World of Warcraft – Blizzard ujawnia więcej szczegółów na temat systemu mikropłatności
Blizzard uzupełnił dziś o więcej szczegółów ujawnione niedawno plany wprowadzenia do World of Warcraft mikropłatności. W zależności od opinii graczy, oprócz zwierzątek i wierzchowców za prawdziwe pieniądze moglibyśmy kupować również m.in. premie przyspieszające zdobywanie punktów doświadczenia.
W ubiegłym tygodniu pracownik Blizzarda ujawnił na oficjalnym forum World of Warcraft, że firma bada obecnie sposoby na umożliwienie graczom kupowania dóbr za prawdziwe pieniądze bez konieczności opuszczania gry. Dziś w tym samym miejscu inny przedstawiciel studia zdradził nieco więcej informacji na ten temat. Poznaliśmy kolejne przykłady asortymentu w owym wewnętrznym sklepie, dowiedzieliśmy się też, że wpływ na całokształt tej instytucji będą miały opinie samych graczy.
”Wydaje nam się, że każdy doceni wygodę, jaka płynie z możliwości dokonywania takich zakupów bez potrzeby opuszczania gry. Dlatego jest to jeden z naszych głównych długoterminowych celów do osiągnięcia w World of Warcraft, chociaż przedsięwzięcie nastręcza nam nieco pracy, zważywszy na konieczność dostosowania już istniejących przedmiotów do funkcjonalności nowego systemu” – pisze na forum użytkownik Bashiok, reprezentujący Blizzarda.
Wśród dóbr, w posiadanie których moglibyśmy wejść dzięki takiemu sklepowi, dotychczas wymieniano zwierzątka (pety) i wierzchowce (mounty). Dziś jako przykłady dołączyły do nich dobroczynne efekty, które pomogą graczom w szybszym osiąganiu kolejnych poziomów doświadczenia, oraz alternatywne sposoby na otrzymanie Lesser Charms of Good Fortune.
”Otrzymujemy mnóstwo próśb od graczy z różnych regionów, w których pojawiają się sugestie dodania do sklepu rzeczy takich jak te, czyniących grę wygodniejszą. Tak jak było z innymi pomysłami, które zostały zrealizowane i zaprezentowane do tej pory (…), Wasze opinie odgrywają ogromnie ważną rolę w decydowaniu o tym, co dodamy do World of Warcraft.”
Jednocześnie Bashiok oznajmił, że jest jeszcze zdecydowanie za wcześnie, by składać jakiekolwiek ostateczne deklaracje w tym temacie. Sam sklep dopiero zmierza do tego, by pojawić się w publicznych testach (PTR). Jako pierwsi będą mogli wypróbować go gracze w Azji, potem system trafi na serwery w pozostałych regionach świata. Jednak żadnych terminów, choćby orientacyjnych, nie ujawniono.
Jak pokazała poprzednia wiadomość na ten temat, w naszym kraju plany rozbudowania mikropłatności przez Blizzarda spotykają się raczej z chłodnym przyjęciem graczy. Wygląda jednak na to, że w pozostałej części świata jest duża rzesza fanów World of Warcraft, którzy chętnie zobaczyliby taki element w jednym z najpopularniejszych MMORPG na świecie.