wyniki finansowe - sprzęt i technologie (10)
Znakomity debiut gry UBOAT
Adrian Werner, 4 maja 2019, 07:58
Debiut symulatora UBOAT w Steam Early Access okazał się bardzo udany. Koszty produkcji i marketingu zwróciły się w pełni po godzinie od debiutu we wczesnym dostępie.
Sprzedaż Call of Duty przekroczyła 300 mln; 76% przychodów Activision Blizzard to dystrybucja cyfrowa
Jakub Błażewicz, 3 maja 2019, 10:32
Firma Activision Blizzard udostępniła raport finansowy za okres styczeń-marzec 2019 roku. Spółka pochwaliła się sprzedaniem ponad 300 milionów kopii gier z serii Call of Duty, jak również ogromnymi przychodami z dystrybucji cyfrowej, w tym z mikrotransakcji.
AMD potwierdza: premiera Navi w trzecim kwartale 2019 roku
Konrad Serafiński, 1 maja 2019, 10:15
Przy okazji podania wyników finansowych za I kwartał 2019 roku firma AMD poinformowała, że premiera kart graficznych z rodziny Navi odbędzie się w trzecim kwartale bieżącego roku. Istnieją przypuszczenia, że stanie się to na targach gamescom w Kolonii.
The Elder Scrolls Blades zarobiło już 1,5 miliona dolarów
Miłosz Szubert, 29 kwietnia 2019, 13:25
Według danych firmy analitycznej SensorTower, The Elder Scrolls: Blades, czyli opracowana na urządzenia mobilne darmowa odsłona popularnego cyklu gier RPG od firmy Bethesda, zgromadziła w miesiąc od debiutu we wczesnym dostępie 1,5 miliona dolarów. Wszystko to mimo kontrowersji związanych z mikropłatnościami.
Świetne wyniki finansowe Sony i rewelacyjna sprzedaż PS4
Jakub Błażewicz, 26 kwietnia 2019, 12:20
Firma Sony opublikowała raport finansowy za okres od kwietnia 2018 roku do marca 2019 roku. Japoński koncern ma za sobą kolejny rekordowy rok, w czym walny udział miał sektor gier. Do sklepów trafiło już prawie 100 milionów egzemplarzy PlayStation 4.
Microsoft coraz lepiej zarabia na grach, ale słabnie sprzedaż konsol Xbox
Adrian Werner, 25 kwietnia 2019, 14:22
Dzięki raportowi finansowemu firmy Microsoft wiemy, że dział Xbox tej korporacji radzi sobie doskonale. Jest to jednak zasługa wyników sprzedaży gier i usług, gdyż przychody ze sprzętu mocno zmalały.
Sekiro - sprzedaż cyfrowa pobiła wynik Dark Souls 3
Adrian Werner, 24 kwietnia 2019, 13:55
Dzięki raportowi grupy SuperData poznaliśmy wyniki sprzedaży Sekiro: Shadows Die Twice w dystrybucji cyfrowej. Ze sprawozdania wynika również, że słabnie pozycja Apex Legends, a Fortnite powoli wyhamowuje ze swoją ekspansją.
The Division 2 i Sekiro wzięły szturmem amerykański rynek gier w marcu
Adrian Werner, 24 kwietnia 2019, 10:18
Marzec na amerykańskim rynku gier należał do Tom Clancy’s The Division 2 oraz Sekiro: Shadows Die Twice. Z konsol najlepiej poradziło sobie Nintendo Switch.
PUBG Corp. w 2018 r. – prawie miliard dol. przychodu, w większości z PC
Adrian Werner, 20 kwietnia 2019, 11:50
Firma PUBG Corp. opublikowała sprawozdanie finansowe za ubiegły rok. Przychody wyniosły prawie miliard dolarów, z czego większość pochodziła z rynku pecetowego.
Gry zebrały miliard dolarów na Kickstarterze
Krystian Pieniążek, 18 kwietnia 2019, 19:36
Serwis Kickstarter istnieje od 2009 roku, a wśród najchętniej wspieranych na nim projektów prym wiodą wszelkiej maści gry. Przez ostatnie dziesięć lat gracze ufundowali niemal siedemnaście tysięcy takich projektów, wydając na nie ponad miliard dolarów.
Humble Square Enix Collective Bundle, start nowego eventu w Overwatch i inne wieści
Miłosz Szubert, 17 kwietnia 2019, 16:25
Dziś piszemy o nowej paczce Humble Bundle, w której znajdziemy gry z programu Square Enix Collective, zapowiedzi rozszerzenia Dare Devils of Destruction do Just Cause 4, starcie wydarzenia Czarne Chmury w Overwatch oraz rosnących wpływach i zyskach Netfliksa. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Sprzedaż filmów na płytach spadła o połowę w ciągu 5 lat
Bartosz Świątek, 15 kwietnia 2019, 10:45
Raport THEME przygotowany przez organizację Motion Picture Association of America dowodzi, że fizyczne nośniki z biegiem lat cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Klienci stawiają na streaming – usługi tego typu są już popularniejsze od telewizji kablowej.
Polacy wydali ponad 2 miliardy złotych na gry w 2018 roku
Bartosz Krawcewicz, 12 kwietnia 2019, 18:08
Firma Newzoo, w kooperacji ze studiem Wargaming, przygotowała dane dotyczące polskiego rynku gier w minionym roku. Wynika z nich, że w 2018 roku Polacy wydali na to hobby 541,5 miliona dolarów, czyli ponad 2 miliardy złotych.
House Flipper zarobił grube miliony
Bartosz Świątek, 11 kwietnia 2019, 13:23
Firma PlayWay i studio Frozen District zarobiły w 2018 r. przeszło 19 mln złotych na grze House Flipper. Stworzenie produkcji, razem z wydatkami marketingowymi, kosztowało poniżej 550 tys. zł, co oznacza, że zwróciła się ona przeszło 30 razy.
Fortnite gromi PUBG - podsumowanie cyfrowego rynku gier w 2018 r.
Adrian Werner, 7 kwietnia 2019, 11:19
Ukazał się raport z wynikami dystrybucji cyfrowej za ubiegły rok. Dowiedzieliśmy się m.in., ile zarobiły takie gry jak Fortnite, PlayerUnknown's Battlegrounds czy League of Legends.
Dobre wyniki finansowe Techlandu. Dying Light z 16 mln graczy
Adrian Werner, 4 kwietnia 2019, 13:39
Techland może zaliczyć 2018 rok do udanych. Zysk netto firmy jest niewiele mniejszy niż w przypadku CD Projektu. Dobre wyniki są głównie zasługą Dying Light, które może się pochwalić bazą 16 mln graczy.
Dwa nowe projekty twórców Life is Strange, kolejny tryb w Red Dead Online i inne wieści
Miłosz Szubert, 3 kwietnia 2019, 16:05
Dziś piszemy o wynikach finansowych i dwóch nowych projektach studia Dontnod Entertainment, cross-platformowych zapisach gry w Civilization VI oraz nowym trybie konfrontacji w Red Dead Online. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Streaming źródłem niemal połowy dochodów całej branży muzycznej
Bartosz Świątek, 3 kwietnia 2019, 14:20
Raport przygotowany przez Międzynarodową Federację Przemysłu Fonograficznego wskazuje, że streaming odpowiada już za 47% dochodów generowanych przez branżę muzyczną.
Sony próbuje ratować dział produkujący Xperie? Reorganizacja w toku
Bartosz Świątek, 29 marca 2019, 11:12
Firma Sony poinformowała, że planuje połączyć działy zajmujące się elektroniką użytkową w jeden podmiot. Oficjalnym powodem jest ułatwienie współpracy pomiędzy poszczególnymi częściami koncernu, jednak prawdziwą przyczyną może być chęć ukrycia słabych wyników finansowych dywizji odpowiedzialnej za smartfony.
Rekordowe wyniki 11 bit studios za sprawą sukcesu gry Frostpunk
Adrian Werner, 28 marca 2019, 14:14
Szefostwo firmy 11 bit studios ma powody do zadowolenia. Spółka osiągnęła rekordowe wyniki finansowe i rozwija się w szybkim tempie. Trwają prace nad nową grą (nazwaną roboczo Projekt 8), w planach są też dwie kolejne.
