wyniki finansowe - sprzęt i technologie
Dragon Age: The Veilguard i Silent Hill 2 Remake nie podbiły Europy. Konkurenci radzili sobie lepiej
Adrian Werner, 21 listopada 2024, 09:41
Poznaliśmy szereg danych o wynikach sprzedaży październikowych premier w Europie. Wielkimi sukcesami okazały się Call of Duty: Black Ops 6 oraz Dragon Ball: Sparking! ZERO. Natomiast Silent Hill 2 i Dragon Age: The Veilguard poradziły sobie słabiej niż inne podobne produkcje.
Po wpadkach z Suicide Squad i MultiVersus firma Warner Bros. skupi się na czterech głównych gamingowych markach
Marcin Bukowski, 8 listopada 2024, 08:53
Z uwagi na niezadowalające wyniki finansowe, firma Warner Bros. skupi się na czterech głównych markach. Są to: Mortal Kombat, Batman, Harry Potter i Gra o tron.
Premiera GTA 6 pozostaje niezagrożona, Take-Two potwierdza. „Piątka” znalazła już 205 milionów nabywców
Piotr Doroń, 6 listopada 2024, 22:57
Firma Take-Two przekazała ważne informacje o GTA 6 i o „piątce”. Poza tym poinformowała o sprzedaży grupy Private Division bliżej nieznanemu nabywcy.
Microsoft zapewnia, że Black Ops 6 pobiło wszystkie rekordy serii Call of Duty. Dzięki przejęciu Activision Blizzard wyniki Xboxa wystrzeliły w górę
Marcin Bukowski, 31 października 2024, 09:22
Nowy raport finansowy Microsoftu wskazuje, że dział gier radzi sobie obecnie wyśmienicie, co jest sporą zasługą Activision Blizzard. Ponadto Black Ops 6 to największa premiera w historii serii.
Przez kiepską sprzedaż Star Wars: Outlaws Ubisoft jest na dużym minusie. Assassin’s Creed: Shadows ma przyjść na ratunek
Hubert Śledziewski, 30 października 2024, 22:09
Po premierze Star Wars: Outlaws Ubisoft jest w dużym dołku, ale liczy, że odkuje się dzięki Assassin’s Creed: Shadows. W oszczędzaniu firmie pomagają również liczne zwolnienia.
Xbox nie rezygnuje z planu dotarcia do jak największej liczby graczy. Firma zapowiada dalszą ekspansję, chwaląc się wynikami 20 topowych marek
Marcin Bukowski, 25 października 2024, 08:52
Prezes Microsoftu podsumował działalność firmy w zakresie gamingu w roku fiskalnym 2024. W planach jest kontynuacja ekspansji na nowe platformy.
Gry pecetowe rozpychają się coraz mocniej w Japonii i powoli doganiają konsole
Adrian Werner, 3 października 2024, 10:16
PC podbija Kraj Kwitnącej Wiśni. W ostatnich kilku latach przychody z gier pecetowych w Japonii uległy niemalże potrojeniu.
Po fali zwolnień Embracer zaczyna rok bez wiwatów i ze znacznie mniejszą liczbą gier. Firma wierzy jednak w nadchodzące tytuły
Jakub Błażewicz, 16 sierpnia 2024, 10:22
Grupa Embracer zamierza skupić się na „kluczowych własnych oraz kontrolowanych markach” w obecnym roku fiskalnym, który zaczął się gorzej dla spółki niż poprzedni (m.in. przez zeszłoroczny debiut Dead Island 2).
Elden Ring: Shadow of the Erdtree zarobiło dla Bandai Namco ogromną sumę pieniędzy
Jakub Błażewicz, 9 sierpnia 2024, 11:50
Bandai Namco ma powody do świętowania, głównie dzięki popularności Elden Ring: Shadow of the Erdtree.
Nie tylko Elden Ring podbił rynek. Najnowsza gra FromSoftware znalazła miliony nabywców
Jakub Błażewicz, 1 sierpnia 2024, 14:55
Wynik FromSoftware za miniony rok fiskalny był gorszy niż za poprzedni, ale Armored Core VI: Fires of Rubicon sprzedało się zaskakująco dobrze.
EA chwali się wynikami finansowymi. Sukces zawdzięcza grom-usługom
Adrian Werner, 31 lipca 2024, 10:14
Electronic Arts opublikowało wyniki finansowe. Firmie udało się przebić prognozy, głównie dzięki przychodom z mikropłatności.
Skasowanie Life by You miało wymierny wpływ na sytuację finansową Paradoxu
Kamil Kleszyk, 26 lipca 2024, 13:40
Paradox Interactive przedstawiło raport finansowy, z którego wynika, że anulowanie Life By You było jedną z głównych przyczyn 90-procentowego spadku zysków.
Assassin’s Creed: Shadows to „najbardziej ambitna odsłona serii”. Ubisoft dobrze rozpoczął 2024 rok, lecz musiał opóźnić premiery dwóch gier
Zuzanna Domeradzka, 18 lipca 2024, 20:01
Ubisoft twierdzi, że Assassin’s Creed: Shadows będzie najbardziej ambitną grą w serii. Francuska firma opublikowała nowy, pozytywny raport finansowy.
Doświadczone studio, które przez lata wspierało twórców Final Fantasy, Resident Evil i Sekiro, mierzy się z problemami
Maciej Gaffke, 5 lipca 2024, 10:50
Japońskie studio Tose Software mierzy się z kłopotami finansowymi, spowodowanymi anulowaniem gier przez klientów przedsiębiorstwa. Należą do nich m.in. Square Enix, Nintendo, FromSoftware czy Capcom.
Square Enix rewolucjonizuje swoje podejście do gier. Japończycy kończą z „ilością”, teraz celują w „jakość” i „multiplatformowość”
Zuzanna Domeradzka, 14 maja 2024, 08:54
Square Enix ujawniło nową strategię wydawniczą na najbliższe lata. Japońska firma chce wypuszczać swoje wysokobudżetowe gry na wielu platformach.
Tibia to ciągle kura znosząca złote jajka. Firma zatrudnia nowe osoby, a deweloperzy dostają gigantyczne premie
Marcin Bukowski, 10 maja 2024, 11:46
Mimo że w branży gier panują cięcia i zwolnienia, to w przypadku CipSoftu sprawa wygląda zgoła inaczej. Studio generuje wysokie zyski i stale zatrudnia nowych pracowników.
Premiera Legionu Samobójców oficjalnie uznana za „rozczarowanie”. Gra Rocksteady Studios przyczyniła się do gorszych wyników Warner Bros. Discovery
Kamil Kleszyk, 9 maja 2024, 17:13
Warner Bros. Discovery w końcu przyznało, że premiera gry Suicide Squad: Kill The Justice League była dla firmy „rozczarowaniem”.
Konsole Xbox radzą sobie coraz gorzej. Microsoft odkuwa to sobie w innych działach, ale topniejące zainteresowanie sprzętem do gier zastanawia
Adrian Werner, 26 kwietnia 2024, 12:45
Firma Microsoft coraz więcej zarabia na grach i usługach. Problemem dla koncernu jest za to słabnąca sprzedaż konsol Xbox.
Polskie CI Games przeżywa najlepszy okres w historii. Głównie dzięki RPG akcji Lords of the Fallen
Adrian Werner, 19 kwietnia 2024, 11:50
CI Games pochwaliło się wynikami finansowymi. Polska firma zanotowała rekordowy wzrost przychodów, za co odpowiadało RPG akcji Lords of the Fallen.
Pełna produkcja Wiedźmina 4 rozpocznie się za kilka miesięcy. CD Projekt ma za sobą drugi najlepszy rok w historii
Zuzanna Domeradzka, 28 marca 2024, 20:15
Grupa CD Projekt opublikowała raport finansowy za 2023 rok. Poinformowano także, ile osób pracuje obecnie nad kolejnymi projektami firmy, w tym Wiedźminem 4, i na jakich etapach produkcji znajdują poszczególne gry.
Zyski z hitowego Palworld przytłoczyły twórców. To kwota „zbyt duża, jak na studio naszej wielkości”, twierdzi szef Pocketpair
Maciej Gaffke, 16 marca 2024, 13:01
Palworld okazało się hitem ponad miarę dla niedużego zespołu Pocketpair. Gra odniosła tak wielki sukces, że szef studia, Takuro Mizobe, przyznał, iż zyski są zbyt duże jak na firmę tej wielkości. Twórcy zapowiedzieli również pierwszy rajd z bossem.
Gatunek bijatyk pięknie odżył. Tekkena, Mortal Kombat i Street Fightera kupiły miliony
Adrian Werner, 26 lutego 2024, 19:18
Fani bijatyk nie mogą obecnie narzekać na brak atrakcji. W niecały rok na rynek trafiły nowe odsłony trzech największych serii z tego gatunku i wszystkie sprzedały się w milionach egzemplarzy.
500 gier na Steam zarobiło w zeszłym roku co najmniej 3 mln dolarów
Piotr Doroń, 20 lutego 2024, 13:02
Firma Valve podsumowała 2023 rok na Steam. Analiza potwierdza wcześniejsze doniesienia o kondycji platformy, a także wzbogaca naszą wiedzę choćby o zarobki producentów i wydawców gier.
Sony straciło 10 miliardów dolarów wartości na akcjach
Jakub Błażewicz, 19 lutego 2024, 15:00
Po nowym raporcie finansowym Sony straciło 10 miliardów dolarów na wartości akcji. Według analityków to nie efekt niższej sprzedaży PS5, niż prognozowała firma.
PayDay 3 kiepsko się sprzedało, ale to wystarczyło, by twórcy odzyskali rentowność. Gra otrzyma tryb, którego dopominali się fani
Kamil Kleszyk, 17 lutego 2024, 13:39
Z opublikowanego przez studio Starbreeze raportu finansowego wynika, że twórcy cyklu PayDay po kilku ciężkich latach w końcu zaczęli notować zyski. Deweloperzy przedstawili również plan na poprawę jakości trzeciej odsłony serii popularnych strzelanek.
FromSoftware ma pełnię praw do znaku towarowego „Elden Ring”. Wydawca hitowego soulslike’a chce stawiać na jakość
Kamil Kleszyk, 17 lutego 2024, 10:56
Okazuje się, że Bandai Namco Entertainment utraciło wszelkie prawa do znaku towarowego „Elden Ring” na rzecz studia FromSoftware. Wydawca zapowiedział zmiany w polityce firmy, po tym jak korporacja odnotowała znaczne spadki przychodów.
Hasbro zarobiło 90 mln dolarów na sukcesie Baldur's Gate 3. Umowa z Larian Studios była strzałem w dziesiątkę
Kamil Kleszyk, 15 lutego 2024, 09:23
Dowiedzieliśmy się, ile właściciel praw do marki Dungeons & Dragons – firma Hasbro – zarobił na sukcesie Baldur’s Gate 3.
Sprzedaż PS5 nie zadowala Sony. Firma nie planuje żadnych nowych gier z wielkich serii w następnym roku fiskalnym
Adam Adamczyk, 14 lutego 2024, 11:03
Sony ujawniło wyniki finansowe za trzeci kwartał 2023 roku fiskalnego. PlayStation 5 sprzedało się gorzej, niż planowano. Z kolei twórcy Marvel's Spider Man 2 mają powody do zadowolenia.
GTA 5 i RDR 2 wciąż sprzedają się jak szalone
Jakub Błażewicz, 9 lutego 2024, 12:17
Zapowiedź Grand Theft Auto 6 bynajmniej nie zmniejszyła popularności poprzedniej odsłony serii. Dzięki znakomitym wynikom GTA 5 do graczy i sklepów trafiło ponad 420 milionów egzemplarzy gier z gangsterkiej serii Rockstar Games.
Nintendo Switch może stać się najpopularniejszą konsolą w historii - raport sprzedaży
Arkadiusz Strzała, 7 lutego 2024, 12:50
Switch może zostać najlepiej sprzedającą się konsolą w historii. Według najnowszego raportu Nintendo zajmuje trzecie miejsce na świecie pod względem liczby sprzedanych urządzeń.
Nintendo ma się świetnie. Imponująca sprzedaż Super Mario Bros. Wonder oraz nowej Zeldy
Marcin Przała, 6 lutego 2024, 15:27
Nintendo opublikowało zestawienie finansowe za trzeci kwartał roku fiskalnego 2024. Gigant z Kotio radzi sobie znakomicie, o czym świadczy szalona sprzedaż gier z japońskiego obozu.
Gry-usługi zdominowały biznes Electronic Arts. Na nowego Battlefielda poczekamy przynajmniej do 2025 roku
Marcin Bukowski, 31 stycznia 2024, 12:30
Firma Electronic Arts opublikowała raport finansowy z trzech ostatnich miesięcy zeszłego roku. Przychody są większe, a gry-usługi (np. EA Sports FC 24) dominują.
Gaming wyprzedził Windowsa i jest trzecią siłą w Microsofcie. Pomogło przejęcie Activision Blizzard
Adrian Werner, 31 stycznia 2024, 09:56
Dzięki przejęciu Activision Blizzard dział gamingowy w firmie Microsoft generuje obecnie wyższe przychody niż dział Windowsa.
4 miliony dolarów dziennie. Tyle zarabiają twórcy uginającego się pod mikrotransakcjami Monopoly GO
Jakub Błażewicz, 16 stycznia 2024, 11:19
Monopoly GO! odniosło ogromny sukces w grudniu, zarabiając w tym miesiącu więcej niż najpopularniejsze mobilne hity.
W branży PC jest najgorzej od 17 lat, lecz pojawiło się światełko nadziei
Arkadiusz Strzała, 15 stycznia 2024, 15:33
Tak niskich wyników sprzedaży nowych komputerów nie było od 2006 roku. W ostatnim kwartale zanotowano niewielki wzrost, co może oznaczać, że gorzej już nie będzie.
Świetna infografika pokazuje, jak rosły i upadały platformy do gier na przestrzeni 50 lat
Maciej Gaffke, 8 stycznia 2024, 17:56
Dzięki tej znakomitej infografice możemy bardzo szybko dowiedzieć się, jak kształtowała się branża gier na przestrzeni ostatnich 50 lat.
Cyberpunk 2077 wśród najlepiej zarabiających gier na Steam w 2023 roku
Adrian Werner, 28 grudnia 2023, 09:33
Valve udostępniło listę najlepiej zarabiających gier w tym roku na Steam. Wśród najbardziej kasowych produkcji znalazł się Cyberpunk 2077.
PS5 sprzedało się już w ponad 50 milionach egzemplarzy
Arkadiusz Strzała, 21 grudnia 2023, 14:25
50 milionów konsol PlayStation 5 trafiło do graczy. Sony podało wyniki sprzedaży, listopad 2023 roku był pod tym względem bardzo dobrym miesiącem.
Najlepsza gra indie 2023 roku wzbudza duże zainteresowanie. W Sea of Stars zagrały 4 miliony osób
Adrian Werner, 19 grudnia 2023, 12:25
Sea of Stars, czyli perełka RPG studia Sabotage, osiągnęła imponujący poziom popularności. Ponadto twórcy usunęli z gry jednego NPC-a z powodu afery w świecie rzeczywistym.
RoboCop to wielki zwycięzca listopada, ale to ciężki czas dla polskiego rynku gier
Jakub Błażewicz, 1 grudnia 2023, 12:52
Polska siła nie dopisała w listopadzie, mimo dwóch względnie dużych premier oraz paru drobniejszych sukcesów rodzimych gier.
