Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 maja 2022, 11:47

Lady Dimitrescu podbiła rynek, Resident Evil Village to najszybciej sprzedająca się gra z serii

Świetna sprzedaż Resident Evil Village to nie jedyny sukces Capcomu. Firma ma za sobą piąty rok z rekordowymi wynikami finansowymi.

Nie tylko EA i Ubisoft chwalą sie sukcesami swoich marek. Także firma Capcom ma powody do zadowolenia po kolejnym roku fiskalnym. Resident Evil Village to najszybciej sprzedająca sie odsłona serii i m.in. dzięki niej 2021 rok był najzyskowniejszym w historii japońskiego wydawcy.

Lady Dimitrescu podbiła rynek

Po jedenastu miesiącach od premiery najnowszy Resident Evil sprzedał się w nakładzie ponad 6,1 miliona egzemplarzy. Tym samym „ósemka” powoli dogania wydane w 2019 roku Resident Evil 2 (9,3 mln) i Resident Evil VII: Biohazard (10,6 mln). Złośliwi mogliby dodać, że to zasługa Lady Dimitrescu, która szybko zyskała uwielbienie graczy.

Nadmieńmy, że oba tytuły znajdują się w pierwszej trójce najlepiej sprzedających się gier w historii Capcomu. Wyprzedza je jedynie Monster Hunter: World, które zakupiono 17,8 milionów razy. Warto jednak zaznaczyć, że wydawca podaje osobno wszystkie wydania gier, wliczając w to reedycje (na przykład Resident Evil 4 i Resident Evil 4 HD, które łącznie sprzedały się w nakładzie 10 mln egzemplarzy).

Łącznie w całym 2021 roku fiskalnym (zakończonym 31 marca 2022 r.) do nabywców trafiło 32,6 miliona egzemplarzy gier Capcomu, co jest rekordowym wynikiem dla wydawcy. To zasługa nowych, ciepło przyjętych produkcji: nie tylko Resident Evil Village, ale też m.in. Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin.

Capcom znów z rekordowymi zarobkami

Świetna sprzedaż gier przełożyła się też na znakomite wyniki finansowe. Capcom piąty rok z rzędu odnotował wzrost sprzedaży (do 110 miliardów jenów, czyli około 3,83 miliarda złotych) oraz zysku operacyjnego (do 42,9 mld jenów, czyli ok. 1,5 miliarda złotych). W obu przypadkach są to rekordowe wyniki dla japońskiego wydawcy, który ma nadzieję powtórzyć ten wyczyn w kolejnych 12 miesiącach.

Nowe gry w drodze

Jak Capcom chce dokonać tej sztuki? Przez wydanie „wielu nowych tytułów” w 2023 roku fiskalnym. Firma szykuje 45 nowych SKU, przy czym należy pamiętać, że jedna gra wydana na kilka platform będzie miała osobny identyfikator SKU dla każdej z nich.

Uwzględnia to zapowiedziane na czerwiec Monster Hunter: Rise – Sunbreak (PC / Switch) oraz zapewne Street Fightera VI i rozmaite DLC, ale o pozostałych pozycjach nie wiemy nic. