mikropłatności - newsy i ciekawostki
Twórcy Helldivers 2 znów nadwyrężyli zaufanie fanów. Na krytykę pierwszego crossovera zareagowali prezentami
Jakub Błażewicz, 19 grudnia 2024, 17:44
Killzone 2 to pierwszy crossover w historii Helldivers 2 i twórcy chcieli uniknąć negatywnych reakcji fanów. Skończyło się potencjalnie znacznie większymi narzekaniami na nowe mikrotransakcje.
Twórca Balatro wciąż ma za złe PEGI kategorię wiekową 18+, mimo że EA Sports FC 25 to gra „od 3. roku życia”
Jakub Błażewicz, 16 grudnia 2024, 10:45
Deweloper Localthunk przypomniał o zmianie kategorii wiekowej Balatro przez PEGI na „od 18. lat” za rzekome promowanie hazardu, co w kontekście lootboxów w EA Sports FC 25 twórca uznał za „komedię”.
Gracze PoE 2 mają pierwszą dobrą okazję, by poszerzyć swoją skrytkę o dodatkowe zakładki. Może sobie na nie pozwolić każdy, kto już gra w konkurenta Diablo 4
Marcin Bukowski, 15 grudnia 2024, 12:08
W Path of Exile 2 ruszyła pierwsza wyprzedaż zakładek. Podpowiadamy, które wybrać na start, aby uprzyjemnić sobie rozgrywkę.
Premiera Path of Exile 2 przyniesie duże zmiany związane z kontami graczy. Obejmą one także postacie i mikrotransakcje z PoE 1
Kamil Kleszyk, 14 listopada 2024, 19:50
Zanim Path of Exile 2 zadebiutuje we wczesnym dostępie, deweloperzy z Grinding Gear Games uporządkują kwestię działania kont, zarówno w „dwójce”, jak i w „jedynce”.
WoW zszokował graczy drogim wierzchowcem, ale zaskakująco wysoka cena nie zniechęciła fanów do zakupu dinozaura
Jakub Błażewicz, 25 października 2024, 09:43
Trader’s Gilded Brutosaur to spory wydatek dla fanów World of Warcraft. Nie żeby zniechęciło to graczy, którzy masowo nabywają WoW Tokeny na zakup nowego wierzchowca.
„Śmiejecie się z niej, ale ją kupujecie”. Bethesda „nie wiedziała co robi” ze zbroją dla konia w Oblivionie
Jakub Błażewicz, 17 października 2024, 12:42
Bethesda miała być „pionierem” DLC, ale nie wiedziała, w co się pakuje niesławną (i często kupowaną) zbroją dla konia.
Były szef Blizzarda planował ograniczyć mikrotransakcje w Diablo 4 przed przejęciem firmy przez Microsoft
Adrian Werner, 10 października 2024, 10:14
Zanim Mike Ybarra odszedł z posady szefa studia Blizzard, miał w planach m.in. ograniczenie mikropłatności w Diablo 4 oraz reboot Overwatcha.
Gracze pomstują na „chciwą” decyzję Bandai Namco, a Harada ich przeprasza. Pokłosie „wskrzeszenia” Heihachiego Mishimy w Tekken 8
Jakub Błażewicz, 2 października 2024, 11:20
Heihachi Mishima trafił do wczesnego dostępu dla nabywców season passa Tekken 8, ale już nowa mapa wymaga osobnej dopłaty, nawet po zakupie najdroższych edycji gry.
Organizacje konsumenckie chcą zakazać „walut premium”. Ma to być manipulacja, przez którą dzieci w Europie wydają średnio 39 euro miesięcznie na zakupy w grach [Aktualizacja]
Michał Harat, 13 września 2024, 13:52
Do władz Unii Europejskiej trafił dziś raport dotyczący „nieuczciwych praktyk” wiodących firm produkujących gry wideo. Może on przyczynić się do zniknięcia z rynku tzw. walut premium. AKTUALIZACJA: komentarz organizacji SPiDOR.
