autor: Kamil Zwijacz
Cyfrowa dystrybucja w maju - League of Legends, FIFA 17 i Clash Royale grami z największymi przychodami
Firma SuperData opublikowała raport za maj bieżącego roku, dotyczący rynku cyfrowej dystrybucji. Największe przychody generowały gry League of Legends na PC, FIFA 17 na konsolach i Clash Royale na urządzeniach mobilnych.
Firma analityczna SuperData, regularnie dostarczająca ciekawych informacji związanych z popularnością gier wideo, opublikowała kolejny raport, tym razem dotyczący wartości rynku cyfrowej dystrybucji w maju bieżącego roku. Ogólne informacje mówią o 9% wzroście, do 7,8 miliarda dolarów, w porównaniu do tego samego miesiąca w 2016 roku. Największy, bo 17% skok odnotowały gry free-to-play. O 16% urósł rynek mobilnych produkcji, a o 12% pay-to-play. Z drugiej strony gry społecznościowe zanotowały 4% spadek, konsolowe 7%, ale to nic w porównaniu do rynku premium na PC-tach, którego wartość spadła o 30%. Firma zaznaczyła jednak, że w maju 2016 roku zadebiutował Overwatch. W tym samym miesiącu bieżącego roku nie doczekaliśmy się tak dużej premiery i właśnie to jest głównym powodem opisanych spadków na komputerach osobistych i konsolach.
Jeżeli chodzi o konkretne tytuły, to największe przychody na PC-tach zanotowało oczywiście League of Legends, które od dawna jest liderem tego typu zestawień. Na konsolach rządziła FIFA 17, a posiadacze smartfonów i tabletów najwięcej pieniędzy zostawili w grze Clash Royale.
Wśród pozostałych ciekawostek firma wymienia bijatykę Injustice 2, która zanotowała bardzo dobry start, sprzedając się na konsolach w liczbie pół miliona egzemplarzy (cały czas mówimy tylko o cyfrowej dystrybucji). Ponadto mające już kilkanaście miesięcy na karku Call of Duty: Black Ops III przeskoczyło w notowaniu nowszą odsłonę serii – Call of Duty: Infinite Warfare – dzięki premierze dodatku Zombies Chronicles. Wspomniano tez o PC-towym hicie Playerunknown's Battlegrounds, który do końca maja znalazł ponad 2,5 miliona nabywców. Obecnie jest już ich jednak dużo więcej.