wyniki finansowe - sprzęt i technologie (9)
CoD: Modern Warfare najlepiej sprzedającą się grą z 2019 roku. Wielki sukces na PC
Adrian Werner, 30 października 2019, 14:35
Firma Activision ma powody do zadowolenia. Call of Duty: Modern Warfare poradziło sobie lepiej niż kilka wcześniejszych odsłon i już stało się największym bestsellerem tego roku w kategorii premium.
PS4 drugą najlepiej sprzedającą się konsolą w historii. Sony oczekiwało więcej
Krzysztof Kałuziński, 30 października 2019, 12:31
Sony ujawniło raport finansowy, zgodnie z którym PS4 stało się drugą najlepiej sprzedającą się domową konsolą w historii. Pierwsze miejsce nadal zajmuje PS2. Japońska firma oczekiwała jednak lepszych wyników.
GreedFall i A Plague Tale Innocence sukcesami kasowymi
Adrian Werner, 25 października 2019, 10:45
Firma Focus Home Interactive pochwaliła się dobrymi wynikami finansowymi. Sukces osiągnięto głównie dzięki udanym premierom gier A Plague Tale: Innocence oraz GreedFall.
Komercyjna klęska The Division 2 i Breakpoint. Ubisoft opóźnia premiery gier
Paweł Woźniak, 24 października 2019, 20:31
Na zamkniętej konferencji prasowej Ubisoft poinformował o przesunięciach premier nadchodzących tytułów AAA, w tym Watch Dogs Legion. Powodem tego są niezadowalające wyniki sprzedaży Tom Clancy’s The Division 2 i Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint.
Microsoft zarabia coraz mniej na konsolach Xbox One
Adrian Werner, 24 października 2019, 11:18
W raporcie finansowym firmy Microsoft znalazła się informacja o sporym spadku przychodów z działu gier. Odpowiada za to malejące zainteresowanie sprzętem, natomiast same gry oraz usługi mają się dobrze.
Fortnite – wrzesień był katastrofalny dla przychodów gry
Adrian Werner, 23 października 2019, 09:28
Dzięki firmie analitycznej SuperData dowiedzieliśmy się, że we wrześniu przychody z Fortnite spadły aż o 43%. Bardzo dobry debiut zaliczyło za to Borderlands 3, którego sprzedaż cyfrowa wyniosła 3,3 mln egzemplarzy.
Stranger Things - trzeci sezon pobił wyniki poprzednich. Netflix chwali się liczbami
Adrian Werner, 17 października 2019, 10:54
Firma Netflix ogłosiła, że trzeci sezon serialu Stranger Things przebił wyniki oglądalności poprzednich serii. Ponadto doskonale poradziły sobie nowe odcinki Domu z papieru.
PUBG Mobile najbardziej dochodową grą mobilną w trzecim kwartale 2019 roku
Paweł Woźniak, 11 października 2019, 15:34
Serwis SensorTower opublikował informacje o przychodach gier mobilnych w trzecim kwartale tego roku. Rynek produkcji na urządzenia przenośne urósł w porównaniu z poprzednim rokiem, a gracze coraz chętniej wydają pieniądze na ulepszenia czy też przedmioty kosmetyczne.
Tinder najbardziej dochodową aplikacją - zarabia więcej niż YouTube i Netflix
Oliwer Stanisławski, 11 października 2019, 12:47
Tinder, czyli aplikacja randkowa umożliwiająca poznawanie nowych osób bez wychodzenia z domu, awansował do miana najbardziej dochodowego programu na systemach iOS i Android. Giganci tacy jak Netflix czy YouTube zostali w tyle.
Globalne przychody z dystrybucji cyfrowej; Pokemon GO z najlepszym miesiącem od premiery
Michał Kułakowski, 22 września 2019, 15:35
Najnowszy raport grupy SuperData przynosi informacje na temat globalnych przychodów wygenerowanych przez dystrybucję cyfrową w sierpniu tego roku na wszystkich platformach sprzętowych. Największy sukces odnotowała mobilna gra Pokemon GO, która miała najbardziej dochodowy miesiąc od czasu debiutu w 2016 roku.