Wiedźmin 3 wciąż napędzał CD Projekt w 2018 r.
Bartosz Krawcewicz, 27 marca 2019, 12:47
Dzisiaj o godzinie 10:00 odbyła się konferencja wynikowa grupy CD Projekt. Firma podsumowała ubiegły rok, a także podzieliła się planami na najbliższą przyszłość, obejmującą przede wszystkim targi E3 2019..
Apex Legends najlepszym debiutem free-to-play w historii
Adrian Werner, 22 marca 2019, 12:40
Dzięki firmie SuperData poznaliśmy wyniki cyfrowego rynku gier za ubiegły miesiąc. Apex Legends zaliczyło najlepszy debiut w historii produkcji free-to-play, a Anthem zgarnęło ponad 100 mln dolarów. Fatalnie radzi sobie za to Hearthstone.
World War 3 zarobiło 12 mln złotych, ale gra wciąż traci graczy
Adrian Werner, 21 marca 2019, 08:47
Studio The Farm 51 ujawniło przychody uzyskane ze sprzedaży gry World War 3. Szansa na ich wzrost w przyszłości nie jest wielka, gdyż tytuł porzucili już prawie wszyscy gracze.
Kotaku: Gwint „finansowym rozczarowaniem" dla CD Projekt RED
Miłosz Szubert, 26 lutego 2019, 11:10
Jak podaje serwis Kotaku powołując się na źródła wewnątrz CD Projekt RED, Gwint, czyli samodzielna wersja popularnej minigry z Wiedźmina 3, okazała się finansowym rozczarowaniem. Polscy twórcy nie potwierdzili na razie tych rewelacji.
Styczniowe SuperData - słabnące Fortnite i Red Dead Online
Adrian Werner, 24 lutego 2019, 09:14
Firma SuperData opublikowała zestawienia najbardziej dochodowych gier w dystrybucji cyfrowej za styczeń tego roku. Nie był to dobry miesiąc dla Fortnite, Red Dead Online czy Grand Theft Auto Online.
Styczeń w USA pod znakiem Kingdom Hearts III i Nintendo Switch
Adrian Werner, 21 lutego 2019, 09:27
W styczniu amerykański rynek gier należał do Kingdom Hearts III i konsoli Nintendo Switch. Doskonale poradził sobie również survival horror Resident Evil 2.
Doskonałe wyniki Paradox Interactive, głównie dzięki dodatkom
Adrian Werner, 20 lutego 2019, 13:07
Firma Paradox Interactive podsumowała miniony rok. Ostatni kwartał był najlepszym w historii wydawcy, pomimo tego, że w tym czasie wypuszczono jedynie dodatki do starszych gier. Ponadto BattleTech świetnie sobie poradził, a najnowsze rozszerzenie dla Crusader Kings II miało najlepszy debiut ze wszystkich DLC do tej strategii.
Shadow of the Tomb Raider rozeszło się w 4,2 mln egzemplarzy
Adrian Werner, 20 lutego 2019, 10:43
Dzięki raportowi finansowemu firmy Square Enix dowiedzieliśmy się, że do tej pory gra Shadow of the Tomb Raider trafiła do sklepów w 4,2 mln egzemplarzy. To wynik nieco gorszy, niż oczekiwano.
Wyniki finansowe Nvidii – rozczarowująca sprzedaż kart GeForce RTX
Amadeusz Cyganek, 15 lutego 2019, 13:30
Nvidia zaprezentowała wyniki finansowe za czwarty kwartał 2018 roku. Nie są one dla spółki najlepsze – uwagę zwraca bardzo duży spadek w sektorze gamingowym, co jest pochodną słabej sprzedaży układów GeForce RTX.
Ubisoft do 31 marca 2020 wyda 3-4 gry AAA
Adrian Werner, 15 lutego 2019, 10:55
Firma Ubisoft pochwaliła się dobrymi wynikami finansowymi za trzy ostatnie kwartały 2018 roku, napędzanymi m.in. dzięki doskonałej sprzedaży gier Far Cry 5 i Assassin’s Creed Odyssey, a także coraz lepszej kondycji For Honor i Rainbow Six: Siege. Wydawca zdradził również, że do 31 marca 2020 roku zamierza wypuścić 3-4 produkcje AAA.