Blizzard ujawnił, ile pieniędzy w Diablo 4 wydano na mikropłatności. Cały przychód ze sprzedaży wyniósł już ponad miliard dolarów
Maciej Gaffke, 10 września 2024, 10:45
Sprzedaż Diablo 4 przyniosła Blizzardowi ponad miliard dolarów. Około 15% tej kwoty pochodzi z mikropłatności.
Riot zmienia ceny w LoL-u, Valorancie i innych grach. W Polsce na korzyść graczy
Kamil Kleszyk, 5 września 2024, 12:35
Twórcy League of Legends i Valorant ogłosili zmiany w koszcie wirtualnych walut. Firma chce w ten sposób ograniczyć działalność nieuczciwych pośredników.
Wielkie oburzenie w darmowej strzelance Spectre Divide. Twórcy przepraszają i obniżają absurdalne ceny skórek
Adrian Werner, 4 września 2024, 14:20
Wczorajsza premiera strzelanki free-to-play Spectre Divide nie poszła do końca zgodnie z planem. Wyniki aktywności są dobre, ale gra zbiera słabe oceny od graczy, m.in. z powodu wysokich cen mikropłatności.
„Ludzie nie chcą już, aby sprzedawano im zbroje dla koni”, dlatego twórcy Warhammer 40,000: Space Marine 2 zaoferują graczom skórki dla broni i postaci
Marcin Bukowski, 22 sierpnia 2024, 22:23
Twórca Space Marine 2 ujawnił plany dotyczące płatnej zawartości w grze. Model ma być podobny do tego znanego z World War Z.
90% twórców gier twierdzi, że produkcje AAA nie potrzebują mikrotransakcji
Zuzanna Domeradzka, 19 sierpnia 2024, 21:08
Tegoroczny Devcom dostarcza wyników ciekawych ankiet. Prawie 90% deweloperów uważa, że płatnym grom nie są potrzebne mikrotransakcje.
Darmowa strzelanka z kultowej serii Delta Force „nigdy nie będzie pay to win”. Hawk Ops zbiera bardzo dobre opinie od graczy
Zuzanna Domeradzka, 15 sierpnia 2024, 12:34
Twórcy FPS-a Delta Force: Hawk Ops wyjaśnili kwestię mikropłatności. Deklarują, że ich darmowa produkcja nigdy nie będzie „pay to win”. Za nową zawartość gracze nie zapłacą prawdziwymi pieniędzmi.
Nowa sieciowa strzelanka niczym senne marzenie byłego prezesa EA. Mikropłatności w Arena Breakout: Infinite to rozbój w biały dzień
Adrian Werner, 14 sierpnia 2024, 13:32
Wczorajszego debiutu Arena Breakout: Infinite nie można zaliczyć do udanych. Gracze są wściekli przede wszystkim z powodu niedorzecznie agresywnego systemu mikropłatności.
„Przemówiliście, a my Was wysłuchaliśmy”. EA wycofuje się z mocno krytykowanej zmiany w darmowej strzelance Apex Legends
Adrian Werner, 25 lipca 2024, 09:16
Fani Apex Legends zatriumfowali. W wyniku ich akcji udało się powstrzymać niekorzystne zmiany w przepustkach bojowych gry.
Blizzard zabrał głos w sprawie Domu Aukcyjnego w Diablo 4. Poświęcono też chwilę Loadoutom
Hubert Sosnowski, 8 lipca 2024, 12:32
Jeśli zastanawialiście się, czy w Diablo 4 wróci znany z Diablo 3 Dom Aukcyjny, to Blizzard niedawno rozwiał wątpliwości. Dowiedzieliśmy się też, jak wygląda sytuacja wyczekiwanej przez graczy opcji Loadoutu.
Gry-usługi najlepszą opcja dla deweloperów i graczy? Współtwórca Halo i Destiny stawia na długoterminowość
Jakub Błażewicz, 26 czerwca 2024, 13:22
Jon Tung (Halo 3, Ralo: Reach, Destiny) uważa, że gotowe, „zapudełkowane” gry w pełnej cenie wymuszają na twórcach podejmowanie decyzji niekorzystnych dla graczy i deweloperów.
