wyniki finansowe - sprzęt i technologie (6)
Genshin Impact najszybciej zarabiającą grą mobilną w historii
Adrian Werner, 24 marca 2021, 09:51
Przychody z mobilnej wersji Genshin Impact przekroczyły właśnie miliard dolarów. Grze udało się to osiągnąć szybciej niż jakiejkolwiek innej produkcji na iOS i Androida. Tym samym zdetronizowano dotychczasowego rekordzistę, czyli Pokemon GO.
Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku
Paweł Musiolik, 12 marca 2021, 12:44
Rynek gier wideo jako jeden z nielicznych zanotował spore wzrosty w czasach pandemii. Sprzedaż w 2020 roku była większa o 19% względem 2019 roku, przekraczając próg 50 miliardów dolarów.
Czym jest Roblox i dlaczego właśnie przebił EA i Take-Two na giełdzie
Adrian Piotrowski, 11 marca 2021, 15:38
Firma stojąca za popularnym internetowym sandboksem Roblox udanie zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie. Popularność gry stale rośnie, a spółka jest obecnie więcej warta niż EA lub Take-Two.
Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie
Adrian Werner, 10 marca 2021, 11:30
Według analityków przychody z lootboksów mają rosnąć każdego roku, aż w 2025 r. osiągną poziom 20 mld dolarów rocznie. Rozwój ten nie będzie jednak trwał bez końca.
Udział AMD na rynku kart graficznych spadł o 9 punktów procentowych
Adrian Piotrowski, 6 marca 2021, 18:21
Firma AMD zaliczyła spadek udziałów na rynku kart graficznych. Pod koniec 2019 wynosił on 27 procent. Rok później zaledwie 18 procent.
Genshin Impact pokonało Pokemon GO; gra generuje setki milionów dolarów
Paweł Musiolik, 6 marca 2021, 13:17
Genshin Impact zanotowało fenomenalny start. Tytuł studia MiHoYo w ciągu ostatnich pięciu miesięcy zanotował przychód na poziomie 874 milionów dolarów na platformach mobilnych.
Doom Eternal zarabia miliony bez lootboxów i mikrotransakcji
Jakub Błażewicz, 28 lutego 2021, 10:30
Doom Eternal to wielki sukces firmy Bethesda. Potwierdził to były pracownik studia id Software, według którego w 9 miesięcy gra wygenerowała ponad 450 milionów dolarów przychodu, mimo braku lootboksów i mikropłatności.
W Roblox gra ponad 32 mln osób każdego dnia
Adrian Werner, 24 lutego 2021, 14:29
Dzięki raportowi finansowemu twórców Roblox dowiedzieliśmy się, ile wynosi liczba dziennych użytkowników oraz ilu z nich wydaje w grze prawdziwe pieniądze.
Red Dead Redemption 2 na PC dwukrotnie popularniejsze niż na konsolach
Adrian Werner, 24 lutego 2021, 12:13
Dzięki styczniowemu raportowi SuperData dowiedzieliśmy się, że w zeszłym miesiącu w Red Dead Redemption 2 i Red Dead Online grało dwukrotnie więcej osób na PC niż na konsolach.
Crusader Kings 3 przyczyniło się do wielkiego sukcesu finansowego Paradox Interactive
Karol Laska, 23 lutego 2021, 20:52
Crusader Kings 3 stało się na tyle dużym hitem, że pomogło firmie Paradox Interactive w pobiciu jej rekordu finansowego. Szwedzkie przedsiębiorstwo zaliczyło najlepszy rok w historii swojego istnienia.
Tibia zaliczyła dobry rok, wciąż przyciąga graczy i przynosi zyski
Adrian Piotrowski, 18 lutego 2021, 15:26
Tibia, czyli popularna swego czasu w Polsce gra MMORPG, pomimo pandemii wciąż radzi sobie bardzo dobrze i jest źródłem zysków dla niemieckiego studia CipSoft.
Sukces Assassin's Creed Valhalla zapewnił Ubisoftowi rekordowe wyniki
Adrian Werner, 10 lutego 2021, 13:59
Firma Ubisoft pochwaliła się rekordowymi wynikami finansowymi. Kluczową w tym rolę odegrała premiera gry Assassin's Creed: Valhalla, która zarabia lepiej niż jakakolwiek wcześniejsza odsłona cyklu.
Ubisoft przegoniony przez Embracer Group pod względem wartości rynkowej
Adrian Werner, 10 lutego 2021, 09:53
Ubisoft nie jest już najbardziej wartościową firmą w europejskiej branży gier. Wczoraj pod względem kapitalizacji rynkowej przegoniła ją spółka Embracer Group, w skład której wchodzi m.in. THQ Nordic i Deep Silver.
GTA 5 nie zwalnia; Take-Two chwali się fantastyczną sprzedażą gry
Paweł Musiolik, 9 lutego 2021, 10:03
Grand Theft Auto V mimo ośmiu lat na karku sprzedaje się fantastycznie. W 2020 roku grę studia Rockstar Games kupiło 20 milionów ludzi. Dobrze radzi sobie też RDR2.
FIFA króluje w Polsce i Europie. Rośnie znaczenie sprzedaży cyfrowej
Jakub Błażewicz, 8 lutego 2021, 19:01
W 2020 roku wzrósł udział sprzedaży cyfrowej w europejskim rynku gier. FIFA 21 była najpopularniejszą produkcją, dominując w niemal wszystkich krajach w regionie.
EA zarobiło krocie na grach Star Wars
Adrian Werner, 5 lutego 2021, 10:35
EA ujawniło wyniki swoich gier Star Wars. Są one imponujące, zarówno pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, jak i uzyskanych przychodów.
Bitcoin znowu zyskuje na popularności, padł historyczny rekord
Witold Ciemierz, 5 lutego 2021, 10:03
Styczeń okazał się miesiącem, w którym do odebrania lub wysłania najważniejszej kryptowaluty zostało wykorzystanych ponad 22,3 miliona unikalnych adresów w sieci Bitcoin. Jest to nowy historyczny rekord.
Call of Duty ma za sobą rekordowy rok
Bartosz Świątek, 5 lutego 2021, 09:11
To był bardzo udany rok dla serii Call of Duty. Marce udało się pobić szereg rekordów, a wydawca – firma Activision – zarobił dzięki niej bardzo dużo pieniędzy.
EA zarabia krocie dzięki mikropłatnościom i usługom sieciowym
Bartosz Świątek, 3 lutego 2021, 13:55
Firma Electronic Arts upubliczniła raport finansowy, podsumowujący ostatnie trzy miesiące zeszłego roku. Koncern radzi sobie bardzo dobrze, a motorem napędowym wzrostów są głównie mikropłatności oraz usługi sieciowe.
PS5 ma świetny start mimo problemów z dostępnością. Sony podaje wyniki finansowe
Paweł Musiolik, 3 lutego 2021, 11:36
Sony jest zadowolone ze świetnego startu PS5. Konsola, mimo problemów z dostępnością i wyższą niż PS4 ceną, notuje równie dobrą sprzedaż, pozwalając zarobić japońskiej firmie rekordowe pieniądze.
Brawl Stars ma moc. Gra zarobiła już miliard dolarów
Miłosz Szubert, 1 lutego 2021, 16:00
Według danych platformy analitycznej Sensor Tower, od momentu premiery mobilna gra wieloosobowa Brawl Stars przekroczyła miliard dolarów przychodu. To czwarta produkcja studia Supercell, która osiągnęła ten kamień milowy.
Epic Games Store idzie na rekord. Statystyki za 2020 rok nieźle rokują na przyszłość
Karol Laska, 28 stycznia 2021, 19:17
Wiemy, ile wydaliśmy na gry w Epic Games Store w 2020 roku, a także jak wiele kont zostało już założonych na platformie. Wszystko dzięki najnowszemu raportowi.
Xbox Series X/S napędzają wysokie wyniki działu gier Microsoftu
Adrian Werner, 28 stycznia 2021, 11:09
Firma Microsoft pochwaliła się doskonałymi wynikami finansowymi za poprzedni kwartał. Warto zwrócić uwagę na wysoki wzrost przychodów z działu gier, napędzany przez premiery konsol Xbox Series X i Xbox Series S.
Hitman 3 zwrócił się twórcom w niecały tydzień
Jakub Błażewicz, 27 stycznia 2021, 19:54
Hitman 3 to ogromny sukces dla studia IO Interactive. Pierwsza samodzielnie wydana nowa produkcja duńskiego dewelopera potrzebowała mniej niż tygodnia, by zwróciła twórcom koszty produkcji.
AMD nigdy jeszcze nie zarobiło tyle kasy co w 2020 roku
Arkadiusz Strzała, 27 stycznia 2021, 15:30
Firma AMD odnotowała spory wzrost przychodów w 2020 roku. Nacisk na pracę zdalną i wynikający z tego wysoki popyt na elektronikę to skutki panującej pandemii koronawirusa.
