4 lutego
Krzysztof Mysiak, 31 stycznia 2014, 09:07
Firma Namco Bandai Games poinformowała, że w dniach 4-11 lutego będą trwały otwarte beta testy gry Ace Combat: Infinity, lotniczej strzelaniny na PlayStation 3 w modelu free-to-play, wyprodukowanej przez studio Project Aces.
MechWarrior Online - twórcy sprzedają mechy za 1500 zł
Kamil Zwijacz, 16 grudnia 2013, 09:36
Fani gry MechWarrior Online otrzymali kolejną okazję do wydania pieniędzy w swojej ulubionej produkcji free-to-play. Ceny zestawów Clan Collection zaczynają się od 30 dolarów, a kończą na aż 500 dolarach.
War Thunder - ruszyła zamknięta beta bitew pancernych
Adrian Werner, 5 grudnia 2013, 10:50
Ruszyła zamknięta beta bitew pancernych w grze War Thunder. Autorzy przygotowali możliwość kupienia w ramach mikropłatności jednego z czterech zestawów pozwalających na wzięcie udziału w testach.
Gran Turismo 6 - poznaliśmy ceny paczek z kredytami
Kamil Zwijacz, 5 grudnia 2013, 09:16
Poznaliśmy ceny paczek z kredytami - wirtualną walutą do wykorzystania w grze wyścigowej Gran Turismo 6. Tanio nie będzie, gdyż za jedno z najdroższych aut zapłacimy ponad 600 zł. Na szczęście system mikropłatności będzie całkowicie opcjonalny i przeznaczony głównie dla niecierpliwych osób.
GTA V – w GTA Online rzeczywiście pojawią się mikrotransakcje [news zaktualizowany]
Szymon Liebert, 26 września 2013, 10:25
Wygląda na to, że w trybie sieciowym GTA V, zatytułowanym GTA Online, rzeczywiście pojawią się mikrotransakcje. Plotki sprzed kilku dni potwierdził jeden z zagranicznych serwisów, który twierdzi, że za prawdziwe pieniądze kupimy pakiety wirtualnej waluty.
Mikropłatności w Grand Theft Auto Online i strona techniczna Grand Theft Auto V na PC
Krzysztof Mysiak, 24 września 2013, 10:24
Pliki Grand Theft Auto V stały się źródłem kolejnych rewelacji. Pierwsza dotyczy przypuszczalnego zawarcia mikrotransakcji w Grand Theft Auto Online. Druga ma związek z pecetową wersją Grand Theft Auto V i ujawnia potencjalne technologie oraz efekty, które wykorzysta edycja na „blaszaki”.
World of Warcraft – Blizzard ujawnia więcej szczegółów na temat systemu mikropłatności
Krzysztof Mysiak, 9 lipca 2013, 20:15
Blizzard uzupełnił dziś o więcej szczegółów ujawnione niedawno plany wprowadzenia do World of Warcraft mikropłatności. W zależności od opinii graczy, oprócz zwierzątek i wierzchowców za prawdziwe pieniądze moglibyśmy kupować również m.in. premie przyspieszające zdobywanie punktów doświadczenia.
World of Warcraft – Blizzard rozważa wprowadzenie do gry mikropłatności
Krzysztof Mysiak, 5 lipca 2013, 09:51
Pracownik firmy Blizzard podzielił się z fanami World of Warcraft informacją, że studio rozważa obecnie wprowadzenie do gry systemu mikropłatności z prawdziwego zdarzenia. Jego elementy będą w najbliższym czasie testowane przez graczy.
Star Citizen - twórcy oferują statek Aurora LX za dodatkowe pieniądze
Marcin Skierski, 29 kwietnia 2013, 14:55
Chociaż studio Robert Space Industries zebrało 6,23 milionów dolarów na produkcję gry Star Citizen, to nie zamierza na tym poprzestać. Właśnie rozpoczęła się sprzedaż specjalnej edycji statku kosmicznego Aurora. Oferta obowiązuje tylko przez tydzień i została ujawniona wraz z prezentacją wspomnianego wehikułu.
Call of Duty: Black Ops II wkrótce z mikropłatnościami także na PS3 i PC
Marcin Skierski, 27 marca 2013, 13:50
Dwa tygodnie temu w grze Call of Duty: Black Ops II na Xboksa 360 rozpoczęto sprzedaż tzw. Micro Items. Teraz dowiedzieliśmy się, kiedy opcjonalny system mikropłatności stanie się dostępny w wersji na PlayStation 3 oraz PC.
Rozdajemy prezenty wielkanocne w The Settlers Online
Maciej Jałowiec, 21 marca 2013, 17:20
Dla fanów The Settlers Online mamy kody na wielkanocne prezenty w grze: diamenty oraz zestawy usprawnień dla wirtualnych osad.
Assassin's Creed III prekursorem mikropłatności w grach Ubisoftu
Łukasz Szliselman, 29 października 2012, 12:28
Wraz z Assassin's Creed III firma Ubisoft wprowadza system mikropłatności dla wydawanych przez siebie gier. Za prawdziwe pieniądze nabędziemy tzw. Erudito Credits, czyli nową walutę, która zapewni dostęp do wirtualnych dóbr.
PlanetSide 2 ukaże się przed końcem roku. Zakup pakietu Alpha Squad zapewni dostęp do bety
Grzegorz Ferenc, 8 września 2012, 15:50
Na oficjalnej stronie gry PlanetSide 2 pojawiła się oferta zakupu pakietu Alpha Squad. Umożliwia on wzięciu udziału w betatestach strzelanki MMO, a po jej premierze gwarantuje serię bonusów. Przy okazji wspomniano po raz pierwszy o dacie ukazania się tytułu – „31 grudnia 2012 roku lub wcześniej”.
Szef Electronic Arts: liczą się PC, free-to-play i cyfrowa dystrybucja
Grzegorz Ferenc, 20 lipca 2012, 11:20
John Riccitiello, szef koncernu Electronic Arts, wskazał na PC i model free-to-play jako najszybciej rozwijające się gałęzie branży elektronicznej rozrywki. Wypowiedzi były częścią większego wywiadu dla telewizji CNBC.