mikropłatności - newsy i ciekawostki (9)
Star Wars: Battlefront II - dramy ciąg dalszy
Jakub Błażewicz, 14 listopada 2017, 11:50
Firma Electronic Arts znacznie obniżyła ceny bohaterów w Star Wars: Battlefront II. Jednak koncern nie ma co liczyć na przychylne reakcje graczy, bowiem wraz z tym zmniejszono też nagrody za ukończenie kampanii. Ponadto w sieci pojawiły się doniesienia o usunięciu możliwości zwrotu gry na platformie Origin.
Star Wars: Battlefront II - 40 godzin na odblokowanie jednego bohatera, bo EA troszczy się o graczy [aktualizacja]
Kamil Zwijacz, 13 listopada 2017, 16:49
Kontrowersji związanych z mikropłatnościami w Star Wars: Battlefront II ciąg dalszy. Tym razem na jaw wyszło, że bez płacenia potrzeba około 40 godzin na odblokowanie jednego bohatera. Electronic Arts twierdzi, że to dlatego, by gracze mieli satysfakcję z rozgrywki.
Mikropłatności w Star Wars: Battlefront II - to nadal pay-to-win
Jakub Błażewicz, 10 listopada 2017, 12:15
Znamy już szczegóły dotyczące skrzynek przedmiotów w Star Wars: Battlefront II. Posiadacze abonamentów EA Access oraz Origin Acess podzielili się informacjami na temat zmian, jakie studio DICE wprowadziło do kontrowersyjnego systemu łupów.
Szef Take-Two o przyszłości firmy – online, mikrotransakcje i gry jako usługi
Krzysztof Leśniak, 8 listopada 2017, 13:43
Take-Two, jeden z największych wydawców gier na świecie, ukierunkowuje swoją politykę wydawniczą na mikrotransakcje i stałe opłaty w grach. Poinformował o tym szef firmy Strauss Zelnick na konferencji z inwestorami podsumowującej ostatni kwartał finansowy.
Ubisoft - mikropłatności i DLC przebiły cyfrową sprzedaż gier
Adrian Werner, 8 listopada 2017, 11:19
Rola modelu „gier jako usług” na rynku nie przestaje rosnąć. Zakończony niedawno kwartał rozliczeniowy był dla firmy Ubisoft pierwszym, w którym mikropłatności, DLC i subskrypcje dały więcej przychodów niż sprzedaż cyfrowa pełnych wersji gier.
Grand Theft Auto V najlepiej sprzedającą się grą w historii USA
Kamil Zwijacz, 8 listopada 2017, 10:13
Firma Take-Two Interactive poinformowała, że Grand Theft Auto V zostało wysłane do sklepów w liczbie 85 milionów egzemplarzy. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że mikrotransakcje w GTA Online i innych grach odpowiadają za niemal połowę przychodów koncernu.
Call of Duty: WWII - mikropłatności zadebiutują w przyszłym tygodniu
Miłosz Szubert, 7 listopada 2017, 10:05
Poznaliśmy datę debiutu waluty używanej do mikropłatności w grze Call of Duty: WWII. Tak zwane COD Points pojawią się w tytule 14 listopada.
Finanse Activision Blizzard – sukces Destiny 2 i miliard dolarów z mikropłatności
Krzysztof Sobiepan, 3 listopada 2017, 11:43
Firma Activision Blizzard ma czym się pochwalić w swoim raporcie finansowym za trzeci kwartał 2017 roku. W centrum uwagi znalazły się Destiny 2 oraz Call of Duty: WWII, a ogólne wyniki mają przekraczać oczekiwania analityków. Zastraszająco wielkie były też zyski z mikrotransakcji.
Monster Hunter World bez mikrotransakcji i skrzyń z przedmiotami
Krystian Pieniążek, 2 listopada 2017, 19:38
Skrzynki z przedmiotami i mikrotransakcje są obecne w większości dużych gier. Twórcy Monster Hunter World nic sobie nie robią z tej mody i zapewniają, że wcielając się w łowców potworów, nie będziemy kuszeni, żeby wykładać na stół prawdziwą gotówkę.
W Call of Duty: WWII skrzynki spadają z nieba na oczach wszystkich graczy
Adrian Werner, 2 listopada 2017, 09:49
Dowiedzieliśmy się wreszcie, jak wyglądać będą skrzynki w Call of Duty: WWII. Firma Activision nie zamierza bawić się w jakiekolwiek subtelności i duże skrzynie z hukiem spadają z nieba, a ich zawartość wyświetlana jest tak, aby mogli ją zobaczyć wszyscy inni gracze znajdujący się opodal.
EA wycofuje się z niektórych pomysłów dotyczących skrzynek w Battlefront II
Kamil Zwijacz, 1 listopada 2017, 10:59
Poznaliśmy szczegóły związane z zapowiedzianymi jakiś czas temu zmianami w systemie skrzynek, kart i rozwoju postaci w nadchodzącej grze Star Wars: Battlefront II.
Brytyjski rząd zabiera głos na temat hazardowych mechanik w grach
Grzegorz Chmielewski, 26 października 2017, 19:46
Od dłuższego czasu trwa debata na temat legalności skrzynek i mikrotransakcji w grach wideo oraz powiązania tych mechanizmów z hazardem. Tym razem na ich temat obszernie wypowiedział się rząd Wielkiej Brytanii, który współpracuje z organizacją PEGI.
Mikrotransakcje i skrzynki w Assassin's Creed Origins – wyjaśniamy co i jak
Krystian Pieniążek, 26 października 2017, 13:00
Oprócz lootboksów kupowanych za wirtualne złoto, w Assassin’s Creed Origins pojawiają się mikrotransakcje. W niniejszej wiadomości prezentujemy najważniejsze związane z nimi szczegóły.
15 tysięcy za skrzynki, czyli dlaczego EA idzie w sandboksy
Miłosz Szubert, 24 października 2017, 11:15
Manveer Heir, były pracownik studia BioWare, podzielił się kilkoma szczegółami na temat podejścia do branży firmy Electronic Arts. Zdradził między innymi, dlaczego wielcy wydawcy tak bardzo są przywiązani do sandboksów, dlaczego gra Star Wars od Visceral Games mogła pójść pod topór i skąd bierze się tyle elementów multiplayerowych w ostatnich dziełach BioWare.
Activision wykorzysta matchmaking do promowania mikrotransakcji?
Jakub Błażewicz, 18 października 2017, 09:46
Amerykański urząd patentowy zaakceptował wniosek firmy Activision dotyczący matchmakingu. Według dokumentu firma będzie mogła wykorzystać system do promowania mikrotransakcji, na przykład poprzez świadome dobieranie do gry początkujących graczy z weteranami.
Star Wars: Battlefront II - DICE dopracuje mikrotransakcje
Jakub Błażewicz, 13 października 2017, 16:23
Studio DICE odniosło się do zarzutów dotyczących skrzyń w Star Wars: Battlefront II. Deweloper zapewnia, że system mikrotransakcji zostanie zbalansowany, a najpotężniejsze bronie i umiejętności będą dostępne wyłącznie za osiągnięcia w grze.
Organizacje związane z grami wideo: „Skrzynki to nie hazard”
Grzegorz Chmielewski, 12 października 2017, 19:58
Duże kontrowersje wzbudza wprowadzanie do coraz większej liczby gier skrzynek z zawartością, za które płaci się prawdziwymi pieniędzmi. Według organizacji handlowych i przyznających grom klasyfikacje wiekowe (PEGI, ESRB) nie jest to jednak forma hazardu.
Śródziemie: Cień Wojny – mikrotransakcje na celowniku cheaterów
Krystian Pieniążek, 12 października 2017, 18:40
Mikrotransakcje w tytułach nastawionych na samotną rozgrywkę, pokroju Śródziemia: Cienia Wojny, są solą w oku większości graczy. Nie dziwi więc fakt, że cheaterzy szybko znaleźli na nie sposób w pecetowej wersji tej produkcji.
Forza Motorsport 7 - zamieszanie z pakietem VIP i mikropłatnościami [Aktualizacja: oświadczenie Turn 10]
Miłosz Szubert, 3 października 2017, 11:12
Jeszcze przed oficjalną premierą rozpętało się spore zamieszanie wokół Forzy Motorsport 7. Microsoft błędnie opisał bowiem właściwości pakietu VIP, czym zdenerwował sporą część społeczności.
Twórcy NBA 2K18 przesadzili z mikropłatnościami
Kamil Zwijacz, 20 września 2017, 10:49
Studio Visual Concepts i firma 2K Sports przesadziły z mikropłatnościami w grze NBA 2K18. W trybie dla jednego gracza są one praktycznie niezbędne, by odpowiednio ulepszyć postać i nabyć chociaż część z dostępnych elementów kosmetycznych.
Destiny 2 - deweloper odpowiada na zarzuty o zmianę systemu shaderów
Kamil Zwijacz, 9 września 2017, 11:19
Dyrektor kreatywny Destiny 2, Luke Smith, wypowiedział się na Twitterze na temat zmiany systemu shaderów, pachnącej próbą dojenia graczy poprzez mikropłatności. Twierdzi on, że shadery bardzo często zdobywa się podczas rozgrywki, a dodatkowo stanowią one teraz świetną motywację do dalszej zabawy.
DayZ z najgorszymi wynikami w historii – Sieciowe Wieści (08/09/2017)
Łukasz Mitka, 8 września 2017, 09:40
Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy m.in. o odpływie graczy z DayZ, pojawieniu się na Steamie klasycznej gry World War II Online, kontrowersyjnej zmianie w ekonomii w Master X Master, szalonej popularności Transformice wśród Polaków, planach rozwoju LawBreakers, śmierci gry Wander oraz o nowych legendarnych pokemonach w Pokemon GO. Zapraszamy!
Playerunknown's Battlegrounds i minispódniczka za 1500 złotych – Sieciowe Wieści (11/08/2017)
Łukasz Mitka, 11 sierpnia 2017, 13:25
Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy o rynku w PlayerUnknown’s Battlegrounds, specjalnym wydarzeniu w Gigantic, nowej aktualizacji EVE Online, umieraniu gry Supernova, zapowiedzi PixARK (azjatyckiego voxelowego spin-offu ARK: Survival Evolved), dużym patchu New Dawn do gry Paragon, kiepskich wynikach LawBreakers oraz o pecetowej wersji Dragon Quest Rivals. Zapraszamy!
Gran Turismo Sport bez mikropłatności
Kamil Zwijacz, 10 sierpnia 2017, 11:05
Gran Turismo Sport, w odróżnieniu od poprzedniej odsłony serii, nie zaoferuje systemu mikropłatności - potwierdził Kazunori Yamauchi, dyrektor studia Polyphony Digital.
Śródziemie: Cień Wojny - deweloperzy tłumaczą się z mikropłatności
Kamil Zwijacz, 7 sierpnia 2017, 10:49
Studio Monolith postanowiło wyjaśnić, o co chodzi z mikropłatnościami w grze Śródziemie: Cień Wojny. W skrócie - system nie będzie wpływał na niepłacących graczy i ma być całkowicie opcjonalny.
Middle-earth: Shadow of War z mikropłatnościami
Adrian Werner, 5 sierpnia 2017, 12:34
Firma Warner Bros. Interactive Entertainment poinformowała, że w grze Middle-earth: Shadow of War znajdzie się system mikropłatności, pozwalający za prawdziwe pieniądze kupować różnorodne ułatwienia, przedmioty i podwładnych.
Playerunknown's Battlegrounds z turniejem na targach gamescom oraz mikropłatnościami
Jakub Błażewicz, 26 lipca 2017, 11:50
Studio Bluehole zapowiedziało pierwsze profesjonalne rozgrywki offline w grze Playerunknown's Battlegrounds. Przez cztery dni targów gamescom będzie trwał turniej z udziałem 80 graczy, którzy będą walczyć o nagrody o łącznej wartości 350 tysięcy dolarów. Te zostaną ufundowane z dochodów z uzyskanych ze sprzedaży kluczy, wymaganych do otwarcia specjalnych skrzyń z kosmetycznymi dodatkami dla postaci. Ta ostatnia decyzja spotkała się z negatywną reakcją ze strony graczy.
Rainbow Six: Siege – w grze pojawią się pakiety Alfa
Krzysztof Sobiepan, 13 lipca 2017, 10:13
Przy okazji najnowszego patcha, poprawiającego stan techniczny gry Tom Clancy's Rainbow Six: Siege, twórcy w paru zdaniach przybliżyli też fanom, jak będzie wyglądał system skrzynek z kosmetycznym łupem. Na razie brakuje jednak konkretów.
Star Wars: Battlefront II - znamy szczegóły związane z systemem rozwoju
Kamil Zwijacz, 29 czerwca 2017, 11:14
Na kanale BattlefrontUpdates w serwisie YouTube ujawniono szczegóły związane z systemem rozwoju postaci w grze Star Wars: Battlefront II. Opierać ma się on przede wszystkim na kartach z umiejętnościami, które znajdować mamy w specjalnych skrzyniach, nabywanych za kredyty dostępne m.in. za prawdziwe pieniądze.
Mikrotransakcje w Two Worlds II – za kilka dolarów kup ulepszenia broni lub trochę złota
Łukasz Szliselman, 16 czerwca 2017, 13:06
Mikrotransakcje przez niejednego uważane są za plagę dręczącą gry online, ale prawdziwy dramat zaczyna się, gdy wchodzą do produkcji stricte singleplayerowych. Wraz z najnowszą aktualizacją (i dodatkiem Call of the Tenebrae) Two Worlds II otrzymało wewnętrzny sklepik, w którym za prawdziwe pieniądze da się kupić przedmioty w grze.
For Honor zostało zalane falą negatywnych recenzji
Kamil Zwijacz, 4 kwietnia 2017, 16:18
W ostatnim czasie na Steamie pojawiło się mnóstwo negatywnych recenzji gry For Honor. Produkcja studia Ubiosft zbiera od graczy baty za problemy sieciowe, kiepski balans postaci oraz mikropłatności.
For Honor zostało zaprojektowane tak, by nie dało się odblokować wszystkiego?
Kamil Zwijacz, 22 marca 2017, 15:14
Deweloperzy gry For Honor przyznali, że zaprojektowali grę tak, żeby nie dało się w sensownym czasie odblokować wszystkich elementów wyposażenia dla postaci. Wyznanie to rozwścieczyło graczy, którzy wydali niemałe pieniądze na zakup produkcji, a teraz są niejako przymuszani do sięgania po mikropłatności.
W Tom Clancy's The Division pojawią się mikropłatności
Kamil Zwijacz, 28 stycznia 2017, 12:03
Studio Massive Entertainment wyjawiło, że w grze Tom Clancy's The Division pojawi się nowa waluta - Premium Credits. Będzie ona dostępna tylko za prawdziwe pieniądze, a służyć ma do kupowania elementów kosmetycznych, pokroju skórek na bronie.
Kalifornijczyk wydał w Game of War milion skradzionych dolarów
Adrian Werner, 15 grudnia 2016, 15:36
Nawet złodzieje nie mogą oprzeć się mikropłatnościom w grze Game of War. Tak przynajmniej wynika z przypadku mieszkańca Kalifornii, który w ciągu siedmiu lat „podwędził” swojemu pracodawcy 4,8 mln dolarów, z czego milion wydał właśnie na tę mobilną strategię.
Gwint: Wiedźmińska gra karciana - kampanie fabularne będą płatne
Kamil Zwijacz, 15 października 2016, 20:00
Podczas rozmowy z przedstawicielami studia CD Projekt RED na targach T-Mobile Warsaw Games Week dowiedzieliśmy się, że kampanie fabularne w grze free-to-play Gwint: Wiedźmińska gra karciana będą płatne.
Counter Strike: Global Offensive wprowadza graffiti, ale nie za darmo
Krzysztof Sobiepan, 7 października 2016, 14:20
Studio Valve w najnowszej łatce do Counter Strike: Global Offensive udostępniło – oczekiwaną od premiery produkcji – możliwość umieszczania na mapie graffiti. Gracze nie są jednak zadowoleni z ograniczeń i płatności, jakie są związane z nową atrakcją.
Wieści ze świata (Titanfall 2, Killer7, Rocket League, EverQuest, Sonic Mania) 5/9/2016
Krzysztof Mysiak, 5 września 2016, 14:35
Dziś piszemy o braku Titanfall 2 w subskrypcjach EA i Origin Access, możliwym remake’u Killer7, szczegółach aktualizacji Rumble do Rocket League (data premiery, mikropłatności etc.), 23. dodatku do EverQuest i o gameplayu z gry Sonic Mania. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Valve podejmie kroki mające na celu zlikwidowanie stron hazardowych
Maciej Kowalczyk, 14 lipca 2016, 11:58
W odpowiedzi na liczną krytykę i oskarżenia, Valve zabrało głos w sprawie stron hazardowych, wykorzystujących jako walutę przedmioty z Counter-Strike: Global Offensive. Firma zaprzeczyła jakoby była biznesowo powiązana z takimi serwisami oraz zapowiedziała podjęcie kroków mających na celu ich zamknięcie.
Wybuchła afera związana z youtuberami i hazardem w Counter-Strike: Global Offensive
Maciej Kowalczyk, 5 lipca 2016, 11:48
Internet huczy od ostatnich kontrowersji związanych z hazardem w Counter-Strike: Global Offensive. Okazało się, że znani youtuberzy promowali na swoich kanałach hazardową stronę CSGOLotto, będąc jednocześnie jej właścicielami. Fakt ten postanowili ukryć, co wywołało falę oskarżeń dotyczących oszukiwania innych użytkowników serwisu.
Wieści ze świata (Xbox One, Fallout 4, Skyrim, Battleborn) 15/6/2016
Krzysztof Mysiak, 15 czerwca 2016, 14:29
Dziś piszemy o nadchodzącej obsłudze klawiatury i myszki na Xboksie One, zawężonym terminie premiery wersji VR gry Fallout 4, wsparciu dla starych modów w The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition i o mikropłatnościach w Battleborn. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
PayDay 3 w produkcji. Starbreeze przejęło pełne prawa do marki
Adrian Werner, 31 maja 2016, 11:13
Starbreeze przejęło pełne prawa do marki PayDay od firmy 505 Games. W studiu Overkill Software trwają już prace nad trzecią odsłoną tego cyklu strzelanek oraz dodatkową zawartością do „dwójki”. Ponadto z PayDay 2 ma zniknąć kontrowersyjny system mikropłatności.
12 tysięcy dolarów na mikropłatności w Clash Royale? Dla youtubera Chief Pata to nie problem
Piotr Doroń, 8 kwietnia 2016, 10:45
Clash Royale zarabia 1,5 miliona dolarów dziennie. Wielu graczy wydaje na mikropłatności w grze studia Supercell tysiące dolarów. Jednym z nich jest youtuber Chief Pat - czołowy zawodnik wydał na ulepszenia i szybszą progresję już ponad 12 tysięcy dolarów.
Electronic Arts zarabia 1,3 miliarda dolarów na dodatkowej zawartości do gier
Jakub Mirowski, 3 marca 2016, 12:54
Firma Electronic Arts ujawniła przychody, jakie przynosi jej wszelkiego rodzaju dodatkowa zawartość do wydawanych gier: paczki z mapami, przepustki sezonowe, subskrypcje czy mikrotransakcje. Zdradzono też udział wydań cyfrowych w sprzedaży i rentowność gier mobilnych w katalogu wydawcy.
Tom Clancy's The Division bez mikrotransakcji... tak jakby
Kamil Zwijacz, 28 lutego 2016, 09:34
Pojawiły się nowe informacje związane z mikrotransakcjami w Tom Clancy's The Division. Z jednej strony Ubisoft twierdzi, że takowy system nie zostanie zastosowany w nadchodzącej produkcji, ale z drugiej jest mowa o DLC z kosmetycznymi elementami. Jakkolwiek by nie było, pewnym jest, że w grze nie spotkamy się z elementami pay-to-win.
Wieści ze świata (Fallout 4, DayZ, Unravel, EndWar Online, Godus Wars) 5/2/2016
Krzysztof Mysiak, 5 lutego 2016, 14:00
Dziś piszemy m.in. o prezentacji nowych efektów destrukcji otoczenia w grze Fallout 4 z patchem 1.3, wycieku danych z forum DayZ, wersji trial Unravel, debiucie EndWar Online na Steamie i Facebooku oraz wycięciu mikropłatności z Godus Wars. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
W Homefront: The Revolution pojawią się mikropłatności, ale będą też darmowe dodatki
Kamil Zwijacz, 2 lutego 2016, 18:34
Twórcy Homefront: The Revolution wyjawili, że produkcja nie doczeka się dużych płatnych dodatków, ale za to przez przynajmniej rok po premierze otrzymywać będziemy darmowe rozszerzenia. Ponadto w grze pojawią się opcjonalne mikropłatności.
Mikropłatności w Halo 5: Guardians wygenerowały pół miliona dolarów przychodu
Piotr Bicki, 6 listopada 2015, 12:15
W Halo 5: Guardians znalazła się możliwość kupowania dodatkowego sprzętu za prawdziwe pieniądze. Opcja ta cieszy się popularnością wśród graczy – przedstawiciele studia 343 Industries ujawnili, że do tej pory mikrotransakcje wygenerowały pół miliona dolarów przychodu.
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege - wszystkie nowe mapy, postacie i tryby dostępne będą za darmo
Adrian Werner, 6 listopada 2015, 11:10
Firma Ubisoft ujawniła, jak będzie wspierała grę Tom Clancy's Rainbow Six: Siege po premierze. W planach są nowe postacie, mapy oraz tryby, przy czym cała ta dodatkowa zawartość dostępna będzie za darmo. Ponadto w produkcji znajdą się kosmetyczne mikropłatności.
Na Steamie otworzono pierwszy sklep z wirtualnymi przedmiotami
Kamil Zwijacz, 5 listopada 2015, 12:51
Facepunch Studios, zespół odpowiedzialny za popularną survivalową produkcję Rust, otworzył na Steamie sklepik z rozmaitymi wirtualnymi przedmiotami do wykorzystania w grze. Jest to pierwsza tego typu inicjatywa, która ma ułatwić życie deweloperom wykorzystującym w swoich tytułach mikropłatności.
Uncharted 4: Kres Złodzieja ostatnią grą z serii? Multiplayer zadziała w 900p
Kamil Zwijacz, 29 października 2015, 11:45
Robert Cogburn, główny projektant trybu dla wielu graczy w grze Uncharted 4: Kres Złodzieja, wyjawił, że tytuł będzie prawdopodobnie ostatnią odsłoną serii stworzoną przez Naughty Dog. Jednocześnie poznaliśmy kilka szczegółów związanych z multiplayerem.