Data premiery UBOAT jest blisko. Twórcy szykują się do opuszczenia wczesnego dostępu
UBOAT niedługo może opuścić Steam Early Access, o ile nic nie popsuje planów polskich twórców.
Polski UBOAT jest bliski wyjścia z wczesnego dostępu Steama. Warszawiacy ze studia Deep Water opublikowali pierwszy w tym roku dziennik deweloperski, w którym podzielili się informacjami na temat obecnego stanu prac nad projektem.
Autorzy omówili zmiany w systemach kontaktów z innymi statkami i ataków torpedowych. Ten pierwszy sprawi, że spotkania z innymi jednostkami będą „bardziej naturalne” – gracz otrzyma tylko te informacje, do których powinien w danej sytuacji mieć dostęp jako kapitan. Ten drugi natomiast został znacznie rozbudowany i gracze mogą ręcznie obsłużyć wszystkie systemy powiązane z torpedami.
Poza tym zespół wspomniał o dwóch drobiazgach w postaci opcji wyłączania znaczników misji oraz ulepszonego efektu rozproszenia atmosferycznego w trakcie morskich wojaży. Co jednak najważniejsze, studio potwierdziło, że prace nad grą idą zgodnie z planem.
Twórcy przewidują zakończenie produkcji w marcu lub kwietniu 2024 r. i wkrótce powinni być gotowi podać datę premiery wersji 1.0. Oczywiście mogą jeszcze zdarzyć się „niespodzianki” (nadal powstają nowe okręty podwodne, które obiecano dodać do gry w zeszłym roku), ale jeśli nic nie zaskoczy deweloperów, niedługo najpewniej będziemy odliczać dni do wyjścia ich dzieła z wczesnego dostępu.
Nim UBOAT wypłynie na szerokie wody, autorzy planują podzielić się ze społecznością kolejnymi informacjami. Gra otrzymała też maleńki patch z dosłownie jedną zmianą.