Wybitna sprzedaż Red Dead Redemption 2 – raport finansowy Take-Two Interactive
Do sklepów trafiły już 23 miliony egzemplarzy Red Dead Redemption 2, a Red Dead Online cieszy się ogromną popularnością. Takie i inne informacje podano w raporcie finansowym firmy Take-Two Interactive za ostatni kwartał 2018 roku. Z ciekawostek: port Civilization VI na Nintendo Switch okazał się wielkim sukcesem.
Koniec stycznia tradycyjnie przyniósł ze sobą sprawozdania finansowe wielu koncernów, dzielących się swoim wynikami z końcówki poprzedniego roku. Nie inaczej jest w przypadku firmy Take-Two Interactive, która opublikowała raport finansowy za okres październik-grudzień 2018 roku. W trzecim kwartale fiskalnym spółka odnotowała przychód niemal 1,57 miliarda dolarów. To fenomenalny rezultat – w podobnym okresie rok temu wydawca mógł pochwalić się tylko 653,9 miliona dolarów przychodu. Innymi słowy, Take-Two zdołało osiągnąć ponad dwa razy lepszy wynik niż w końcówce 2017 roku. Przebiło to nawet prognozy koncernu, według których w minionym kwartale przychód miał wynieść nie więcej niż 1,45 miliarda dolarów.
Nie trzeba robić dochodzenia, by wiedzieć, czemu firma zawdzięcza tak udaną końcówkę roku. Red Dead Redemption 2 było bez wątpienia największą premierą zeszłego roku w branży gier i już na premierę wysłano do sklepów 17 milionów egzemplarzy. Teraz liczba ta wzrosła do imponujących 23 milionów kopii. Strauss Zelnick, prezes Take-Two, nie omieszkał zauważyć w rozmowie z serwisem Gamesindustry.biz, że drugie Red Dead Redemption w zaledwie 15 dni znalazło więcej nabywców niż poprzednia odsłona westernowego cyklu przez osiem lat. Dodał również, że choć sukces gry nie był zaskoczeniem, to firma nie spodziewała się aż tak dobrego rezultatu.
Równie dobrze radzi sobie Red Dead Online. Według Straussa Zelnicka sieciowy moduł RDR 2 cieszy się większą popularnością niż Grand Theft Auto Online w analogicznym okresie po premierze. Niemniej prezes przyznał, że RDO to wciąż niedokończony projekt i w przyszłości możemy się spodziewać nowej zawartości, tak jak to miało miejsce w przypadku trybu sieciowego Grand Theft Auto V. Zelnick nie chciał wyrokować, czy gra poradzi sobie lepiej od poprzednika na dłuższą metę, ale wyraził zadowolenie z dotychczasowych rezultatów.
Jeśli już mowa o usługach sieciowych, wypada wspomnieć, że również sprzedaż cyfrowa wypadła lepiej niż prognozował wydawca. Zarobki z kategorii „powtarzalnych wydatków konsumentów” (DLC i mikrotransakcje) zwiększyła się o 31% z roku na rok, mimo że firma nie przewidywała żadnego wzrostu. W efekcie zyski Take-Two z rynku cyfrowego wzrosły o 85% w porównaniu z trzecim kwartałem fiskalnym 2018 roku zamiast o przewidywane 70%. Najwyraźniej niecichnący szum wokół mikropłatności nie przeszkadza w korzystaniu z nich.
Oprócz tego w raporcie wspomniano o bardzo dobrych wynikach dwóch gier: NBA 2K19 oraz Sid Meier’s Civilization VI w wersji na konsolę Nintendo Switch. Ta pierwsza już wcześniej zyskała tytuł najlepiej sprzedającej się produkcji sportowej 2018 roku, a według niedawnego raportu grupy NPD była trzecim najlepiej zarabiającym tytułem ubiegłego roku. Nieco większym zaskoczeniem okazała się druga ze wspomnianych pozycji. Szósta Cywilizacja w wydaniu na platformę Nintendo wypadła „znacznie powyżej oczekiwań” wydawcy. W efekcie Strauss Zelnick zapowiedział dalsze wsparcie dla Switcha przez Take-Two.