Clash Royale i Pokemon GO były jedynymi nowymi mobilnymi hitami w USA w 2016 r.
Dzięki reportowi firmy Sensor Tower dowiedzieliśmy się, że z zeszłorocznych premier gier mobilnych bazujących na modelu free-to-play, tylko dwie – Clash Royale i Pokemon GO – okazały się prawdziwymi hitami.
- Deweloper gry: Supercell
- Gatunek: strategia
- Platformy: iOS, AND
- Data premiery: marzec 2016 r.
- Model biznesowy: free-to-play.
Grupa analityczna Sensor Tower wypuściła raport podsumowujący zeszłoroczne wyniki amerykańskiego rynku gier mobilnych opartych na modelu darmowym z mikropłatnościami. Okazuje się, że spośród wszystkich ubiegłorocznych premier tylko dwie produkcje okazały się wielkimi przebojami – Clash Royale i Pokemon GO. Wyłącznie one przekroczyły bowiem próg 100 milionów dolarów przychodu. Pierwsza dziesiątka wydanych w 2016 roku tytułów prezentowała się następująco:
# | Gra: | Przychód w dolarach: | Liczba pobrań: | Data premiery: |
1. | Clash Royale | 277,1 mln | 19,1 mln | luty 2016 r. |
2. | Pokemon GO | 270,2 mln | 42,0 | lipiec 2016 r. |
3. | Lords Mobile | 18,1 mln | 4,1 mln | marzec 2016 r. |
4. | Super Mario Run | 16,4 mln | 16,6 mln | grudzień 2016 r. |
5. | CSR Racing 2 | 15,7 mln | 6 mln | czerwiec 2016 r. |
6. | King of Avalon: Dragon Warfare | 13 mln | 0,9m mln | lipiec 2016 r. |
7. | Tap Sports Baseball 2016 | 13 mln | 4,9 mln | marzec 2016 r. |
8. | Farm Heroes Super Saga | 12,4 mln | 6 mln | czerwiec 2016 r. |
9. | MARVEL Avengers Academy | 10,9 mln | 3,4 mln | luty 2016 r. |
10. | NBA Live Basketball | 10,1 | 10 mln | lipiec 2016 r. |
Widać, że Clash Royale i Pokemon GO są w zupełnie innej lidze niż pozostałe produkcje
- Deweloper: Niantic
- Wydawca: The Pokemon Company
- Platformy: iOS, Android
- Data premiery: lipiec 2016 r.
- Model biznesowy: free-to-play
Android już dawno temu przegonił iOS w ilości sprzedawanych urządzeń, ale tego samego nie da się powiedzieć o przychodach z gier. Według raportu, na rynku amerykańskim produkcje darmowe z mikropłatnościami na systemie mobilnym firmy Apple wygenerowały w zeszłym roku 3,5 mld dolarów. Natomiast na systemie Google było to 2,7 mld.
Raport dotyczy tylko rynku amerykańskiego, ale wyniki w Europie zapewne nie są dramatycznie odmienne, zwłaszcza jeśli chodzi o najbardziej popularne tytuły. Zupełnie inaczej prezentuje się sytuacja w Azji. Przykładowo, w Japonii RPG Fate/Grand Order bez problemu konkurowało w zeszłym roku z Pokemon GO i w większość dni wygrywało pod względem przychodów, będąc najlepiej zarabiającą grą na urządzeniach mobilnych w Kraju Kwitnącej Wiśni.