„Nie żądajcie 70 dolarów za grę, by potem naciągać graczy na skórki”. Twórca Helldivers 2 mówi o grach-usługach
Jakub Błażewicz, 28 maja 2024, 14:05
Gry-usługi to dobre zjawisko w branży, zdaniem Johana Pilestedta. O ile są zrobione jak trzeba i nie wyciągają pieniędzy za skórki.
Nowa subskrypcja w Rainbow Six Siege nie przypadła graczom do gustu. „To draństwo”
Jakub Błażewicz, 28 maja 2024, 10:42
Członkostwo Rainbow Six: Siege nie zachwyciło graczy. Zwłaszcza że subskrypcja zadebiutuje w sezonie, który trudno uznać za wypełniony zawartością.
Darmowa strzelanka Ubisoftu ma hojnie wynagradzać czas graczy. Customizacja będzie „kluczowym elementem doświadczenia XDefiant”
Kamil Kleszyk, 19 maja 2024, 11:34
W związku ze zbliżającą się premierą XDefiant Ubisoft przybliżył kwestię mikrotransakcji. Dowiedzieliśmy się, że w darmowej strzelance nie znajdziemy elementów pay-to-win.
Nerfy w Helldivers 2 „usuwają frajdę”. Johan Pilestedt obiecał zmiany w podejściu do balansu i zapytał graczy, czy nie jest za wcześnie na nową płatną zawartość
Jakub Błażewicz, 9 maja 2024, 11:48
Johan Pilestedt i inni twórcy Helldivers 2 obiecali, że przyjrzą się kwestii balansu rozgrywki. Do gry trafił też nowy Warbond, po przegłosowaniu jego premiery przez graczy.
Fani kosmicznego symulatora narzekają na nowy statek. Oskarżają twórców Elite: Dangerous o praktyki pay-to-win
Jakub Błażewicz, 8 maja 2024, 11:55
Studio Frontier Developments wprowadziło do gry nowy statek, pierwszy od wielu lat. Tyle że na razie można go zakupić tylko za walutę premium, co zirytowało część fanów.
Mroźne nowości zmierzają do Helldivers 2 w arktycznej przepustce bojowej
Jakub Błażewicz, 2 maja 2024, 15:05
Helldivers 2 wkrótce pozwoli zdobyć nowe uzbrojenie w ramach obligacji wojennych Polar Patriots.
Napiwki dla twórców po ukończeniu gry. Oto jak były szef Blizzarda chciałby wyciągnąć od graczy więcej pieniędzy
Kamil Kleszyk, 14 kwietnia 2024, 10:27
Były prezes Blizzard Entertainment, Mike Ybarra, wpadł na pomysł, aby po ukończeniu danej produkcji gracze mieli możliwość „dawania napiwków” twórcom.
Dlaczego gramy w stare gry i co to znaczy dla branży
Adam Zechenter, 7 kwietnia 2024, 19:13
Stare gry są w modzie, ale warto pamiętać, że należy do nich nie tylko pierwszy Doom czy Heroes 3. Zdecydowaną większość czasu spędzamy z tytułami, które mają 6 lub więcej lat. Dlaczego tak się dzieje?
Stellar Blade w dużej mierze wolne od mikropłatności. Dodatkowe kostiumy i tryb Nowej Gry Plus dostaniemy za darmo
Marcin Bukowski, 5 kwietnia 2024, 10:38
Stellar Blade będzie niemal całkowicie pozbawione mikrotransakcji. Wyjątek stanowić będą crossovery z innymi grami.
Sid Meier's Civilization ciągle niepokonane
Adam Zechenter, 31 marca 2024, 17:00
Świąteczny newsletter to dobra okazja do wspomnienia Sida Meiera, który do nas wracał w tym tygodniu parę razy.
Duża, ale kontrowersyjna premiera Dragon's Dogma 2. Mikropłatności i problemy z optymalizacją mocno krytykowane na Steam [Aktualizacja: przeprosiny Capcomu]
Piotr Doroń, 22 marca 2024, 13:30
Najnowsza gra firmy Capcom - RPG akcji Dragon's Dogma 2 - zadebiutowała na Steamie oraz konsolach. I choć grają tłumy, wydawca nie może być w pełni zadowolony z odbioru swojej najnowszej produkcji.
