mikropłatności - newsy i ciekawostki (3)
Przynajmniej jedna gra skończy z płatnymi loot boxami
Zuzanna Domeradzka, 10 sierpnia 2022, 12:41
Blizzard usuwa z Overwatch kontrowersyjny element. Po sześciu latach od premiery gra pozbywa się płatnych loot boxów. To przedsmak zbliżającego się Overwatch 2.
Lootboxy nie zniknęły z Belgii; to porażka nowych przepisów
Jakub Błażewicz, 8 sierpnia 2022, 19:44
2018 rok miał być końcem lootboxów w Belgii. Jednak najwyraźniej zakazanie tego typu „hazardu” okazało się zbyt trudne w praktyce.
Do Assassin's Creed Valhalla trafi zbroja rodem z Elexa lub Star Wars
Hubert Śledziewski, 4 sierpnia 2022, 21:45
W Assassin’s Creed: Valhalla powinien wkrótce pojawić się nowy pancerz. Rdzenni fani serii z pewnością będą kręcić nosem, gdyż bardziej niż wdzianko wikinga przypomina on zbroje szturmowców z Gwiezdnych wojen czy Albów z Elexa.
Gracz Diablo Immortal wydał na postać setki tys. zł i nie ma z kim grać PvP; chciałby zwrotu [Aktualizacja]
Przemysław Dygas, 3 sierpnia 2022, 18:07
Youtuber jtisallbusiness wydał na mikropłatności w Diablo Immortal tyle pieniędzy, że uniemożliwia mu to grę w PvP. Teraz zastanawia się, czy nie domagać się ich zwrotu.
Nawet 200 zł za skórkę w Overwatch 2; może być drogo
Zuzanna Domeradzka, 1 sierpnia 2022, 10:44
Blizzard zaczął wysyłać ankiety dotyczące mikrotransakcji w nadchodzącym Overwatch 2. Według nich pojedyncza skórka może kosztować nawet 200 złotych.
Twórcy darmowego Torchlight: Infinite dogryzają Diablo Immortal
Jakub Błażewicz, 29 lipca 2022, 19:25
Torchlight: Infinite nie powtórzy błędów Diablo Immortal. Przynajmniej tak zapewnia producentka Liu Heng, która wspomniała m.in. o mikropłatnościach oraz „prezentacji”.
Diablo Immortal przyspiesza i zarabia coraz więcej; to „zasługa” Chin
Kamil Kleszyk, 28 lipca 2022, 19:00
Diablo Immortal za nic ma krytykę. Produkcja, którą wielu znienawidziło za wszechobecne mikropłatności, stała się prawdziwą maszynką do zarabiania pieniędzy. Po premierze w Chinach gra Blizzarda przebiła „magiczną” barierę 100 milionów dolarów przychodów.
Polak ukończył 1000 szczelin w Diablo Immortal bez płacenia, pokazał rezultaty
Marek Makuła, 19 lipca 2022, 13:10
Pewien gracz postanowił sprawdzić, jakie efekty przyniesie ukończenie 1000 szczelin w Diablo Immortal bez wydawania pieniędzy na mikropłatności. Czy w ogóle opłacało mu się inwestować czas?
W tym kraju nie uważają, że lootboxy to problem dla państwa
Marek Makuła, 18 lipca 2022, 15:44
Rząd Wielkiej Brytanii przeprowadził dochodzenie w sprawie lootboxów w grach. Wnioski są takie, że problem istnieje i trzeba się nim zająć, ale najlepiej będzie, jeśli rozwiąże się sam.
Syn wydał 2000 dolarów w Diablo Immortal, zwrotu nie będzie
Adam Adamczyk, 15 lipca 2022, 11:08
Zdesperowany rodzic szuka porad, po tym jak jego syn wydał około 2000 dolarów w Diablo Immortal.
Diablo Immortal wzięte w obronę przez szefa Blizzarda
Kamil Kleszyk, 7 lipca 2022, 09:53
Prezes firmy Blizzard Entertainment, Mike Ybarra, broni kontrowersyjnych mikrotransakcji w Diablo Immortal, twierdząc, iż bez wkładu pieniężnego można przejść grę w 99,5%.
Takie mikropłatności to lekkie przegięcie. Twórcy wprowadzili free-to-play i zawiedli graczy
Aleksandra Wolna, 6 lipca 2022, 14:59
Fall Guys: Ultimate Knockout 21 czerwca ukazało się na wszystkich wiodących konsolach, wprowadzając model free-to-play. Ilość i nachalność mikropłatności zdecydowanie przerosła obawy graczy.
Holandia i Hiszpania mają dość lootboxów; regulacje prawne w drodze
Michał Ciężadlik, 4 lipca 2022, 17:12
Lootboxy ściągają na siebie uwagę polityków kolejnych europejskich krajów. Po Belgii to Holandia ma się stać kolejnym państwem wolnym od skrzynek z niespodziankami. Tamtejsi parlamentarzyści już złożyli stosowny projekt.
Gracze płaczą, ale płacą; Diablo Immortal zarabia miliony dolarów
Jakub Błażewicz, 4 lipca 2022, 16:52
Diablo Immortal tonie w morzu krytyki, ale i pieniędzy. Po miesiącu gra nadal zarabia dla firmy Blizzard Entertainment milion dolarów dziennie.
W Diablo Immortal zjawił się nowy boss; bez grindu lepiej nie podchodź
Marek Makuła, 3 lipca 2022, 18:05
W Diablo Immortal można już zmierzyć się z nowym bossem, jednak wymagany do starcia poziom współczynnika bojowego postaci może przerastać możliwości nawet tych graczy, którzy wydają pieniądze na mikropłatności.
Diablo Immortal zbyt drapieżne; eksperci mają dość i nie chcą wspierać gry
Miriam Moszczyńska, 30 czerwca 2022, 12:17
Serwis opracowujący poradniki m.in. do Diablo Immortal przestał wspierać grę. Stało się to ze względu na charakter rozgrywki, która skoncentrowana jest na płatnościach.
Wymaksowanie postaci w Diablo Immortal może kosztować nawet 2 mln zł
Zuzanna Domeradzka, 28 czerwca 2022, 13:12
Diablo Immortal może wymagać wydania nawet 600 tys. dolarów do wymaksowania jednej postaci. Gracze odkryli „mechanikę” ulepszania klejnotów, przez którą przybliżony koszt rozwinięcia bohatera jest wyższy, niż wcześniej spekulowano.
Diablo Immortal zarobiło miliony dolarów; największy przychód ma z USA
Kamil Kleszyk, 17 czerwca 2022, 18:39
Mimo dosyć chłodnego przyjęcia Diablo Immortal przez graczy, darmowy hack’n’slash w ciągu dwóch tygodni od premiery zapewnił studiu Blizzard Entertainment i firmie NetEase obfite przychody.
Overwatch 2 bez lootboxów, ale od jednego elementu nie uciekniecie
Przemysław Dygas, 17 czerwca 2022, 10:25
Blizzard podzielił się informacjami na temat mikropłatności w Overwatch 2. W grze nie pojawią się lootboxy, ale i tak będziecie mieli wiele okazji, by sięgnąć do portfela.
W Diablo Immortal bez pieniędzy daleko nie zajdziecie; oto przykłady
Przemysław Dygas, 15 czerwca 2022, 10:15
Jeden z graczy Diablo Immortal odkrył wiele ograniczeń ukrytych w grze. Bez wydawania pieniędzy nawet grind Wam nie wystarczy.
Twórca Diablo 4 uspokaja fanów, których zniesmaczyło Diablo Immortal
Agnieszka Adamus, 13 czerwca 2022, 19:01
Rod Fergusson postanowił uspokoić fanów Diablo. Zdradził on, że czwarta odsłona cyklu nie będzie zawierać nachalnych mikrotransakcji.
Wydał prawie 30 000 zł w Diablo Immortal i najwyraźniej to nadal za mało
Przemysław Dygas, 10 czerwca 2022, 09:56
Streamer Quin69 wydał prawie 30 tysięcy złotych w Diablo Immortal. Mimo to nie udało mu się zdobyć najbardziej wartościowych przedmiotów.
Diablo 4 a mikrotransakcje; gracze nie chcą powtórki z Diablo Immortal
Jakub Błażewicz, 9 czerwca 2022, 11:28
Pay-to-win w Diablo Immortal oraz ostatnie ogłoszenie o pracę Blizzarda przypomniało fanom, że również w Diablo IV pojawią się mikropłatności.
Blizzard stał się parodią samego siebie, kiedyś wyśmiewał pay-to-win
Miriam Moszczyńska, 7 czerwca 2022, 11:39
Blizzard niegdyś żartował z pay-to-win, by teraz bez ogródek wypchać Diablo Immortal właśnie taką zawartością. Gracze odkopali jedną z reklam StarCrafta.
Diablo Immortal tonie w szarej strefie, a reżyser broni mikropłatności
Przemysław Dygas, 7 czerwca 2022, 09:46
W sieci pojawia się coraz więcej ofert zakupu „wymaksowanych” kont w Diablo Immortal. Tymczasem reżyser gry twierdzi, że zarzuty dotyczące mikrotransakcji wynikają z dezinformacji.
Mikropłatności w Diablo Immortal doprowadziły do review bombingu
Przemysław Dygas, 6 czerwca 2022, 16:50
Diablo Immortal zbiera masę negatywnych opinii na Metacriticu. To jedna z najniżej ocenianych gier w historii Blizzarda.
„Wymaksowanie” postaci w Diablo Immortal kosztuje ponad 100 tys. dolarów
Kamil Kleszyk, 5 czerwca 2022, 11:12
Diablo Immortal firmy Activision Blizzard, którego premiera odbyła się przed kilkoma dniami, wciąż jest na ustach wielu graczy na całym świecie, głównie za sprawą modelu mikrotransakcji.
Diablo Immortal wkurza ludzi; z tego powodu usuwają grę
Miriam Moszczyńska, 3 czerwca 2022, 11:50
Coraz więcej graczy zauważa, jak bardzo Diablo Immortal przesadziło z mikropłatnościami. Część z nich powoli odwraca się od tytułu, który jest książkową definicją pay-to-win.
Lootboxy muszą zostać uregulowane; organizacje konsumenckie naciskają na rządy
Krzysiek Kalwasiński, 1 czerwca 2022, 18:05
Lootboxy znów znajdują się w centrum kontrowersji. Organizacje konsumenckie naciskają na rządy, aby te wprowadziły odpowiednie regulacje.
Twórcy Diablo Immortal bronią kontrowersyjnych mikropłatności
Przemysław Dygas, 26 maja 2022, 16:38
Mikrotransakcje w nadchodzącym Diablo Immortal wygenerowały już sporo kontrowersji. Mimo to twórcy bronią decyzji o implementacji płatnych elementów w grze.
1000 złotych za sticker CSGO - nawet tyle mogą kosztować autografy pro-graczy
Michał Ciężadlik, 4 maja 2022, 14:28
Do CS:GO została wypuszczona kolekcja naklejek z autografami pro-graczy. Wszystko z okazji nadchodzącego turnieju PGL Major Antwerp 2022. Ceny niektórych z nich mogą zaskakiwać.
Hogwarts Legacy bez trybu multiplayer i mikropłatności
Hubert Śledziewski, 21 marca 2022, 09:27
Avalanche Software i Warner Bros. Interactive Entertainment potwierdziły, że gra Hogwarts Legacy otrzyma jedynie tryb single player. Nie będzie w niej też mikrotransakcji.
Gran Turismo 7 najgorzej ocenianą przez graczy odsłoną serii na Metacriticu
Hubert Śledziewski, 20 marca 2022, 16:20
Gran Turismo 7 jest najniżej ocenianą odsłoną serii przez użytkowników serwisu Metacritic.com. Krytyka gry dotyczy głównie inwazyjnych mikrotransakcji.
Gran Turismo 7 - patch 1.07 zmniejsza nagrody za wyścigi. Gracze wściekli
Michał Ciężadlik, 17 marca 2022, 15:39
Najnowsza aktualizacja do Gran Turismo 7, oznaczona numerem 1.07, nie została ciepło przyjęta przez graczy. Jej konsekwencją są zmniejszone nagrody za wiele wyścigów, co sprawia, że kupno zawartości w grze będzie wymagać jeszcze więcej grindu niż wcześniej... albo sięgnięcia po mikropłatności.
Lootboxy w FUT w serii FIFA to nie hazard w Holandii; apelacja EA odniosła skutek
Jakub Błażewicz, 9 marca 2022, 20:42
Królestwo Niderlandów wycofało się z uznawania pakietów FIFA Ultimate Team za hazard. Tym samym firmę Electronic Arts ominęła konieczność zapłacenia kary w wysokości 10 mln euro.
NBA 2K naciąga dzieci? Złożono pozew na 5 milionów dolarów
Sonia Selerska, 8 marca 2022, 14:26
Wydawca serii NBA 2K, firma Take-Two Interactive, ma stanąć przed sądem za swoje praktyki dotyczące wirtualnej waluty i lootboxów.
Dziś premiera Gran Turismo 7. Mikropłatności są okropne
Krzysztof Mysiak, 4 marca 2022, 10:24
Gran Turismo 7 wreszcie stało się dostępne na PS5 i PS4. Huczną premierę i bardzo wysokie oceny przyćmiewają jednak mikropłatności zawarte w grze. Dobrze chociaż, że Polyphony Digital nadal stawia na rozwijanie swojego dzieła bezpłatnymi aktualizacjami.
Nie monetyzacja, a rozgrywka - twórca Cywilizacji o tym, co liczy się w branży gier
Jakub Błażewicz, 28 lutego 2022, 21:43
Sid Meier wyraził swoje zdanie na temat monetyzacji w grach wideo. Twórca Cywilizacji zaapelował, że deweloperzy powinni skupić się przede wszystkim na rozgrywce.
Pudełka to nisza, a mikropłatności są warte więcej niż sprzedaż gier - Sony w liczbach
Adrian Werner, 8 lutego 2022, 10:12
Nowy raport finansowy Sony pokazuje, że dla firmy największym źródłem przychodów z gier na kosnole PlayStation są mikropłatności. Nie dziwi więc, że koncern ma w planach aż 10 gier-usług.
Kierownik ds. blokchainu w Ubisoft twierdzi, że gracze nie rozumieją NFT
Dawid Wanat, 28 stycznia 2022, 21:34
Ubisoft jakiś czas temu zaczął wprowadzać NFT do swoich gier. Pomysł spotkał się z chłodnym przyjęciem. Według kierownika ds. inicjatyw blockchain gracze po prostu nie rozumieją płynących z tego korzyści.
Halo Infinite - ceny w sklepiku gry zostaną obniżone
Adrian Werner, 16 stycznia 2022, 10:01
Studio 343 Industries zapowiedziało zmiany w sklepiku Halo Infinite. Ma być taniej, a do tego będzie można samodzielnie kupić część przedmiotów dostępnych do tej pory tylko w zestawach.
Prezes Square Enix zafascynowany NFT pomimo oporów graczy
Adrian Werner, 2 stycznia 2022, 09:25
Prezes Square Enix wyraził zainteresowanie wykorzystywaniem NFT w grach, pomimo tego, że, jak przyznaje, większość klientów firmy jest negatywnie nastawiona do tej technologii.
Twórca It Takes Two prędzej przyjmie strzał w kolano, niż wprowadzi NFT do swoich gier
Miriam Moszczyńska, 27 grudnia 2021, 13:06
NFT w grach wzbudza niemałe kontrowersje, co widać po reakcjach graczy i nie tylko. Przeciwny wprowadzeniu tokenów do gier jest również Josef Fares, twórca It Takes Two.
Ubisoft nie zrezygnuje z NFT: „to wielka zmiana i wymaga czasu”
Jakub Błażewicz, 22 grudnia 2021, 17:23
Masowa krytyka digitów nie zniechęca Ubisoftu do blockchainów. Firma nadal uważa tę technologię za przyszłość gier, aczkolwiek przyznaje, że tak wielka zmiana wymaga czasu.
Prawie nikt nie kupuje NFT od Ubisoftu w Ghost Recon
Michał Zegar, 21 grudnia 2021, 19:10
Tokeny NFT z Ghost Recon: Breakpoint nie cieszą się zbytnią popularnością po półtora tygodnia od premiery platformy Ubisoft Quartz.
NFT - co to jest i dlaczego twórcy chcą dodawać NFT do gier
Hubert Śledziewski, 20 grudnia 2021, 11:13
Rosnąca popularność NFT sprawia, że twórcy gier coraz częściej implementują je w swoich produkcjach. Tylko czym tak naprawdę są owe niewymienialne tokeny?
Nowa skórka w LoL-u wypadła biednie, Riot zdecydował się posłuchać graczy
Michał Ciężadlik, 14 grudnia 2021, 15:15
Wraz z patchem 11.23 do League of Legends miała trafić kolejna skórka powiązana z serialem Arcane – Firelight Ekko. Deweloperzy jednak postanowili przesunąć premierę skina w związku z licznymi niedociągnięciami.
Zakup wszystkich przedmiotów w Marvel's Avengers pochłonąłby tysiące euro
Adrian Werner, 22 listopada 2021, 13:22
Jeden z graczy Marvel's Avengers policzył, ile kosztują wszystkie przedmioty kosmetyczne w grze. Uzyskana kwota robi wrażenie.
Nowy, płatny strój w WoW rozsierdził graczy
Jakub Błażewicz, 19 listopada 2021, 16:13
Firma Blizzard dość niefortunnie wybrała moment na ujawnienie nowego zestawu w sklepie gry. Strój ze Stargazer Pack wypada bowiem o wiele lepiej od zapowiedzianych zestawów poziomowych.
Szef Blizzarda zaprasza na „sales run” i wywołuje burzę w społeczności WoW-a
Jakub Błażewicz, 21 października 2021, 11:47
Fani WoW-a znów prowadzą gorące dyskusje na temat tzw. raid boostingu. Wszystko przez jednego z szefów Blizzarda, zapraszającego graczy na tzw. sales run.