PlayWay chwali się sprzedażą gier w 2024 roku. UBOAT, Crime Scene Cleaner i House Flipper 2 to prawdziwe przeboje
Poznaliśmy zaktualizowane wyniki sprzedaży gier firmy PlayWay, takich jak UBOAT, House Flipper 2, Contraband Police czy Crime Scene Cleaner.
Rodzima firma PlayWay opublikowała materiał wideo podsumowujący ostatnie osiągnięcia polskiego wydawcy.
- Sprzedaż gry House Flipper 2 przekroczyła 600 tys. egzemplarzy. Z kolei Contraband Police rozszedł się w 1,1 mln sztuk, a Crime Scene Cleaner – 584 tys. Ostatnia z tych gier ma jeszcze duży potencjał rozwojowy, bo na listach życzeń na ją 937 tys. użytkowników Steama.
- Z kolei UBOAT miał znaleźć już 876 tys. nabywców.
- Udany debiut zaliczyła także survivalowa gra Astrometica. Tytuł ukazał się w Steam Early Access 10 grudnia i do tej pory sprzedano ponad 50 tys. egzemplarzy.
- Dowiedzieliśmy się także trochę o tym, jak radzą sobie dodatki do gier z katalogu PlayWay. Thief Simulator – Shopping Center znalazło w pierwszych 30 dniach od premiery niecałe 6 tys. nabywców. Nie jest to wysoka liczba, ale dalsze wspieranie tej gry bardzo się opłaca (pomimo tego, że na rynku jest już dostępna kontynuacja). W ciągu ostatnich 30 dni sprzedano bowiem 197 tys. egzemplarzy pierwszego Thief Simulatora, co nawet biorąc pod uwagę liczne promocje jest imponującym wynikiem. Jest więc szansa, że ci nowi gracze będą później kupowali DLC.
- House Flipper: Dine Out do tej pory nabyło 58 tys. graczy. Podstawową wersję tej gry zakupiono już w 660 tys. razy.
- Słabo poradziły sobie za to mobilne wersje Contraband Police oraz Ship Graveyard.
Przyznano także, że porażką okazało się opuszczenie wczesnego dostępu przez SimRail. PlayWay podkreśla, iż w tym przypadku ma małą kontrolę nad tym, co robi odpowiedzialne za grę studio i ostatnio trudno jest nawet skontaktować się z prezesem tego zespołu. Produkcja nadal na 85% pozytywnych recenzji, ale licząc tylko te z ostatnich 30 dni tylko 53% opinii wystawia tytułowi pozytywną opinię.
Do tego większość negatywnych ocen wystawiono zaraz po wydaniu wersji 1.0. Wynika to głównie z niespełnionych obietnic dewelopera. Gra nadal ma wiele problemów, a do tego brakuje jej np. edytora, mimo że twórcy obiecywali udostępnienie go na wyjście z Early Access.
Omówiono także zaplanowaną na 8 stycznia premierę Builders of Egypt. Gra tworzona była bardzo długo, ale przez mały zespół, więc koszty produkcji nie są szczególnie wysokie (ostatecznie budżet gry wyniesie ok. 1,3 mln zł). Obecnie PlayWay nie jest w stanie przewidzieć, jak poradzi sobie ten tytuł, bo opóźnienia mocno odbiły się na atmosferze wokół tego projektu. W szczytowym okresie był ona na listach życzeń 403 tys. użytkowników Steam, ale wielu z nich po pewnym czasie go usunęło i obecnie ten wynik wynosi 288 tys.