12 tysięcy dolarów na mikropłatności w Clash Royale? Dla youtubera Chief Pata to nie problem
Clash Royale zarabia 1,5 miliona dolarów dziennie. Wielu graczy wydaje na mikropłatności w grze studia Supercell tysiące dolarów. Jednym z nich jest youtuber Chief Pat - czołowy zawodnik wydał na ulepszenia i szybszą progresję już ponad 12 tysięcy dolarów.
Nie jest tajemnicą, że najbardziej dochodowymi grami mobilnymi są tytuły oferowane w modelu free-to-play. Mimo potężnej krytyki, zawarte w nich mikropłatności – zwykle pozwalające na szybsze czynienie postępów bądź też uzyskanie przewagi nad innymi graczami – cieszą się olbrzymią popularnością. Wie coś o tym Chief Pat, znany youtuber (ponad 1,7 miliona subskrybentów), który na zakupy w Clash of Clans i Clash Royale, grach studia Supercell, wydał już 30 tysięcy dolarów.
Chief Pat ujawnił tę informacje na łamach Reddita, w trakcie sesji AMA ze swoimi fanami (dzięki, Polygon). Youtuber żyje z nagrywania letsplayów w wymienione wyżej tytuły, a że spędza z nimi masę czasu, nie dziwi, iż należy do grona najbardziej doświadczonych i utytułowanych graczy. W dużej mierze w osiąganiu sukcesów pomogły mu mikropłatności, z których bardzo chętnie korzysta. Przez kilka lat zabawy z Clash of Clans wydał 18 tysięcy dolarów, natomiast w przypadku Clash Royale – produkcji w jeszcze większym stopniu uzależnionej od mikrotransakcji – wysupłał już z portfela 12 tysięcy dolarów.
„Nigdy tego nie żałowałem, ponieważ YouTube to moja praca”, napisał Chief Pat. „To wydatki biznesowe, a ja zamierzam pokazać moim subskrybentom wszystko co najciekawsze”. Warto zauważyć, że sukcesy youtubera na polu Clash Royale nie są jedynie efektem wydatków, ale też wysokich umiejętności. Dzieli się on ze swoimi fanami rozmaitymi wskazówkami i przekazuje im pomysły na to, jak grać, aby wygrywać. Jeszcze kilka dni temu, w czasie trwania sesji AMA na Reddicie Chief Pat stał na czele listy najlepszych graczy w Clash Royale. Aktualnie okupuje miejsca w drugiej dziesiątce.
Duże doświadczenie w Clash Royale pozwala Chief Patowi dostrzegać liczne problemy, z jakimi boryka się gra. Chodzi tu przede wszystkim o źle zbalansowane mikropłatności i powolny system progresji. Youtuber jest jednak przekonany, że studio Supercell zdaje sobie z tego sprawę i w odpowiednim czasie wprowadzi zmiany, które uczynią grę przyjaźniejszą. Póki co jednak nie jest do tego specjalnie zmuszane – gra zajmuje pierwsze miejsce w App Store pod względem dochodów i trzecie na platformie Google Play. Codziennie twórcy zarabiają na niej 1,5 miliona dolarów.
Przypominam, że w Clash Royale wcielamy się we władcę, którego plany wybiegają daleko poza mury niewielkiego królestwa. Rozgrywka sprowadza się do udziału w sieciowych pojedynkach z innymi graczami. Przybierają one postać maksymalnie uproszczonych meczów typu MOBA, w których celem jest obalenie wrogiego króla, czego dokonujemy wysyłając w bój jasno wytyczonymi ścieżkami jednostki ofensywne. Jednocześnie dbamy o tyły, robiąc użytek z zaklęć i budując struktury obronne (np. wieże strażnicze).