Nad Wiedźminem 4 pracuje już prawie 400 osób, Cyberpunk Phantom Liberty mocno poprawił finanse CDP
Hubert Śledziewski, 28 listopada 2023, 19:49
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty mocno przyczynił się do dobrych wyników finansowych Grupy CD Projekt w trzecim kwartale 2023 roku. Z raportu dowiedzieliśmy się także, że nad Wiedźminem 4 pracuje już prawie 400 osób.
Ghostrunner 2 szybko na siebie zarobił, mimo niewysokiej aktywności na Steam
Maciej Gaffke, 27 listopada 2023, 19:24
Ghostrunner 2 nie jest tłumnie ogrywany, ale za to często kupowany. Studio One More Level odpowiedzialne za grę podało wyniki finansowe ze sprzedaży podstawowej wersji tytułu.
Green Hell 2 i Chimera przyszłymi motorami napędowymi Creepy Jar, polskie studio nie porzuci gier o przetrwaniu
Zuzanna Domeradzka, 27 listopada 2023, 14:35
Polskie studio Creepy Jar wypowiedziało się na temat przyszłości Green Hell, kontynuacji tego survivalu oraz nadchodzącej gry Chimera. Podsumowano również trzeci kwartał 2023 roku.
Ile zarabia Minecraft? Deweloper ujawnia przychody i liczbę aktywnych graczy
Wojciech Bilicki, 27 listopada 2023, 12:30
Jeden z deweloperów pracujących nad Minecraftem poinformował na swoim profilu w mediach społecznościowych o zarobkach gry i liczbie aktywnych graczy.
Ok. 180 osób pracuje nad nowymi grami 11 bit, mają poprawić notowania firmy po Niezwyciężonym
Marcin Przała, 19 listopada 2023, 09:33
11 bit studios opublikowało raport finansowy podsumowujący dotychczasowe wyniki firmy w 2023 roku, dzięki któremu dowiedzieliśmy się, ile szacunkowo osób pracuje nad nadchodzącymi grami przez nią tworzonymi.
Pierwsze wyniki sprzedaży Niezwyciężonego, do pokrycia kosztów produkcji daleka droga
Adrian Werner, 15 listopada 2023, 11:35
Dowiedzieliśmy się, jakie przychody wygenerowała gra Niezwyciężony, dzięki czemu mogliśmy oszacować dotychczasową sprzedaż produkcji.
Unity przygotowuje się na gorsze czasy. W planach duże oszczędności, a nawet zwolnienia
Kamil Kleszyk, 10 listopada 2023, 15:18
Niewykluczone, że w niedługim czasie firma Unity ogłosi liczne zwolnienia w ramach zakrojonych na szeroką skalę działań oszczędnościowych. Firma przygotowuje się na gorsze czasy mimo dobrych wyników finansowych.
Przyszłe gry Warner Bros. postawią mocniej na monetyzację; Mortal Kombat 1 z wysoką sprzedażą
Marcin Przała, 8 listopada 2023, 21:47
Gry spod szyldu korporacji Warner Bros. Games w nadchodzących latach mają postawić większy nacisk na „wielopoziomowe” formy monetyzacji. Między innymi taka informacja dotarła do nas ze spotkania przedstawicieli amerykańskiego giganta z inwestorami.
Nintendo zarabia miliardy; Bandai Namco, Square Enix i Sega „tylko” miliony [Aktualizacja: wyniki Super Mario Bros. Wonder]
Adrian Werner, 8 listopada 2023, 09:13
Poznaliśmy wyniki finansowe kilku największych japońskich firm z branży gier. Spośród nich najlepiej radzi sobie Nintendo.
Epic Games Store wciąż nie przynosi zysków, firma potwierdziła to w sądzie
Maciej Gaffke, 7 listopada 2023, 11:17
Epic Games Store dalej jest „pompowane” przez właściciela. Wczorajsza rozprawa potwierdziła, że cyfrowa platforma nadal nie zapewnia zysków twórcom Fortnite'a.