Activision Blizzard jest warte najwięcej w swojej historii
Tomek Borys, 21 stycznia 2021, 18:06
Activision Blizzard może zaliczyć ostatnie miesiące jako niezwykle pomyślne. Wartość firmy nigdy nie była tak wysoka, na co wpływ miała między innymi pandemia COVID-19.
Cyberpunk 2077 pokonany przez Rust, ale nadal sprzedaje się wyśmienicie
Adrian Werner, 18 stycznia 2021, 09:13
Sieciowy survival Rust zrzucił Cyberpunka 2077 z tronu największego bestsellera serwisu Steam, kończąc tym samym wielotygodniową dominację gry studia CD Projekt RED.
Dystrybucja cyfrowa zdominowała brytyjski rynek gier w 2020 r
Adrian Werner, 12 stycznia 2021, 10:57
Miniony rok na brytyjskim rynku gier należał do dystrybucji cyfrowej. Najlepiej sprzedającą się produkcją była FIFA 21, a konsolą – Nintendo Switch.
Rust z dużymi dochodami i kolejnym rekordem aktywności na Steam
Agnieszka Adamus, 10 stycznia 2021, 18:30
Rust nadal cieszy się ogromną popularnością. W sobotę gra ustanowiła trzeci w tym tygodniu rekord aktywności. Taki obrót spraw okazał się również owocny dla producentów, którzy zanotowali ogromne dochody.
Twórcy Roblox warci więcej od CD Projektu, Ubisoftu czy Take-Two
Bartosz Świątek, 8 stycznia 2021, 11:47
Wartość koncernu Roblox Corporation – odpowiedzialnego za mobilny hit Roblox – jest wyceniana na 29,5 mld dolarów. To więcej od takich podmiotów jak Ubisoft, Take-Two czy CD Projekt.
2020 rok należał do gier free-to-play i mobilnych
Adrian Werner, 7 stycznia 2021, 10:48
Firma SuperData opublikowała analizę wyników cyfrowego rynku gier w 2020 roku. Zdominowały go produkcje free-to-play oraz na urządzenia mobilne.
Star Citizen bije kolejne rekordy zebranych funduszy - gracze nadal mają nadzieję
Arkadiusz Strzała, 5 stycznia 2021, 14:35
Choć rodzimy Cyberpunk 2077 zaskoczył wielu graczy liczbą bugów, pod względem czasu produkcji i stanu gotowości pozostaje w cieniu „mistrza” – Star Citizena. Ten ostatni, choć nadal jest w fazie alfa, zbiera coraz więcej funduszy.
PUBG Mobile najlepiej zarabiającą grą mobilną roku 2020
Mikołaj Łaszkiewicz, 3 stycznia 2021, 11:17
PUBG Mobile zarabia jak szalone i nie zamierza zwalniać. Gra Tencentu wyciągnęła z kieszeni graczy już 2,6 miliarda dolarów i jest najlepiej zarabiającą grą mobilną w 2020 roku.
Steam podsumował 2020 rok, oto największe hity
Adrian Werner, 28 grudnia 2020, 12:14
Studio Valve podsumowało rok na Steamie, publikując listy najlepiej zarabiających produkcji, jak również tytułów, które osiągnęły rekordy aktywności w 2020 r.
Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku
Filip Węgrzyn, 23 grudnia 2020, 20:22
Pojawiły się kolejne, coroczne statystyki z branży gier wideo autorstwa GamesIndustry.biz. Pokaźne liczby przedstawione zostały w postaci infografik i zawierają bardzo interesujące informacje, m.in najlepiej sprzedające się gry w USA, UK czy Japonii. Dowiedzieć się można także, jakie zwierzątka posiadają liderzy w branży.
CD Projekt - akcje lecą w dół po usunięciu Cyberpunk 2077 z PS Store
Bartosz Świątek, 18 grudnia 2020, 12:19
Decyzja o usunięciu Cyberpunka 2077 z PlayStation Store odbiła się negatywnie na cenach akcji firmy CD Projekt. Na otwarcie warszawskiej giełdy polski wydawca tracił blisko 20%.
PS5 z najlepszym debiutem w historii w USA
Adrian Werner, 12 grudnia 2020, 10:49
Listopadowy debiut PlayStation 5 w USA okazał się rekordowy. Z kolei spośród gier najlepiej poradziło sobie Call of Duty: Black Ops - Cold War. Mocną pozycję wywalczyło też Assassin's Creed: Valhalla.
Cyberpunk 2077 już się zwrócił
Damian Gacek, 11 grudnia 2020, 11:48
CD Projekt poinformował, że Cyberpunk 2077 już na siebie zarobił. Sukces sprzedażowy gry pozwolił na pokrycie kosztów jej produkcji i marketingu. Dobra sprzedaż tytułu nie uchroniła jednak spółki przed spadkiem cen akcji.
