autor: Paweł Woźniak
Finanse Activision Blizzard i Take 2 - dystrybucja cyfrowa dominuje
Wyniki finansowe za poprzedni kwartał Take-Two Interactive oraz Activision Blizzard jasno pokazują, że w obecnych czasach króluje dystrybucja cyfrowa oraz mikrotransakcje. Obie firmy mogą cieszyć się z dobrych zarobków w tym okresie.
Mieliście okazję dzisiaj przeczytać wiadomość o sporym sukcesie firmy Take-Two Interactive, która dzięki bardzo dobrej sprzedaży takich tytułów jak Grand Theft Auto V i Red Dead Redemption 2 pozwoliła sobie na podniesienie przewidywań finansowych na bieżący rok fiskalny (z 2,93 miliarda dolarów na 3,03 miliarda). Drugi kwartał przyniósł aż 859 milionów dolarów przychodu, co równa się ze wzrostem o 74% względem poprzedniego roku.
Warto również zaznaczyć, że za 70% zarobków odpowiedzialne są cyfrowe kopie tytułów (w tym 37% to pieniądze z mikrotransakcji). Z sukcesu zadowolony jest dyrektor generalny Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, który twierdzi, że firma ma obecnie bardzo duży potencjał rozwojowy.
Patrząc w przyszłość, Take-Two ma najsilniejszy potencjał rozwojowy w swojej historii, w tym kontynuacje naszych największych marek, jak i ekscytujące nowe IP. […] Aktywnie inwestujemy w rynki wschodzące, platformy i modele biznesowe i jesteśmy niezwykle dobrze przygotowani do wykorzystania pozytywnych trendów w naszej branży oraz generowania wzrostu i ekspansji marż w perspektywie długoterminowej.
Przyzwoitymi wynikami może pochwalić się również Activision Blizzard, które spełniło oczekiwania względem tego kwartału fiskalnego (zarobki wyniosły 1,28 miliarda dolarów, a oczekiwane przychody były na poziomie 1,1 miliarda). Są one jednak znacznie mniejsze w porównaniu z poprzednim rokiem (1,66 miliarda dolarów). Należy mieć także na uwadze, że kwartał zamknięto pod koniec września, czyli skutki afer wokół Blizzarda, jak i premiera Call of Duty: Modern Warfare, nie znajdą odzwierciedlenia w tych wynikach.
W tym przypadku zarobki z samych produkcji cyfrowych wyniosły aż 1,01 miliarda dolarów. Niewątpliwie spory w tym udział miała premiera WoW Classic (która zaowocowała największym kwartalnym przyrostem liczby subskrybcji w 15-letniej historii gry). Natomiast prawie połowę z tych zysków przyniosły tytuły z serii Candy Crush (500 milionów dolarów). Z takiego obrotu spraw zadowolony jest prezez Activision Blizzard – Bobby Kotick:
Wprowadzając mobilne i darmowe gry oparte na naszych markach, wierzymy, że możemy zwiększyć liczbę graczy, ich zaangażowanie i monetyzację we wszystkich naszych produkcjach.
- Take-Two Interactive – oficjalna strona internetowa
- Activision Blizzard – oficjalna strona internetowa