Minecraft drugim największym przebojem sierpnia w USA
Adrian Werner, 14 września 2019, 10:15
Według zestawienia grupy NPD amerykański rynek w sierpniu podbiły gry Madden NFL 20 oraz Minecraft. Bardzo udany debiut zaliczyła również strategia Age of Wonders: Planetfall. Natomiast z konsol najlepiej poradziło sobie Nintendo Switch.
Szef No More Robots: Gry indie na PC tanieją, a ich sprzedaż spada
Krystian Pieniążek, 10 września 2019, 21:06
Produkcje niezależne sprzedają się coraz gorzej na komputerach osobistych i są coraz tańsze, przez co zarabiają coraz mniej. Tak wynika z analizy Mike’a Rose’a, czyli szefa firmy No More Robots, który szansy na poprawę tej sytuacji upatruje się między innymi w „odpowiednim” wycenianiu gier.
W tym roku Wiedźmin 3 sprzedaje się lepiej niż w poprzednim
Adrian Werner, 30 sierpnia 2019, 09:28
Firma CD Projekt pochwaliła się, że w pierwszych sześciu miesiącach tego roku sprzedała więcej egzemplarzy gry Wiedźmin 3: Dziki Gon niż w pierwszym półroczu 2018 r.
Rynek gier w EU rośnie w siłę, 46% graczy to kobiety – raport ISFE
Krystian Pieniążek, 29 sierpnia 2019, 16:07
Światło dzienne ujrzał raport na temat europejskiego rynku gier wideo w 2018 roku. Dzięki temu poznaliśmy informacje o jego kondycji finansowej i średnim wieku graczy ze Starego Kontynentu, a także dowiedzieliśmy się, jakie tytuły cieszą się największą popularnością na europejskim rynku.
Wielki sukces kasyna w GTA 5. Gry F2P na PC i konsolach łapią zadyszkę
Jakub Błażewicz, 21 sierpnia 2019, 17:00
Kolejny miesiąc to kolejny raport grupy SuperData na temat dystrybucji cyfrowej. W lipcu GTA V zaliczyło najlepszy miesiąc od debiutu, produkcje battle royale mają za sobą przyzwoity okres, a gry Nintendo sprzedawały się jak ciepłe bułeczki. Natomiast słabo wypadły tytuły F2P na platformach stacjonarnych.
Roblox zarabia coraz więcej – w drodze nowe funkcje
Krystian Pieniążek, 13 sierpnia 2019, 15:25
Autorzy gry Roblox zapowiedzieli wprowadzenie do swojego dzieła szeregu nowinek mających usprawnić pracę domorosłych projektantów. Mowa o ulepszonym oświetleniu, nowych teksturach podłoża i przeniesieniu programu Roblox Studio do tak zwanej „chmury”.
Nowe marki i kolejne remastery w planach Activision Blizzard
Jakub Błażewicz, 9 sierpnia 2019, 15:13
Firma Activision Blizzard opublikowała sprawozdanie finansowe za drugi kwartał 2019 roku fiskalnego. Spółka skorzystała też z okazji i zdradziła, że pracuje nie tylko nad powrotem kolejnych kultowych serii, lecz także zupełnie nowymi projektami.
Mikropłatności w Black Ops 4 są bardziej dochodowe od tych w CoD: WWII
Bartosz Świątek, 9 sierpnia 2019, 10:22
System mikropłatności Call of Duty: Black Ops 4 generuje zauważalnie większe przychody od tego, który znalazł się w CoD: WWII. Ostatnia odsłona serii cieszy się też większą popularnością i przyciąga graczy do monitora na znacznie dłużej.
X-Men: Mroczna Phoenix z fatalnym wynikiem finansowym
Miłosz Szubert, 7 sierpnia 2019, 13:35
Disney zaprezentował wyniki finansowe za trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego i przyniósł złe wieści – jej najnowszy nabytek, firma Fox, zanotowała potężną stratę operacyjną. Wszystko przez X-Men: Mroczną Phoenix.
Świetne wyniki Take-Two Interactive
Adrian Werner, 6 sierpnia 2019, 13:55
Ukazało się sprawozdanie finansowe firmy Take-Two Interactive za ubiegły kwartał. Wydawca uzyskał imponujące przychody, co jest głównie zasługą mikropłatności w Grand Theft Auto Online oraz Red Dead Online.
Nieoficjalnie: Ninja dostał 50 mln dolarów za porzucenie Twitcha
Konrad Serafiński, 4 sierpnia 2019, 10:20
Tom Warren, redaktor serwisu The Verge, poinformował za pośrednictwem Twittera, że Microsoft zapłacił około 50 milionów dolarów streamerowi o nicku Ninja za przejście z Twitcha na Mixer. Nie są to jednak oficjalne doniesienia.
Gry jako usługi i sprzedaż cyfrowa źródłem sukcesu EA
Adrian Werner, 31 lipca 2019, 13:22
Firma Electronic Arts coraz mocniej polega na cyfrowych źródłach przychodu. W minionym kwartale udział sprzedaży pudełkowej wyniósł niecałe 14%. Dowiedzieliśmy się również jak wielu graczy bawi się w Apex Legends każdego tygodnia.
Sukces The Sims 4 - dodatki coraz popularniejsze
Bartosz Świątek, 31 lipca 2019, 12:37
W minionym kwartale baza graczy The Sims 4 powiększyła się o 7 mln osób. Znacznie częściej były też ściągane dodatki do omawianej produkcji. Najnowsze rozszerzenie - Wyspiarskie życie - jest jednym z najpopularniejszych pakietów DLC od momentu premiery gry.
Mario Kart 8 Deluxe zakupiła prawie połowa posiadaczy Nintendo Switch
Adrian Werner, 30 lipca 2019, 13:42
Nintendo udostępniło sprawozdanie finansowe za miniony kwartał. Poznaliśmy także największe bestsellery na Nintendo Switch. Na szczycie tego zestawienia znalazła się gra Mario Kart 8 Deluxe.
100 mln sprzedanych egzemplarzy PS4. Sony pobiło rekord
Konrad Serafiński, 30 lipca 2019, 10:27
Sony przedstawiło najnowszy raport finansowy. Wynika z niego, że firma łącznie sprzedała 100 mln egzemplarzy PlayStation 4. Sprawia to, że PS4 jest konsolą, która najszybciej w historii osiągnęła ten pułap.
Facebook Q2 2019 - kary karami, skandale skandalami, a kasy coraz więcej
Bartosz Świątek, 25 lipca 2019, 11:40
Wygląda na to, że problemy wizerunkowe i skandale nieszczególnie szkodzą Facebookowi. Koncern przedstawił raport z wyników finansowych w drugim kwartale 2019 roku. Firma wygenerowała blisko 16,9 mld przychodu - o 28% więcej niż rok temu. Jest to jeden z najlepszych wyników w ostatnich latach.
Rośnie sprzedaż gier w cyfrowej dystrybucji; świetna forma Rainbow Six Siege
Krystian Pieniążek, 23 lipca 2019, 22:07
Najnowszy raport grupy SuperData przynosi ciekawe informacje na temat kondycji dystrybucji cyfrowej. Wynika z niego, że pomimo blisko czterech lat na karku gra Tom Clancy’s Rainbow Six: Siege wciąż trzyma się świetnie, a Crash Team Racing Nitro-Fueled zaliczyło doskonały start.
Sprzedaż konsol Xbox spada - raport finansowy Microsoftu
Jakub Błażewicz, 19 lipca 2019, 16:05
Konsola Xbox One sprzedaje się coraz gorzej. Tak wynika z najnowszego raportu finansowego Microsoftu. Niemniej spółka nie może narzekać przychody w minionym roku fiskalnym.
Netflix traci klientów w USA. Spowalnia też ekspansja na inne rynki
Bartosz Świątek, 18 lipca 2019, 12:59
W minionym kwartale Netflix stracił w USA 130 tys. subskrybentów. Słabiej niż zakładano idzie też zdobywanie klientów na innych rynkach – zamiast prognozowanych 4,7 mln udało się przyciągnąć do platformy tylko 2,8 mln osób.
PC bardziej dochodową platformą niż PS4 dla Ubisoftu
Adrian Werner, 18 lipca 2019, 11:13
Firma Ubisoft opublikowała raport z wynikami finansowymi. W minionym kwartale największy udział w przychodach wydawcy miały gry pecetowe. Ponadto The Division 2 to największy bestseller tego roku.
Cuphead z 4 milionami sprzedanych egzemplarzy, zarobki Pokemon GO i inne wieści
Miłosz Szubert, 10 lipca 2019, 15:00
Dziś piszemy o najnowszych wynikach sprzedaży dwuwymiarowej platformówki Cuphead, nowych sterownikach graficznych od firmy Nvidia oraz zarobkach Pokemon GO. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Świetne wyniki Cooking Simulator i konsolowego Car Mechanic Simulator
Adrian Werner, 8 lipca 2019, 13:24
Firma PlayWay pochwaliła się imponującymi wynikami sprzedaży pecetowej gry Cooking Simulator. Doskonale na rynku radzi sobie również konsolowy Car Mechanic SImulator.
Popularność Fortnite spada
Adrian Werner, 22 czerwca 2019, 10:51
Dzięki raportowi SuperData dowiedzieliśmy się, że w maju Fortnite poradziło sobie znacznie gorzej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku, choć i tak gra zarobiła krocie. Dużymi sukcesami pochwalić się mogą natomiast Total War: Three Kingdoms i Playerunknown's Battlegrounds.
Harry Potter Wizards Unite - dobry debiut, ale gorszy niż Pokemon GO
Adrian Werner, 22 czerwca 2019, 09:19
Debiut Harry Potter: Wizards Unite okazał się sporym sukcesem, ale wyniki gry mocno odbiegają od tych osiągniętych przez Pokemon GO, czyli poprzednią produkcję studia Niantic.
W 2019 roku rynek gier wideo może być wart znacznie więcej niż w 2018
Konrad Hazi, 20 czerwca 2019, 12:30
Według raportu przygotowanego przez firmę Newzoo, globalny rynek gier komputerowych wygeneruje w 2019 roku 152,1 miliarda dolarów przychodu, co przełoży się na wzrost na poziomie 9,6% względem roku 2018. Największym kawałkiem tego „tortu” wciąż pozostaje sektor gier mobilnych.
Polska ma tylko 4% udziału w przychodach grupy CD Projekt
Krystian Pieniążek, 18 czerwca 2019, 16:55
Grupa CD Projekt opublikowała infografiki, z których wynika, że Polska ma zaledwie 4% udziału w jej przychodach – pozostałe 96% pochodzi z eksportu. Poza tym zawarto na nich inne ciekawostki, jak choćby informacje o modelu biznesowym firmy i priorytetowym traktowaniu graczy.
Cyberpunk 2077 wywołał zamieszanie na giełdzie. CD Projekt wart o blisko 1,5 mld złotych więcej
Bartosz Świątek, 10 czerwca 2019, 13:03
Po ogłoszeniu daty premiery Cyberpunka 2077 w czasie wczorajszej konferencji Microsoftu na E3 2019, ceny akcji CD Projekt wzrosły do rekordowego poziomu 233 zł, choć potem kurs nieco spadł. W najlepszym momencie spółka była ósmą największą firmą na warszawskiej giełdzie.
Apex Legends - przychody zmalały już o 74%
Adrian Werner, 25 maja 2019, 09:04
Twórcy Apex Legends mają spory problem. W kwietniu przychody gry zmalały aż o 74% w porównaniu z rekordowym lutym.
Metro Exodus jest hitem, ale głównie na konsolach, a nie na PC
Adrian Werner, 23 maja 2019, 11:52
THQ Nordic poinformowało, że Metro Exodus sprzedaje się doskonale, ale głównie na konsolach. Wysoki przychód to niemal w całości zasługa wersji na PlayStation 4 i Xboksa One. Firma odmówiła komentarza w sprawie szczegółowych wyników wydania pecetowego.
Metro Exodus zaliczyło najlepszy start w historii THQ Nordic
Bartosz Świątek, 22 maja 2019, 14:21
THQ Nordic przedstawiło wyniki wypracowane w roku finansowym 2018-2019. Wydawca jest zadowolony z sukcesu Metro Exodus, które zostało uznane za najlepszą premierę w historii firmy.
Mortal Kombat 11 z najlepszym cyfrowym debiutem w historii marki
Adrian Werner, 22 maja 2019, 12:45
Dzięki raportowi SuperData dowiedzieliśmy się, że do końca kwietnia gra Mortal Kombat 11 znalazła 1,8 mln nabywców w dystrybucji cyfrowej. To ponad czterokrotnie lepszy debiut niż w przypadku Mortal Kombat X. Coraz większe spadki przychodów notuje natomiast Apex Legends.
Sukces polskiego Green Hell. Niedługo poznamy datę premiery
Bartosz Świątek, 21 maja 2019, 15:55
Rodzima firma Creepy Jar upubliczniła roczny raport finansowy, dzięki któremu wiemy, jak sprzedała się stworzona przez nią gra survivalowa Green Hell. Tytuł wydany w programie wczesnego dostępu Steam przyciągnął blisko 180 tys. nabywców.
11 bit studios - świetny I kwartał 2019 dzięki Frostpunk i Moonlighter
Adrian Werner, 17 maja 2019, 12:05
Firma 11 bit studios podzieliła się raportem finansowym za miniony kwartał. Bardzo dobre wyniki spółki napędza sprzedaż gier Frostpunk i Moonlighter. Przy tej okazji deweloper uchylił też rąbka tajemnicy odnośnie swoich planów na przyszłość.
Rainbow Six Siege z 45 mln graczy, The Division 2 rozczarowaniem na PS4 i XONE
Adrian Werner, 16 maja 2019, 11:57
Ubisoft podzielił się wynikami finansowymi za miniony rok rozliczeniowy. Pochwalono się m.in. 40-procentowym wzrostem popularności Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Dowiedzieliśmy się również, że Far Cry 5 dzierży tytuł najpopularniejszej gry wydawcy w tej generacji, a The Division 2 okazało się rozczarowaniem na konsolach.
Red Dead Online większym sukcesem od GTA Online?
Bartosz Świątek, 14 maja 2019, 14:15
Strauss Zelnick – prezes firmy Take-Two Interactive – poinformował w czasie rozmowy z inwestorami, że Red Dead Online radzi sobie lepiej niż GTA Online w analogicznym czasie po premierze.
GTA 5 i Red Dead Redemption 2 wciąż sprzedają się w milionach egzemplarzy
Konrad Serafiński, 14 maja 2019, 10:30
Firma Take-Two Interactive pochwaliła się wynikami finansowymi za poprzedni rok fiskalny. Z raportu wiemy, że GTA V sprzedało się w liczbie ponad 110 mln sztuk. Świetnie wyglądają także wyniki Red Dead Redemption 2 oraz NBA 2K19.
Świetna sprzedaż gry NieR Automata. Square Enix inwestuje w nowe marki
Jakub Błażewicz, 13 maja 2019, 19:03
Firma Square Enix pochwaliła się wynikami swoich gier w minionym roku fiskalnym. Świetnie wypadło NieR: Automata, które sprzedało się w ponad 4 milionach egzemplarzy. Prócz tego wydawca zapowiedział inwestycje w nowe marki oraz zapowiedzi gier na targach E3 2019.
Planowane wyniki sprzedaży Star Wars Jedi Fallen Order i inne fakty z raportu EA
Adrian Werner, 8 maja 2019, 11:23
Firma Electronic Arts udostępniła raport finansowy za I kwartał 2019 roku. Znalazło się w nim sporo ciekawych informacji na temat prognozowanych wyników sprzedaży Star Wars Jedi: Fallen Order oraz nowych gier z serii Need for Speed i Plants vs Zombies. Wydawca coraz mocniej stawia także na free-to-play i dystrybucję cyfrową.
Doskonała sprzedaż Resident Evil 2 przekroczyła oczekiwania firmy Capcom
Krystian Pieniążek, 7 maja 2019, 21:48
Firma Capcom podzieliła się raportem finansowym za rok fiskalny 2018/2019. Wynika z niego, że choć motorem odniesionego przez nią sukcesu były premiery gier Resident Evil 2 i Devil May Cry 5, pozostałe tytuły z jej portfolio również dołożyły cegiełkę do tego wyniku.
W Chinach jest już ponad 312 milionów pecetowych graczy
Michał Kułakowski, 5 maja 2019, 20:02
Według raportu firmy Niko Partners, w najbliższych latach w Chinach stale rosła będzie liczba aktywnych pecetowych graczy. W tej chwili na komputerach w Państwie Środka bawi się 312 milionów osób, które przynoszą branży rocznie ponad 15 miliardów dolarów przychodu. Większość z tych pieniędzy pochodzi z wieloosobowych produkcji online.