Lady Dimitrescu podbiła rynek, Resident Evil Village to najszybciej sprzedająca się gra z serii
Świetna sprzedaż Resident Evil Village to nie jedyny sukces Capcomu. Firma ma za sobą piąty rok z rekordowymi wynikami finansowymi.
Nie tylko EA i Ubisoft chwalą sie sukcesami swoich marek. Także firma Capcom ma powody do zadowolenia po kolejnym roku fiskalnym. Resident Evil Village to najszybciej sprzedająca sie odsłona serii i m.in. dzięki niej 2021 rok był najzyskowniejszym w historii japońskiego wydawcy.
Lady Dimitrescu podbiła rynek
Po jedenastu miesiącach od premiery najnowszy Resident Evil sprzedał się w nakładzie ponad 6,1 miliona egzemplarzy. Tym samym „ósemka” powoli dogania wydane w 2019 roku Resident Evil 2 (9,3 mln) i Resident Evil VII: Biohazard (10,6 mln). Złośliwi mogliby dodać, że to zasługa Lady Dimitrescu, która szybko zyskała uwielbienie graczy.
Nadmieńmy, że oba tytuły znajdują się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się gier w historii Capcomu. Wyprzedza je jedynie Monster Hunter: World, które zakupiono 17,8 milionów razy. Warto jednak zaznaczyć, że wydawca podaje osobno wszystkie wydania gier, wliczając w to reedycje (na przykład Resident Evil 4 i Resident Evil 4 HD, które łącznie sprzedały się w nakładzie 10 mln egzemplarzy).
Łącznie w całym 2021 roku fiskalnym (zakończonym 31 marca 2022 r.) do nabywców trafiło 32,6 miliona egzemplarzy gier Capcomu, co jest rekordowym wynikiem dla wydawcy. To zasługa nowych, ciepło przyjętych produkcji: nie tylko Resident Evil Village, ale też m.in. Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin.
Capcom znów z rekordowymi zarobkami
Świetna sprzedaż gier przełożyła się też na znakomite wyniki finansowe. Capcom piąty rok z rzędu odnotował wzrost sprzedaży (do 110 miliardów jenów, czyli około 3,83 miliarda złotych) oraz zysku operacyjnego (do 42,9 mld jenów, czyli ok. 1,5 miliarda złotych). W obu przypadkach są to rekordowe wyniki dla japońskiego wydawcy, który ma nadzieję powtórzyć ten wyczyn w kolejnych 12 miesiącach.
Nowe gry w drodze
Jak Capcom chce dokonać tej sztuki? Przez wydanie „wielu nowych tytułów” w 2023 roku fiskalnym. Firma szykuje 45 nowych SKU, przy czym należy pamiętać, że jedna gra wydana na kilka platform będzie miała osobny identyfikator SKU dla każdej z nich.
Uwzględnia to zapowiedziane na czerwiec Monster Hunter: Rise – Sunbreak (PC / Switch) oraz zapewne Street Fightera VI i rozmaite DLC, ale o pozostałych pozycjach nie wiemy nic. Prezentacja załączona do raportu finansowego sugeruje, że nie chodzi o produkcje mobilne, jako że w tym segmencie Capcom ma „skupić się na zarządzaniu bieżącymi tytułami”.
To wszystko ma pomóc Capcomowi w sprzedaniu 37 milionów egzemplarzy gier w 2023 roku fiskalnym. Poza tym firma planuje promować turniej e-sportowy Capcom Pro Tour 2022 i liczy na powodzenie serialu Resident Evil od Netflixa.