Ubisoft chciał pochwalić się Assassin’s Creed: Unity i katedrą Notre-Dame. Gracze wykorzystali okazję, by upomnieć się o przydatne funkcje
Ubisoft skorzystał z okazji, że ponownie otwarto katedrę Notre-Dame i przypomniał społeczności o Assassin’s Creed: Unity. W odpowiedzi fani domagają się łatki zapewniającej 60 fps i rozdzielczość 4K na konsolach.
Niedawno w Paryżu nastąpiło oficjalne otwarcie symbolicznej katedry Notre-Dame po pożarze, który zniszczył ją w 2019 roku. Z tej okazji Ubisoft wypuścił krótki film skupiony wokół Assassin’s Creed: Unity – produkcji rozgrywającej się w stolicy Francji – i pracy związanej z przeniesieniem do niej owej słynnej świątyni.
Z materiału dowiedzieliśmy się chociażby, że symboliczna dziś iglica katedry nie powinna była znaleźć się w tytule z 2014 roku, ponieważ wzniesiono ją w roku 1859. Fabuła zaś opowiada o rewolucji francuskiej (1789 rok) z perspektywy skrytobójcy Arno, który mógł się po niej swobodnie wspiąć i obserwować panoramę Paryża. Ubisoft tak wytłumaczył tę decyzję.
Zespół Unity badał poprzednią, krótszą, drewnianą iglicę, ale ze względu na ograniczone informacje i fakt, że iglica jest tak ważną częścią tego, jak dziś postrzegamy katedrę, podjął decyzję o jej włączeniu [do gry – dop. red.].
Warto dodać, że w komentarzach pod nowym materiałem Ubisoftu fani licznie domagają się aktualizacji do AC: Unity, która pozwoli na zabawę w 60 klatkach na sekundę oraz rozdzielczości 4K na PS5 i XSX/S. Niedawno studio wypuściło taki patch do AC: Syndicate, więc nic dziwnego, że gracze chcą go otrzymać i do francuskiej odsłony skrytobójczej serii.
Podczas śledzenia załączonego wyżej filmu warto zwrócić też uwagę na parkour. Wygląda on znaczniej lepiej niż system zastosowany w wydanym rok temu AC: Mirage, gdzie poruszaliśmy się po Bagdadzie. W dużej mierze wynika to z faktu, że owa gra korzysta z parkouru zaprojektowanego na potrzeby Valhalli, której świat wypełniają głównie lasy i pola – w konsekwencji gorzej się on sprawdza w miejskiej zabudowie.