Electronic Arts i 2 inne firmy złamały zasady dotyczące mikropłatności. Dostały „po łapach”, lecz nie zostały ukarane
Marcin Przała, 20 marca 2024, 22:00
Brytyjski Urząd pochylił się nad sprawą wprowadzających w błąd reklam gier z mikropłatnościami. Wśród podmiotów pociągniętych do odpowiedzialności znalazła się firma Electronic Arts. Tym razem jednak skończyło się wyłącznie na ostrzeżeniu.
Współczesne gry toną w mikrotransakcjach. Twórca RuneScape zdradza, jak jego nowe MMORPG rozwiąże problem grindu
Jakub Błażewicz, 18 marca 2024, 15:20
Twórca Brighter Shores tworzy grę dla osób szukających „miłej, relaksującej ucieczki”, w czym pomoże m.in. nietypowe podejście do kwestii automatyzacji rozgrywki (czyli botów).
Nowa nadzieja gatunku RPG akcji wbija szpilę Diablo: „Żadnej przepustki bojowej, żadnej skórki dla konia za 65 euro” w No Rest for the Wicked
Marcin Przała, 7 marca 2024, 11:37
W No Rest for the Wicked nie będzie mikropłatności, przekazał w wymownym wpisie na platformie X reżyser kreatywny gry i szef Moon Studios.
Prezes EA chce, aby dzięki AI gracze wydawali więcej na mikropłatności
Adrian Werner, 7 marca 2024, 11:10
Prezes Electronic Arts nakreślił wizję szerszego wykorzystywania AI w grach firmy. Ma to nie tylko przyspieszyć produkcję, ale również sprawić, że gracze będą wydawali więcej na mikropłatności.
Twórcy Temtem usuwają mikropłatności i kończą rozwój gry. „Rozumiemy Was i przepraszamy”
Jakub Błażewicz, 5 marca 2024, 11:10
Burzliwa historia Temtem nie dobiega końca, ale pierwsza gra z serii wkrótce przestanie być rozwijana i znikną z niej mikropłatności.
Twórca Tekkena komentuje krytykę mikrotransakcji. „Jeśli nic nie zrobimy, gra umrze za kilka miesięcy”
Jakub Błażewicz, 29 lutego 2024, 09:40
Zapowiedź dodania mikrotransakcji do Tekkena 8 sfrustrowała graczy, ale z kolei te narzekania zirytowały Katsuhiro Haradę. Ojciec serii wskazał, jak bardzo wzrosły koszty produkcji gier.
Gracze Tekkena 8 są zniesmaczeni decyzją twórców. Gra otrzyma mikrotransakcje kilka tygodni po premierze
Maciej Gaffke, 20 lutego 2024, 22:26
Dalszy rozwój gry Tekken 8 został zaprezentowany podczas transmisji Tekken Talk. Do bijatyki od Bandai Namco trafi niedługo sklep, w którym kupimy przedmioty kosmetyczne.
Twórcy Helldivers 2 komentują zarzuty o pay to win. „Trzeba zasłużyć na prawo do monetyzacji”
Jakub Błażewicz, 13 lutego 2024, 15:08
Prezes studia Arrowhead Games odniósł się do komentarzy na temat przepustki premium Helldivers 2. Twórca zapewnił, że zespół nigdy nie zmusi graczy do płacenia za mikrotransakcje.
CS zarabia dla Valve niebotyczne pieniądze na sprzedaży skrzynek. Jedna z nich to prawdziwy hit
Jakub Błażewicz, 22 stycznia 2024, 10:54
Handel wirtualnymi przedmiotami w Counter-Strike'u to żyła złota dla Valve. Tylko na to gracze wydali w 2023 roku prawie miliard dolarów.
4 miliony dolarów dziennie. Tyle zarabiają twórcy uginającego się pod mikrotransakcjami Monopoly GO
Jakub Błażewicz, 16 stycznia 2024, 11:19
Monopoly GO! odniosło ogromny sukces w grudniu, zarabiając w tym miesiącu więcej niż najpopularniejsze mobilne hity.
