Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lutego 2022, 10:12

autor: Adrian Werner

Pudełka to nisza, a mikropłatności są warte więcej niż sprzedaż gier - Sony w liczbach

Nowy raport finansowy Sony pokazuje, że dla firmy największym źródłem przychodów z gier na kosnole PlayStation są mikropłatności. Nie dziwi więc, że koncern ma w planach aż 10 gier-usług.

Firma Sony udostępniła raport finansowy za miniony kwartał (zakończony 31 grudnia 2021 roku). Dobitnie pokazuje on, że pudełkowe wersje gier są niszą. Trend ten tylko będzie się nasilał.

Aż 94% przychodów Sony z gier na PlayStation pochodzi ze źródeł cyfrowych

  1. Dział gier PlayStation (a więc bez wyników sprzętu) wygenerował w tym czasie 4,012 mld dolarów, z czego 3,755 mld pochodzi ze źródeł cyfrowych.
  2. W raporcie czytamy, że dystrybucja cyfrowa (w tym sprzedaż gier i mikropłatności, a także usługi) odpowiada za 94% wszystkich przychodów z gier na PlayStation odnotowanych w ubiegłym kwartale.
  3. Sprzedaż pudełkowych wersji gier przyniosła tylko 257 mln dolarów.

Nie na sprzedaży gier Sony zarabia najwięcej

  1. Ze wspomnianych 3,755 mld przychodów ze źródeł cyfrowych aż 2,01 mld przypadło na mikropłatności (do których wliczane są DLC).
  2. Cyfrowa sprzedaż gier przyniosła 1,58 mld dolarów.
  3. Nie jest to dla Sony coś nowego. Dziennikarz Derek Strickland zestawił dane ze wszystkich kwartałów od początku 2019 roku i w każdym z nich mikropłatności wygenerowały większy przychód niż cyfrowa sprzedaż gier.

PlayStation Plus ma już 48 mln subskrybentów

  1. W raporcie poinformowano również, że pod koniec 2021 roku z abonamentowej usługi PlayStation Plus korzystało 48 mln graczy.
  2. To najwyższy wynik w historii PS Plus.
  3. 43% wszystkich użytkowników konsol Sony opłaca ten abonament.

Wyniki pokazują, dlaczego Sony stawia na gry-usługi

Pod koniec stycznia Sony przejęło studio Bungie, czyli autorów Destiny 2. Firma tłumaczyła tę decyzję chęcią rozwoju segmentu gier-usług. Japoński koncern poinformował wtedy, że w najbliższych latach zamierza wydać dziesięć gier tego typu. Najnowsze wyniki finansowe pokazują, dlaczego korporacja chce tak dużo zainwestować w ten segment rynku.

Zainteresować Cię może nasza publicystyka:

  1. Dlaczego wydajemy pieniądze na mikropłatności i lootboxy?
  1. Sony – strona oficjalna

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej