Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 listopada 2014, 12:48

Mikropłatności w Assassin’s Creed: Unity

Firma Ubisoft wprowadziła do Assassin’s Creed: Unity system mikropłatności. Nie byłoby to nic szczególnego w obecnych czasach, gdyby nie fakt, że daje on możliwość wydania nawet do 100 dolarów na wirtualną walutę i związane z tym korzyści w grze. Czy to aby nie przesada?

Już od wczoraj zachodni gracze mogą cieszyć się Assassin’s Creed: Unity, a jutro nowy asasyn oficjalnie ukaże się w Polsce. Jak dotąd gra zbiera dość różnorodne oceny (na naszej stronie g40st przyznał jej ocenę 9/10), ale można chyba stwierdzić, że nie pobiła Assassin’s Creed II, powszechnie uważanej za najlepszą część serii (więcej informacji na ten temat znajdziecie w tekście Renoxa). Tymczasem Ubisoft ujawnił szczegóły dotyczące systemu mikropłatności w tej grze.

Mikropłatności pozwolą zaoszczędzić czas, ale znacząco uszczuplą portfele graczy. - Mikropłatności w Assassin’s Creed: Unity - wiadomość - 2014-11-12
Mikropłatności pozwolą zaoszczędzić czas, ale znacząco uszczuplą portfele graczy.

O tym, że w pojawi się możliwość wydania realnych pieniędzy na korzyści w grze, pisaliśmy już w sierpniu w związku z informacjami ujawnionymi na targach gamescom 2014. Nie jest to zresztą żadna nowość – mikrotransakcje po raz pierwszy pojawiły się w Assassin’s Creed III. Zaskakujące są jednak kwoty, jakie gracze mogą przeznaczyć na wirtualną walutę (zwaną tu Helix Credits): 19,99 dolarów (ok. 70zł) za 1400 kredytów, 49,99 dolarów (170zł) za 9000 kredytów i – uwaga – 99,99 dolarów (340zł) za 20 000 kredytów!

W Assassin’s Creed: Unity pojawi się możliwość zakupienia map, ujawniających położenie ukrytych przedmiotów. - Mikropłatności w Assassin’s Creed: Unity - wiadomość - 2014-11-12
W Assassin’s Creed: Unity pojawi się możliwość zakupienia map, ujawniających położenie ukrytych przedmiotów.

Według zapowiedzi twórców mikropłatności nie wpłyną znacząco na rozgrywkę, oferując jedynie szybszy dostęp do zawartości gry (na przykład poprzez zakup map ujawniających położenie porozrzucanych na mapie znajdźek) – wszystko da się odblokować poprzez aktywną grę. Wciąż jednak nie wiadomo, ile wysiłku będzie wymagało zdobycie wszystkich przedmiotów i osiągnieć bez zakupu Helix Credits. Biorąc pod uwagę przewidziane ceny najprawdopodobniej nie będzie to zbyt łatwe. Z drugiej strony w momencie pisania tego tekstu ceny poszczególnych ułatwień nie są zbyt wygórowane, np. mapa pokazująca położenie wszystkich Paryskich historii (Paris Stories) kosztuje 150 kredytów (ok. 2 dolarów), zaś potężny Miecz Edenu (Eden Sword) to wydatek 180 kredytów (w przybliżeniu 2,5 dolara).

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej