wyniki finansowe - sprzęt i technologie (4)
Lady Dimitrescu podbiła rynek, Resident Evil Village to najszybciej sprzedająca się gra z serii
Jakub Błażewicz, 12 maja 2022, 11:47
Świetna sprzedaż Resident Evil Village to nie jedyny sukces Capcomu. Firma ma za sobą piąty rok z rekordowymi wynikami finansowymi.
Assassin's Creed i Far Cry rosną jak na drożdżach. Ubisoft podsumował rok
Jakub Błażewicz, 11 maja 2022, 22:16
Far Cry, Assassin's Creed i Tom Clancy's Rainbow Six to największe marki Ubisoftu. Wszystkie trzy serie poradziły sobie znakomicie w 2021 roku.
EA zaliczyło rekordowy rok. Baza graczy jest potężna
Jakub Błażewicz, 11 maja 2022, 17:45
Czwarty kwartał 2022 roku fiskalnego mógł wypaść gorzej niż prognozowano, ale w skali całego roku firma Electronic Arts nie ma powodów do narzekań.
Elden Ring z rewelacyjnymi wynikami; gra sprzedaje się w milionach
Przemysław Dygas, 11 maja 2022, 13:00
Bandai Namco zanotowało bardzo dobre wyniki finansowe. Duży wpływ miała na nie świetna sprzedaż Elden Ring.
Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku
Adrian Werner, 6 maja 2022, 12:14
W tym roku przychody rynku gier mają po raz pierwszy przekroczyć 200 mld dolarów. Najszybciej rosnąć będzie segment konsolowy.
Miliard dolarów co 6 miesięcy. Genshin Impact wykręca niesamowite wyniki
Adrian Werner, 6 maja 2022, 10:00
Przychody z Genshin Impact przekroczyły już 3 mld dolarów, licząc wyłącznie zarobki z wersji mobilnej tego przeboju.
Outriders nie zarobiło na siebie. Kolejny zawód dla Square Enix
Michał Zegar, 5 maja 2022, 22:10
Raport finansowy polskiego studia People Can Fly ujawnił, że gra Outriders nie zarobiła wystarczającej kwoty, by pokryć wydatki Square Enix związane z jej tworzeniem i dystrybucją. Ostatnie superbohaterskie produkcje firmy podzieliły ten sam los.
Marvel's Guardians of the Galaxy i Avengers przyniosły ogromne straty wydawcy
Adrian Werner, 4 maja 2022, 08:59
Okazało się, że gry Marvel's Avengers oraz Marvel's Guardians of the Galaxy przyniosły firmie Square Enix aż 200 mln strat. Nic więc dziwnego, że japoński wydawca sprzedał swoje zachodnie studia grupie Embracer.
Xbox na fali wznoszącej, 10 mln użytkowników chmury xCloud Microsoftu
Adrian Werner, 27 kwietnia 2022, 13:11
Nowy raport finansowy Microsoftu jest pełen danych o wzrostach przychodów i zysków. Dowiedzieliśmy się także o popularności streamingowej usługi xCloud.
Blizzard i Activision ponoszą duże straty, gracze odpływają. Raport kwartalny
Jakub Błażewicz, 25 kwietnia 2022, 21:50
Pierwszy kwartał 2022 roku nie był szczególnie pomyślny dla twórców World of Warcraft i Call of Duty. Activision Blizzard musiało zmierzyć się z mniejszymi przychodami oraz zaangażowaniem graczy niż rok wcześniej.
CD Projekt cierpi na giełdzie. Powodem opóźniony Wiedźmin i zakaz sprzedaży w Rosji
Michał Ciężadlik, 19 kwietnia 2022, 13:45
Najnowsze giełdowe notowania nie są przychylne dla firmy CD Projekt. Mimo wyższych zysków, niż zakładano, wynik spółki nie przekonuje analityków oraz inwestorów.
Sprzedaż Cyberpunka 2077, opóźnienie dodatku i inne wieści od CD Projekt (Aktualizacja)
Michał Zegar, 14 kwietnia 2022, 22:05
CD Projekt opublikował finansowe podsumowanie 2021 roku i plany na przyszłość. Dowiedzieliśmy się, że duże rozszerzenie Cyberpunka 2077 jednak nie zadebiutuje w tym roku, i poznaliśmy zaktualizowany wynik sprzedaży tej gry (Wiedźmina 3 też). Padły też inne ciekawostki.
Wyjście z Rosji to dla wydawców gier utrata rynku wartego miliardy dolarów
Jakub Błażewicz, 10 marca 2022, 13:35
Twórcy i wydawcy gier (i nie tylko) masowo wycofują swoje produkty z Rosji, a tym samym odrzucają rynek generujący miliardy dolarów przychodu.
Ponad 31 milionów osób po raz pierwszy kupiło grę na Steam w 2021 roku
Adrian Werner, 9 marca 2022, 09:29
Valve podsumowało ubiegły rok na Steamie. Serwis zanotował duże wzrosty - zarówno w kwestii przychodów, jak i aktywności użytkowników.
Miliardy na gry w zeszłym roku; rekordowa suma wydana na inwestycje w branży
Michał Zegar, 1 marca 2022, 21:50
Raport DDM ujawnił, że zeszły rok był rekordowy pod względem sumy pieniędzy wydanej na inwestycje w branży growej. Pewien udział miały w tym produkcje oparte na technologii blockchain.
Właściciel Techlandu na liście najbogatszych Polaków; przegonił szefową YouTube
Michał Zegar, 24 lutego 2022, 18:05
Właściciel Techlandu, Paweł Marchewka, uplasował się w pierwszej dziesiątce najbogatszych Polaków. Tym samym przegonił nawet Susan Wojcicki, szefową YouTube'a.
Skull and Bones zmienione w grę-usługę
Adrian Werner, 18 lutego 2022, 13:16
Dzięki sprawozdaniu finansowemu firmy Ubisoft dowiedzieliśmy się, że Skull and Bones zmienione zostało w grę-usługę. Poinformowano również, że Avatar: Frontiers of Pandora ma zadebiutować przed kwietniem 2023 roku.
AC: Valhalla radzi sobie finansowo zdecydowanie lepiej niż Odyssey
Adrian Werner, 18 lutego 2022, 09:34
Według raportu finansowego Ubisoftu Assassin’s Creed Valhalla zarobiło o ponad 70% więcej niż AC Odyssey w analogicznym czasie od premiery. Prezes firmy wypowiedział się także w kwestii niedawnych plotek o skradankowym spin-offie marki.
Roblox większy od Epic Games Store, sukces gry w 2021 roku oszałamia
Jakub Błażewicz, 17 lutego 2022, 10:04
Epic Games Store mógł mieć za sobą udany rok, ale platformie daleko do sukcesu Robloxa, który może być najpopularniejszą grą na rynku.
Pudełka to nisza, a mikropłatności są warte więcej niż sprzedaż gier - Sony w liczbach
Adrian Werner, 8 lutego 2022, 10:12
Nowy raport finansowy Sony pokazuje, że dla firmy największym źródłem przychodów z gier na kosnole PlayStation są mikropłatności. Nie dziwi więc, że koncern ma w planach aż 10 gier-usług.
Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive
Adrian Werner, 8 lutego 2022, 08:49
Dzięki raportowi Take-Two Interactive dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy na temat rynku gier. Wśród nich znalazła się średnia wieku graczy.
King zarabia więcej od Blizzarda wg raportu finansowego Activision
Miriam Moszczyńska, 6 lutego 2022, 11:30
Raport finansowy Activision za rok 2021 rzucił nowe światło na sytuację Blizzarda. Producent nie tylko wykazuje coraz mniejsze przychody, ale boryka się także z malejącą liczbą graczy.
Call of Duty: Vanguard rozczarowaniem. Sprzedaje się gorzej niż CoD: Black Ops - Cold War
Adrian Werner, 4 lutego 2022, 12:21
Firma Activision Blizzard przyznała, że Call of Duty: Vanguard okazało się rozczarowaniem kasowym w porównaniu z CoD: Black Ops – Cold War. Wyśmienicie radzi sobie za to mobilna odsłona marki.
EA może zaskoczyć, obok nowego NFS będą niespodziewane zapowiedzi
Dawid Wanat, 2 lutego 2022, 12:40
Electronic Arts zaciera ręce na kolejny rok fiskalny, który ma przynieść duże wzrosty. W okresie od kwietnia 2022 do marca 2023 r. zagramy też w kilka niezapowiedzianych jeszcze tytułów. Źródłem tych informacji jest telekonferencja EA, poświęcona zarobkom kwartalnym.
Battlefield 2042 może być finansową klapą; gra nie spełniła oczekiwań EA
Przemysław Dygas, 2 lutego 2022, 09:21
EA przyznało, że Battlefield 2042 nie spełnił oczekiwań firmy. Najprawdopodobniej tyczy się to nie tylko stanu technicznego gry, ale również wyników sprzedaży.
Epic Games Store ma się coraz lepiej, chociaż dalej polega na darmówkach
Miriam Moszczyńska, 28 stycznia 2022, 09:31
Epic Games podsumowała 2021 rok. Progres jest niepodważalny, a zespół Tima Sweeneya nie zamierza wytracać tempa. Mają w tym pomóc kolejne nowości na platformie.
Doskonała passa Capcomu trwa; Japończycy publikują wyniki sprzedaży
Agnieszka Adamus, 26 stycznia 2022, 21:50
Capom podał wyniki finansowe za pierwsze 9 miesięcy roku fiskalnego 2021. Wynika z nich, że firma piąty raz z rzędu zaliczyła rekordowe rezultaty pod względem przychodów oraz sprzedaży gier. Do takiego stanu rzeczy przyczyniły się marki Resident Evil i Monster Hunter.
Squid Game oglądaliśmy trzy razy chętniej niż Wiedźmina. Netflix pokazał wyniki za ostatni kwartał
Patryk Kubiak, 21 stycznia 2022, 15:00
Netflix pochwalił się, ilu przybyło mu użytkowników i co najchętniej oglądali subskrybenci w ciągu ostatniego roku. Squid Game i Czerwona nota okazały się największymi hitami w historii platformy.
Star Citizen z nowym rekordem finansowym w 2021 roku
Adrian Werner, 4 stycznia 2022, 12:11
2021 rok okazał się kolejnym rekordowym okresem w historii gry Star Citizen. W tym czasie twórcy pozyskali od graczy ponad 86 mln dolarów.
8 gier mobilnych, w tym PUBG Mobile, zarobiło ponad miliard dolarów w 2021 roku
Adrian Werner, 19 grudnia 2021, 08:21
Dobiegający końca rok okazał się wyjątkowo udany dla rynku mobilnego. Aż osiem gier uzyskało przychody przekraczające miliard dolarów.
Nowa gra Petera Molyneuxa zarabia miliony na NFT, a jeszcze nie została wydana
Michał Ciężadlik, 16 grudnia 2021, 13:24
Gra Legacy, czyli nowy projekt Petera Molyneuxa, zarobiła 40 mln funtów jeszcze przed premierą. Suma nie pochodzi jednak z preorderów czy innych typowych źródeł finansowania. Twórcy zarobili pieniądze na sprzedaży NFT, na których opierać będzie się gra.
Słabsze prognozy finansowe Epic Games Store
Michał Zegar, 7 grudnia 2021, 19:30
Niedawno odtajniony dokument zawierający porównanie zestawień planowanych zysków Epic Games na przyszłe lata sugeruje, że Epic Games Store rozwija się wolniej, niż planowano.
27 miliardów dolarów wydanych na tokeny NFT w tym roku
Arkadiusz Strzała, 7 grudnia 2021, 15:30
Tokeny NFT są coraz popularniejsze. W 2021 roku wydano na nie aż 27 miliardów dolarów. Ludzie kupują przy ich pomocy przedmioty wirtualne, dzieła sztuki, nawet obiekty z metaverse.
GOG pod dużą kreską - CD Projekt zapowiada powrót do korzeni
Hubert Śledziewski, 30 listopada 2021, 14:35
Platforma GOG.com przynosi spore straty. Jej włodarze wierzą, że uda się im odwrócić trend, jeśli wrócą do pierwotnej działalności biznesowej, czyli dostarczania oferty starannie dobranych gier bez zabezpieczeń DRM.
CD Projekt w 3. kwartale 2021; kosztowny „serwis” Cyberpunk 2077 i nowe projekty
Jakub Błażewicz, 29 listopada 2021, 19:32
Grupa CD Projekt opublikowała wyniki finansowe za III kwartał 2021 roku. „Serwis” gry Cyberpunk 2077 okazał się kosztowny dla firmy, ale Polacy myślą już nad kolejnymi projektami.
COVID zaszkodził rynkowi gier w 2021 roku; 2022 może być rekordowy
Adrian Werner, 19 listopada 2021, 14:13
Dzięki pandemii 2020 rok był rekordowy dla branży gier. Natomiast w tym roku koronawirus jej wyjątkowo zaszkodził. Wszystko za sprawa licznych opóźnień w produkcji.
Harry Potter: Magic Awakened największą premierą roku w Chinach
Adrian Werner, 17 listopada 2021, 14:04
Harry Potter: Magic Awakened zaliczyło najlepszy debiut tego roku w Chinach. Produkcja wkrótce powinna stać się najbardziej dochodową grą mobilną korzystającą z tej licencji.