Activision Blizzard ogłasza rekordowe przychody... i zwalnia 800 osób
Jakub Mirowski, 13 lutego 2019, 14:23
Rok 2018 był rekordowym w historii Activision Blizzard - firma wypracowała 7,5 miliarda dolarów przychodu. Mimo to spółka ogłosiła dziś zwolnienie około 800 osób, głównie w sektorach niezwiązanych z produkcją gier.
Green Hell - polski survival wypracował ponad 2 mln zł czystego zysku
Adrian Werner, 12 lutego 2019, 15:10
Polski survival Green Hell okazał się sporym sukcesem. W ciągu czterech miesięcy od premierze we wczesnym dostępnie gra przyniosła 2,3 mln złotych zysku netto.
BioShock czy Brothers in Arms? 2K Games szykuje powrót jakiejś wielkiej marki
Bartosz Krawcewicz, 7 lutego 2019, 14:06
W sprawozdaniu finansowym Take-Two Interactive za ostatni kwartał znalazła się wzmianka o nowym, niezapowiedzianym tytule z niesprecyzowanej dużej i ukochanej przez graczy marki od 2K Games.
The Sims 4 zarobiło już ponad miliard dolarów
Adrian Werner, 7 lutego 2019, 13:59
Gra The Sims 4 wraz z dodatkami wygenerowała już ponad miliard dolarów przychodu. Co więcej, w zeszłym roku do społeczności gry dołączyło prawie 5 mln osób.
Spotify z 207 mln użytkowników
Adrian Werner, 7 lutego 2019, 11:06
Spotify ma już 207 mln użytkowników, a 36% z nich opłaca subskrypcję. Firmie po raz pierwszy udało się również wykazać zysk.
Wybitna sprzedaż Red Dead Redemption 2 – raport finansowy Take-Two Interactive
Jakub Błażewicz, 6 lutego 2019, 18:15
Do sklepów trafiły już 23 miliony egzemplarzy Red Dead Redemption 2, a Red Dead Online cieszy się ogromną popularnością. Takie i inne informacje podano w raporcie finansowym firmy Take-Two Interactive za ostatni kwartał 2018 roku. Z ciekawostek: port Civilization VI na Nintendo Switch okazał się wielkim sukcesem.
Battlefield 5 - EA rozczarowane wynikiem 7,3 mln sprzedanych sztuk
Adrian Werner, 6 lutego 2019, 09:13
Sprzedaż gry Battlefield V przekroczyła 7,3 mln egzemplarzy. Ten imponujący wynik nie zadowolił jednak Electronic Arts, gdyż jest o milion mniejszy, niż prognozowano. Poznaliśmy też wyniki finansowe firmy za cały 2018 rok.
Analityk: Nvidia zaniżyła przychody z rynku kryptowalut
Bartosz Świątek, 5 lutego 2019, 12:39
Zdaniem Mitcha Stevesa – analityka firmy RBC – koncern Nvidia mógł nie doszacować wpływu boomu kryptowalutowego na sprzedaż swoich układów graficznych. Ekspert uważa, że pieniądze zarobione dzięki kryptogórnikom stanowiły zdecydowanie większą część przychodów "zielonych", niż firma oficjalnie przyznaje.
Xbox Live miał 64 mln użytkowników w Q4 2018. Microsoft zarabia coraz więcej na grach
Bartosz Świątek, 31 stycznia 2019, 15:14
Firma Microsoft przedstawiła wyniki finansowe z ostatniego kwartału 2018 roku. Przychody z sektora gier wyniosły 4,3 mld dolarów i jest to wynik lepszy od zeszłorocznego. Rośnie również liczba użytkowników usługi Xbox Live.
Grudniowe SuperData - sukces Fortnite, słabe wyniki Battlefield 5
Adrian Werner, 24 stycznia 2019, 12:29
Grupa SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za grudzień ubiegłego roku. Liderem na konsolach okazało się Fortnite: Battle Royale. Kiepsko radzi sobie za to Battlefield V.