Seria Call of Duty z miliardowymi zarobkami w tym roku
Miłosz Szubert, 4 grudnia 2020, 16:20
Firma Activision pochwaliła się, że przez minione 12 miesięcy seria Call of Duty zgromadziła netto 3 miliardy dolarów. Jest to rekord dla takiego okresu w historii marki.
W branży gier liczą się głównie mikropłatności
Adrian Werner, 3 grudnia 2020, 13:28
Najnowszy raport SuperData przyniósł ciekawe informacje. Okazuje się, że prawie 90% przychodów cyfrowego rynku gier przypada na mikropłatności.
Square Enix potwierdza bardzo słaby start Marvel's Avengers
Adrian Werner, 26 listopada 2020, 11:52
Firma Square Enix wreszcie przyznała, że Marvel’s Avengers sprzedało się poniżej oczekiwań. Gra wciąż nie zarobiła tyle, aby zwróciły się koszty produkcji. Wydawca nie zamierza jednak porzucać projektu.
Dobre wyniki CD Projekt w III kwartale roku
Michał Kułakowski, 25 listopada 2020, 22:05
Grupa CD Projekt opublikowała raport finansowy podsumowujący trzeci kwartał 2020 roku. Mimo panującej pandemii koronawirusa spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży wyższe o ok. 10 procent niż te, które odnotowała w tym samym okresie ubiegłego roku.
Genshin Impact pokonał m.in. FIFA 21 i Watch Dogs: Legion - dystrybucja cyfrowa w październiku
Adrian Werner, 21 listopada 2020, 08:46
Dzięki raportowi SuperData wiemy, że najlepiej zarabiającą cyfrowo grą października było Genshin Impact. Poznaliśmy również wyniki sprzedaży takich tytułów jak FIFA 21, Watch Dogs: Legion, Crash Bandicoot 4 czy Star Wars: Squadrons.
Porażka Marvel's Avengers. Gra okazała się komercyjną klęską
Bartosz Krawcewicz, 7 listopada 2020, 09:22
Najnowsze wyniki finansowe firmy Square Enix nie pozostawiają złudzeń. Marvel's Avengers przyniosło ogromne straty dla japońskiego przedsiębiorstwa.
Szef Take-Two twierdzi, że i tak płacimy za mało za ich gry
Bartosz Świątek, 6 listopada 2020, 10:47
Strauss Zelnick – prezes koncernu Take-Two Interactive – powiedział w czasie rozmowy z inwestorami, że gry tworzone przez koncern są sprzedawane znacznie poniżej ich realnej wartości. Biznesmen uważa też, że tryby sieciowe GTA Online i RDR Online w pewnym sensie można uznać za produkcje free-to-play.
Nintendo zarabia jak szalone. Sprzedano prawie 70 mln Switchów
Jakub Błażewicz, 5 listopada 2020, 14:55
Nintendo opublikowało nowy raport finansowy. Firma pochwaliła się doskonałymi wynikami Switcha, który sprzedał się w ponad 68 mln egzemplarzy. To oraz popularność gier sprawiły, że minione trzy miesiące były bardzo udane dla spółki.
Pokemon GO zarabia lepiej niż kiedykolwiek
Adrian Werner, 4 listopada 2020, 11:42
Pierwsze dziesięć miesięcy tego roku wystarczyło, aby Pokemon GO ustanowiło nowy rekord przychodów. Od premiery gra zarobiła już ponad 4 mld dolarów.
Activision szuka 2 tys. pracowników, a niedawno zwolniło setki
Adrian Werner, 2 listopada 2020, 09:46
Szef Activision ogłosił, że firma musi zatrudnić 2 tys. osób. Problem w tym, że niedawno przeprowadziła masowe zwolnienia pomimo rekordowych wyników finansowych.
Overwatch to wciąż potęga. Rośnie popularność Hearthstone
Adrian Werner, 1 listopada 2020, 06:27
W raporcie firmy Activision Blizzard znalazła się informacja, że w Overwatch nadal bawi się 10 mln osób miesięcznie. Ponadto rośnie popularność karcianki Hearthstone.
Facebook traci użytkowników w USA, ale zarabia jak szalony
Konrad Sarzyński, 30 października 2020, 13:12
Facebook opublikował raport za trzeci kwartał 2020 roku. Mimo wielu kontrowersji wokół portalu, przychody z reklam podskoczyły o 22% w stosunku do poprzedniego roku, a liczba aktywnych użytkowników (ang. daily active users) wzrosła o 12%.