autor: Miriam Moszczyńska
Epic Games Store ma się coraz lepiej, chociaż dalej polega na darmówkach
Epic Games podsumowała 2021 rok. Progres jest niepodważalny, a zespół Tima Sweeneya nie zamierza wytracać tempa. Mają w tym pomóc kolejne nowości na platformie.
- Epic Games Store podzielił się podsumowaniem 2021 roku.
- EGS zyskał nowych użytkowników i wiele gier (katalog spuchł dwukrotnie względem 2020 roku), a przychód ze sprzedaży wzrósł o 140 milionów dolarów.
- W 2022 roku do EGS trafi narzędzie do samopublikacji oraz wiele innych, mniejszych poprawek.
- W tym roku również możemy spodziewać się darmowych gier, do odebrania co tydzień.
Epic Games Store podzielił się z graczami podsumowaniem 2021 roku, które jasno pokazuje, że platforma ma się bardzo dobrze. W zeszłym roku przybyło na niej 30 milionów kont (łącznie jest ich już 194 mln). Poznaliśmy również sumę, jaką w sklepie wydali gracze – to 840 milionów dolarów.
Sukces finansowy oparty na darmowych grach
Warto przy tym zwrócić uwagę na fakt, że z podanej kwoty 300 mln dolarów przypadło na sprzedaż gier innych producentów niż Epic Games. Wygląda więc na to, że platforma dalej służy głównie jako launcher do Fortnite’a i źródło darmówek. Niemniej 300 mln dolarów to większa kwota od tej uzyskanej w 2020 roku (o 12%).
Może Cię zainteresować:
- Lunar New Year Sale w Epic Games Store, wykorzystaj swój kupon
- Start Steam Lunar Sale 2022; tysiące gier w niższych cenach
To nie koniec sukcesów tej młodej, bo uruchomionej zaledwie trzy lata temu, platformy. Epic Games Store może pochwalić się również stale rozbudowywanym katalogiem gier. W 2021 roku w sprzedaży znajdowało się 917 tytułów, co, jak zauważa EGS, oznacza niemalże podwojenie wyniku z 2020 r. Wart uwagi jest także fakt, że na platformie kontynuowana będzie inicjatywa cotygodniowych, darmowych gier rozdawanych graczom.
Plany Epic Games na 2022 rok
Jak to zazwyczaj bywa w podsumowaniach, nie zabrakło również informacji na temat planów na 2022 rok. Największą z nowości, która trafi do EGS w kolejnych miesiącach, będzie narzędzie do samopublikacji. Pomoże ono niezależnym twórcom gier w dzieleniu się swoimi dziełami z użytkownikami platformy (aktualnie dostępne było ono dla zamkniętej grupy beta-testerów).
Epic Games Store rozwinie też profile graczy, wzbogacając je o dodatkowe informacje. Poprawiona zostanie również kolejka pobierania, którą będzie można lepiej zarządzać. Drobnostek, które wspomogą działanie launchera, ma być zresztą więcej, a dokładnie przeczytacie o nich tutaj.
Zapoznając się ze zmianami, jakie mają dotknąć EGS w tym roku, trudno nie odnieść wrażenia, że platforma staje się bliźniaczo podobna do Steama. I choć nie możemy oczekiwać, że nagle zmiecie ona z tronu produkt Valve, to zdecydowanie ma szansę stać się jednym z ciekawszych konkurentów.