Gry nie są już domeną młodych, twierdzi raport Take-Two Interactive
Dzięki raportowi Take-Two Interactive dowiedzieliśmy się ciekawych rzeczy na temat rynku gier. Wśród nich znalazła się średnia wieku graczy.
Take-Two Interactive udostępniło raport podsumowujący kondycję firmy i perspektywy na przyszłość. Poza informacjami o wydawcy w dokumencie znalazło się również kilka ciekawych faktów dotyczących całej branży. Bazują one na danych zebranych przez grupy analityczne: IDG Consulting, ESA, Newzoo, Streamlabs oraz Stream Hatchet.
Wiek graczy i inne ciekawostki o nich
- Średnia wieku wśród graczy wynosi 35-44 lata.
- W 2021 roku graniu oddawało się 2,8 mld osób.
- W 75% amerykańskich domów jest przynajmniej jeden gracz.
- W 2020 roku widownia rozgrywek esportowych liczyła 495 mln osób.
- W 2020 roku obejrzano 28 miliardów godzin transmisji i zapisów gameplaya w serwisach Twitch, YouTube Gaming i Facebook Gaming.
Dodatkowe dane o branży gier – 286 mld dolarów w 2025 roku
- Gry są największą branżą rozrywkową.
- W 2020 roku gry, mikropłatności oraz usługi wygenerowały 208 mld dolarów przychodu.
- Wstępne szacunki za 2021 r. mówią o 233 mld dolarów.
- Gry mobilne są największą częścią rynku elektronicznej rozrywki. Według wstępnych szacunków w 2021 roku uzyskały one 136 mld dolarów przychodu.
- Według prognoz analityków w 2025 roku przychody rynku gier mają wzrosnąć do 286 mld dolarów.
Powyższe dane dotyczą tylko gier, mikropłatności oraz usług. Nie wliczono do nich przychodu ze sprzedaży konsol, więc w rzeczywistości ta branża jest jeszcze większa.
Zainteresować Cię może nasza publicystyka: