Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 grudnia 2020, 20:22

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku

Pojawiły się kolejne, coroczne statystyki z branży gier wideo autorstwa GamesIndustry.biz. Pokaźne liczby przedstawione zostały w postaci infografik i zawierają bardzo interesujące informacje, m.in najlepiej sprzedające się gry w USA, UK czy Japonii. Dowiedzieć się można także, jakie zwierzątka posiadają liderzy w branży.

Portal GamesIndustry.biz przedstawił swoje coroczne zestawienie infografik zawierających najważniejsze trendy, wydarzenia i przedstawiających obszary wzrostu z ostatnich 12 miesięcy. Jest to już piąty taki zbiór statystyk, jaki został nam zaprezentowany przez GamesIndustry.biz, które jak opisują twórcy, mogą być dla fanów branży gamingowej wielce interesujące.

Poniższe grafiki zawierają m.in. wartość światowego rynku gier, najlepiej sprzedające się tytuły w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Wielkiej Brytanii, produkcje roku z najwyższą i najniższą liczbą punktów w serwisie Metacritic oraz najczęściej omawiane, wyszukiwane, tweetowane i transmitowane na żywo. Dodatkowo pojawiła się infografika przedstawiająca listę typów zwierząt domowych, które posiadają profesjonaliści z branży.

Zestawienie rozpoczynamy od globalnej wartości rynku gier wideo:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #1
Źródło: Newzoo 2020 Globalny raport rynku gier wideo (wersja z października)

Globalna wartość rynku gier wideo: 174,9 miliardów dolarów

W tym wkład poszczególnych platform:

  • Platformy mobilne: w sumie 86,3 miliardów dolarów
  • Komputery osobiste: 37,4 miliardów dolarów
  • Konsole: 52,2 miliardy dolarów

Przychód z fizycznych vs cyfrowych wydań gier:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #2
Źródło: Newzoo, październik 2020
  • Globalny przychód z fizycznych kopii: 14,9 miliardów dolarów
  • Globalny przychód z cyfrowych kopii: 158 miliardów dolarów
  • Globalny przychód z mikrotransakcji (zawarty w cyfrowych): 128,6 miliardów dolarów

Najlepiej sprzedające się gry w UK (fizyczne kopie):

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #3
Źródło: GfK Entertainment, dane zgromadzone od 1 stycznia do 6 grudnia tego roku
  • Po lewej najlepiej sprzedające się gry pod względem liczby sprzedanych kopii
  • Po prawej najlepiej sprzedające się gry pod względem przychodów ze sprzedaży

Najlepiej sprzedające się gry w USA:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #4
Źródło: NPD Group, dane od 1 stycznia do 30 listopada

Pozycje wyznaczone na podstawie sprzedaży w dolarach.

*Nie zawiera sprzedaży cyfrowej

Najlepiej sprzedające się gry konsolowe w Japonii:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #5
Źródło: Famitsu, dane od 30 grudnia 2019 roku do 6 grudnia 2020 roku

Najlepiej i najgorzej oceniana gra na Metacritic:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #6
Źródło: metacritic.com

Nowe marki vs nowe produkcje:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #7
Źródło: GamesIndustry.biz

Powyżej przedstawiony jest stosunek nowych marek do wypuszczonych w 2020 roku produkcji. Skategoryzowane po największych deweloperach branży gier wideo.

NR - Nowe produkcje

NIP - Nowe marki

Najczęściej wyszukiwane w Google, omawiane i oglądane na YouTube gry:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #8
Źródła: Google, ICO, YouTube

Po lewej stronie zostały przedstawione najczęściej wyszukiwane w Google produkcje, a poniżej najczęściej oglądane w serwisie YouTube gry (względem wyświetleń).

Natomiast po prawej stronie znajdują się tytuły, o których najczęściej pisali dziennikarze branży gier wideo (względem liczby artykułów).

Najbardziej wpływowi YouTuberzy:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #9
Źródło: Fancensus

Od lewej nazwa kanału; suma wyświetleń; liczba filmów na kanale.

Najchętniej omawiane tytuły na portalu Twitter:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #10
Źródło: Fancenus

Pozycja na liście ustalona na podstawie liczby retweetów (odpowiedzi lub udostępnień).

Najlepsze zwiastuny i transmisje na żywo:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #11
Źródło: Fancensus

Pozycja na liście ustalona na podstawie liczby wyświetleń.