Właściciel gier Dave the Diver i The Finals został ukarany 9 mln dolarów grzywny
Zuzanna Domeradzka, 4 stycznia 2024, 17:54
Firma Nexon musi zapłacić prawie 9 mln dolarów za nieuczciwe dla konsumentów zmiany, jakie wprowadziła w grze MapleStory. To już kolejna kara, jaką nałożyła na nią koreańska komisja.
Nabywcy halloweenowego fatality w Mortal Kombat 1 dostaną „darmowe zadośćuczynienie” [Aktualizacja]
Adrian Werner, 13 listopada 2023, 12:58
Bijatyka Mortal Kombat 1 dostała wielki patch. Poza masą poprawek ulepsza on tryb treningowy i odblokowuje dodatkową zawartość, a w drodze są płatne fatality.
StarCraft 2 zarobił mniej niż błyszczący kucyk z WoW, mikropłatności w grach Blizzarda to żyła złota
Hubert Śledziewski, 13 listopada 2023, 11:54
Twórca gry StarCraft 2: Wings of Liberty twierdzi, że w pierwszych dwóch latach po premierze zarobiła ona dla Blizzarda mniej niż pewien wierzchowiec do World of Warcraft. „Oto, dlaczego firmy stawiają na mikrotransakcje”.
Przyszłe gry Warner Bros. postawią mocniej na monetyzację; Mortal Kombat 1 z wysoką sprzedażą
Marcin Przała, 8 listopada 2023, 21:47
Gry spod szyldu korporacji Warner Bros. Games w nadchodzących latach mają postawić większy nacisk na „wielopoziomowe” formy monetyzacji. Między innymi taka informacja dotarła do nas ze spotkania przedstawicieli amerykańskiego giganta z inwestorami.
280 zł za „skórkę dla konia” w Diablo 4 to nie do końca prawda, wyjaśniamy
Maciej Gaffke, 8 listopada 2023, 14:25
Blizzard udostępnił w swoim sklepie zestaw kosmetyczny Osąd Ojca. Jest on bardzo drogi, ale w cenie oferowana jest też spora ilość platyny.
Forza Horizon 5 dostaje mikropłatności, a do tego znów kusi płatnymi samochodami [Aktualizacja]
Krzysztof Mysiak, 7 listopada 2023, 21:29
Ledwo przed miesiącem Forza Horizon 5 dostała ostatnie DLC, a studio Playground Games już przygotowało kolejne… jak również mikropłatności – na szczęście w delikatnej formie. Poza tym obok czterech płatnych samochodów otrzymujemy osiem darmowych.
Silent Hill: Ascension „kompletną szmirą”, monetyzacja wywołuje wielki sprzeciw wśród graczy
Kamil Kleszyk, 2 listopada 2023, 15:52
Premiery Silent Hill: Ascension Konami z pewnością nie może zaliczyć do udanych. Najnowsza odsłona kultowej serii mierzy się z krytyką graczy, głównie z powodu wprowadzenia mikrotransakcji.
Google zamyka kolejną usługę; podcasty wejdą w skład YouTube Music
Arkadiusz Strzała, 28 września 2023, 14:08
Podcasty Google będą migrować do usługi YouTube Music. Google chce zintegrować obie usługi, ale to może pociągnąć za sobą konieczność wniesienia opłat, aby móc korzystać z pełnych mozliwości.
Najnowszy hit Steama zawiódł wielu graczy, twórcy spieszą z wyjaśnieniami
Michał Ciężadlik, 21 września 2023, 13:00
Party Animals zderzyło się z oczekiwaniami graczy i było to zderzenie bolesne. Gra dzień po premierze otrzymuje mieszane recenzje.
Dying Light 2 obrywa od graczy za ostatnie zmiany: „Techland sprzedał duszę diabłu” [Aktualizacja]
Marcin Przała, 9 września 2023, 08:20
Ogromna fala krytyki ze strony graczy spłynęła pod adresem Techlandu po najnowszej aktualizacji do Dying Light 2, która wprowadziła do produkcji wewnętrzny system mikrotransakcji.