Renesans Hearts of Iron 4. Paradox stawia na wewnętrze studia
Adrian Werner, 17 listopada 2021, 11:21
Poznaliśmy nowe wyniki finansowe firmy Paradox Interactive. Dowiedzieliśmy się także, że renesans popularności przeżywa HoI4.
Sega widzi przyszłość w Humankind - gra może zapoczątkować serię
Krzysztof Kałuziński, 13 listopada 2021, 13:13
Strategia Humankind odniosła sukces i miała znaczący wpływ na wyniki finansowe Segi. Wydawca powoli zaczyna więc myśleć o kontynuacji.
Bitcoin osiąga rekordowe wyniki, karty graficzne mogą znów podrożeć
Arkadiusz Strzała, 10 listopada 2021, 13:57
BTC zdecydowanie wrócił do formy – jego kurs osiągnął rekordowo wysoki poziom. Ethereum także nigdy nie było tak drogie jak teraz. Nie wróży to dobrze cenom kart graficznych.
Nintendo nie jest dla dzieci, a raport to potwierdza
Miriam Moszczyńska, 5 listopada 2021, 15:59
Nintendo opublikowało raport podsumowujący drugi kwartał bieżącego roku fiskalnego. Poza kwestią dochodów ujawniono także sporo ciekawych informacji, w tym m.in. nadchodzące premiery gier.
EA chwali się sukcesami finansowymi i wynikami testów Battlefielda 2042
Adrian Werner, 4 listopada 2021, 11:18
Firma Electronic Arts pochwaliła się sukcesami finansowymi oraz imponującymi wynikami popularności otwartej bety gry Battlefield 2042.
Ludzie nadal kupują GTA 5; świetny wynik ośmioletniej gry
Paweł Musiolik, 4 listopada 2021, 10:09
Wyniki finansowe firmy Take-Two za ostatni kwartał pokazują, że ludzie nadal kupują GTA 5 jak szaleni. W ciągu ostatnich trzech miesięcy sprzedano 5 milionów kopii gry.
Szefowa Blizzarda rezygnuje z pracy po 3 miesiącach; firma wciąż nieźle zarabia
Jakub Błażewicz, 3 listopada 2021, 18:45
Blizzard ma za sobą udany kwartał, ale wieści o dobrych wynikach finansowych ustępują informacji o odejściu Jen Oneal, wraz z Mike'iem Ybarrą przewodzącej firmie od trzech miesięcy.
AC: Valhalla zarabia krocie. Wkrótce trzecie DLC
Adrian Werner, 29 października 2021, 10:25
Niecały rok wystarczył, aby Assassin's Creed: Valhalla stało się drugą najbardziej dochodową grą w historii firmy Ubisoft. Dowiedzieliśmy się także, kiedy możemy się spodziewać trzeciego dodatku DLC do tej gry.
Marka Xbox notuje najlepszy pierwszy kwartał fiskalny w swojej historii
Michał Zegar, 27 października 2021, 18:00
Marka Xbox odnotowała najlepszy pierwszy kwartał fiskalny w całej historii swojego istnienia. Zawdzięcza to m.in. wzrostowi popularności konsol oraz usług. Dodatkowo Microsoft ujawnił swój plan inwestycyjny.
Cztery polskie gry wśród największych premier września na Steam
Adrian Werner, 26 października 2021, 10:20
W ubiegłym miesiącu na Steamie zadebiutowało wiele hitów, w tym New World oraz Tales of Arise. Wrzesień okazał się bardzo udany dla polskich deweloperów. Wśród największych premier znalazły się aż cztery produkcje rodzimych zespołów.
Kena: Bridge of Spirits zwróciła koszty produkcji; twórcy chcą tworzyć kolejną grę
Miriam Moszczyńska, 25 października 2021, 11:49
Twórcy Kena: Bridge of Spirits poinformowali, że zwróciły się koszty produkcji tego tytułu. Co więcej, studio Ember Lab zamierza wyspecjalizować się w gatunku przygodowych gier akcji. Kolejna pozycja również będzie jego reprezentantem.
Zombiaki i Leszy gwiazdami listy bestsellerów Steam
Adrian Werner, 25 października 2021, 09:32
W ubiegłym tygodniu na Steamie nadal najlepiej sprzedawały się gry Back 4 Blood i New World. Zaskakująco dobry debiut zaliczyła za to gra Inscryption.
Squid Game rozbija bank dla Netfliksa; marka warta już niemal miliard dolarów
Agnieszka Adamus, 19 października 2021, 14:40
Według serwisu Bloomberg marka Squid Game może być warta 891 milionów dolarów. Dane te pochodzą z dokumentacji Netfliksa.