Rynek gier mobilnych:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #12
Źródło: Sensor Tower, dane od 1 stycznia do 12 grudnia 2020 roku

W górnej części infografiki znajdziecie:

  • Najlepsi wydawcy gier (pod względem liczby pobrań na całym świecie)
  • 5 najlepszych gier (pod względem liczby pobrań na całym świecie)
  • 5 najlepszych krajów (pod względem liczby pobrań)

Natomiast w dolnej części:

  1. Najlepsi wydawcy gier (pod względem przychodów z całego świata)
  2. 5 najlepszych gier (pod względem przychodów z całego świata)
  3. 5 najlepszych krajów (pod względem przychodów)

*Do przychodów z Chin nie zostały zaliczone zewnętrzne sklepy z aplikacjami. Uwzględniono jedynie Google Play oraz App Store.

Procentowy wskaźnik posiadaczy konsol na terenie UK:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #13
Źródło: Amper Analysis, przedział wiekowy od 13 do 64, dane z czwartego kwartału 2020 roku
  • 36% użytkowników Nintendo Switch (wszystkie wersje) posiada konsolę PlayStation 4 (wszystkie wersje), natomiast 40% Xboxa One (wszystkie wersje).
  • 60% użytkowników PlayStation 4 posiada konsolę Nintendo Switch, natomiast 46% Xboxa One
  • 51% użytkowników Xboxa One posiada konsolę Nintendo Switch, natomiast 35% PlayStation 4

Wskaźnik typów pupili posiadanych przez profesjonalistów z branży:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #14
Źródło: Creature Comforts column należące do GamesIndustry.biz
  • 240 psów
  • 165 kotów
  • 11 ptaków
  • 7 królików
  • 4 żółwie
  • 4 chomiki
  • 4 rybki

Oraz 22 osobniki zakwalifikowane do kategorii inne, m.in.: 3 gekony, 3 wypchane zwierzaki, 2 węże, 2 jeże, 2 świnki morskie, 2 konie, 2 iguany, 2 szynszyle, fretka, odkurzacz roomba z przyczepionymi oczami i jedna sadzonka bazylii.

Pozostałe statystyki:

Branża gier w liczbach. Podsumowanie 2020 roku - ilustracja #15
Źródła: Niko Partners; NPD Group, dane z 1 stycznia do 30 listopada
  • 720 milionów - suma graczy w Chinach, z czego 48% to kobiety
  • 74% - udział procentowy mikrotransakcji w przychodach rynku gier wideo
  • Wydatki konsumentów w USA na wszystkie produkty związane z grami wideo wzrosły o 22% z roku na rok
  • Ponad 160 milionów dolarów wydanych na darowizny od branży na rzecz pomocy poszkodowanym w czasie pandemii COVID-19, a także wydatki na sprzęt medyczny, posiłki, środki ochrony indywidualnej itp.
  • Ponad 43 miliony dolarów darowizn dla organizacji wspierających ruch Black Lives Matter
  • Ponad 5,5 miliona zbiorowych darowizn od deweloperów gier i ich społeczności na pomoc w walce z pożarami w Australii
  • 7,5 miliarda dolarów - suma poświęcona na przejęcie przez Microsoft firmy macierzystej Bethesdy, ZeniMax Media
  • 291 311 dolarów zebranych przez GDC Relief Fund dla deweloperów dotkniętych odwołaniem konferencji GDC
  • 26,04 milionów egzemplarzy gry Animal Crossing: New Horizons sprzedanych na całym świecie w przeciągu pierwszych 6 miesięcy od premiery
  • 8 wydarzeń online przeprowadzonych przez GamesIndustry.biz
  • 247 - liczba artykułów opublikowanych przez GamesIndustry.biz Academy tego roku
  1. Oficjalna strona GamesIndustry
  2. Oficjalna strona Metacritic
  3. Oficjalna strona Sensor Tower
  4. Oficjalna strona Newzoo
  5. Oficjalna strona Niko Partners
  6. Oficjalna strona NPD Group
  7. Oficjalna strona Amper Analysis
  8. Oficjalna strona Fancensus
  9. Oficjalna strona GfK Entertainment
  10. Oficjalna strona Famitsu

Filip Węgrzyn

Filip Węgrzyn

Z GRYOnline.pl związał się w listopadzie 2020 roku. Na początku pisał jako newsman, później wspomagał dział Produktów Płatnych we współpracach z zewnętrznymi serwisami jako redaktor prowadzący, a obecnie jest autorem newsów w dziale technologie. O tym, że pisanie sprawia mu wiele satysfakcji, wiedział już za młodu. Swoją przygodę z piórem zaczął od opowiadań, których miejscami akcji były światy postapo i fantasy. Jako ścieżkę edukacji wybrał organizację i sprzedaż reklamy, stąd też jego krótki epizod w influencer marketingu. Fan RPG-ów Bethesdy i From Software. Uwielbia również sieciowe strzelanki, survivale z budowaniem baz, gry kooperacyjne i horrory.

więcej