Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 października 2019, 20:31

autor: Paweł Woźniak

Komercyjna klęska The Division 2 i Breakpoint. Ubisoft opóźnia premiery gier

Na zamkniętej konferencji prasowej Ubisoft poinformował o przesunięciach premier nadchodzących tytułów AAA, w tym Watch Dogs Legion. Powodem tego są niezadowalające wyniki sprzedaży Tom Clancy’s The Division 2 i Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint.

Słaba sprzedaż Ghost Recon: Breakpoint oznacza przesunięcie premier nadchodzących gier Ubisoftu. - Komercyjna klęska The Division 2 i Breakpoint. Ubisoft opóźnia premiery gier - wiadomość - 2019-10-25
Słaba sprzedaż Ghost Recon: Breakpoint oznacza przesunięcie premier nadchodzących gier Ubisoftu.

To nie koniec przykrych informacji o przesunięciach nadchodzących produkcji AAA. Kilka godzin temu dowiedzieliśmy się, że opóźnione zostaną premiery The Last of Us: Part II oraz Ghost of Tsushima, a teraz zagraniczne media informują o przesunięciu w czasie kilku dużych tytułów Ubisoftu. Powód? „Komercyjna porażka Tom Clancy’s The Division 2 oraz Tom Clancy’s Ghost Recon: Breakpoint”.

Debiuty Watch Dogs: Legion, Gods & Monsters oraz Tom Clancy’s Rainbow Six Quarantine przeniesiono na kolejny rok finansowy, który potrwa od kwietnia 2020 roku do końca marca 2021 roku. Deweloperzy sprecyzowali od razu, że dwa pierwsze tytuły ukażą się w drugiej połowie 2020 roku. Natomiast Skull & Bones pojawi się dopiero w następnym okresie rozliczeniowym (po marcu 2021 roku). W związku z powyższym firma obniżyła swoje roczne cele finansowe na bieżący rok fiskalny (z 2,1 mld euro do 1,4 mld).

Źródłem tych wiadomości jest Chloé Woitier – dziennikarka francuskiego dziennika Le Figaro – która za pośrednictwem swojego konta na Twitterze informowała o tym, co zostało przedstawione na zamkniętej konferencji Ubisoftu dla prasy.

Dodatkowo w oświadczeniu współzałożyciela i dyrektora generalnego Ubisoftu, Yvesa Guillemota, możemy przeczytać, że francuski wydawca gier przyznaje się do tego, iż nie wykorzystał potencjału dwóch ostatnich produkcji. Jako powody klęski Breakpoint wymienił m.in. słabe wdrożenie innowacyjnych elementów oraz niewystarczającą liczbę czynników wyróżniających wewnętrzne cechy gry. Deweloperzy nie widzą natomiast problemu z mikrotransakcjami, które nie przypadły do gustu graczom.