Raport NPD za 2018 r. - Red Dead Redemption 2 największym przebojem
Adrian Werner, 23 stycznia 2019, 10:58
Firma NPD podsumowała ubiegły rok na amerykańskim rynku gier. Największym przebojem okazało się Red Dead Redemption II. Z kolei Super Smash Bros. Ultimate otrzymało tytuł najszybciej sprzedającego się exclusive'a w historii.
Star Citizen - w 2017 roku produkcja pochłaniała 4 mln dolarów miesięcznie
Konrad Serafiński, 20 stycznia 2019, 12:45
Wydaje się, że pieniądze i Star Citizen to dwa nierozłączne tematy. Studio Cloud Imperium Games, odpowiedzialne za produkcję, opublikowało dokument, w którym dzieli się ze społecznością danymi na temat gospodarowania środkami finansowymi. Liczby są zawrotne.
Netflix: Fortnite większą konkurencją niż HBO
Bartosz Świątek, 18 stycznia 2019, 11:27
Firma Netflix opublikowała dziś raport finansowy, w którym pojawiło się stwierdzenie, że prawdziwą konkurencją dla niej nie są inne platformy streamingowe, a gry wideo – przede wszystkim Fortnite.
W 2018 roku Fortnite zarobił 2,4 mld dolarów
Adrian Werner, 17 stycznia 2019, 12:55
Grupa SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za ubiegły rok. Liderem okazało się Fortnite, które wygenerowało 2,4 mld dolarów przychodu - to ponad dwa razy więcej niż PUBG i prawie pięć razy więcej niż Red Dead Redemption 2.
Pokemon GO z prawie 800 mln dolarów przychodu w 2018 roku
Adrian Werner, 4 stycznia 2019, 10:05
Ubiegły rok okazał się wyjątkowo udany dla Pokemon GO. Przychód wzrósł o 35% względem 2017 r., osiągając poziom prawie 800 mln dolarów.
[Aktualizacja] Activision traci doświadczonych dyrektorów finansowych. Akcje spółki spadają
Bartosz Świątek, 4 stycznia 2019, 08:55
Firma Activision Blizzard poinformowała w dokumencie przesłanym amerykańskiej komisji giełdy i papierów wartościowych, że planuje zwolnić swojego dyrektora finansowego – Spencera Neumanna. Zwolnienie nie jest związane z wynikami spółki.
Wielka Brytania - rynek gier bardziej lukratywny od filmowego i muzycznego razem wziętych
Konrad Serafiński, 3 stycznia 2019, 19:27
Jeżeli myśleliście, że gry wideo wciąż raczkują na rynku rozrywkowym, to byliście w sporym błędzie. W Wielkiej Brytanii przemysł growy jest bardziej dochodowy niż sektor filmowy i muzyczny razem wzięte. Entertainment Retailers Association podało również inne ciekawe dane dot. growej branży w UK.
Epic Games z 3 miliardami dolarów zysku za 2018 rok
Adrian Werner, 28 grudnia 2018, 10:52
Zysk studia Epic Games za ten rok ma się zamknąć w kwocie 3 miliardów dolarów. Jest to zasługą gigantycznego sukcesu Fortnite: Battle Royale.
Rozczarowująca sprzedaż cyfrowych wersji gier Fallout 76 i Battlefield 5
Adrian Werner, 21 grudnia 2018, 12:36
Dzięki nowemu raportowi firmy SuperData poznaliśmy wyniki sprzedaży cyfrowych wydań gier Fallout 76 i Battlefield V. Obie poradziły sobie gorzej niż poprzednie odsłony tych serii, czyli Fallout 4 i Battlefield 1.
Listopad w USA należał do Red Dead Redemption 2 i Nintendo Switch
Adrian Werner, 19 grudnia 2018, 09:18
W listopadzie Amerykanie najchętniej kupowali Red Dead Redemption II, ale Call of Duty: Black Ops IIII obroniło pozycję najbardziej kasowej gry roku. Natomiast wśród konsol triumfowały Nintendo Switch i PlayStation 4.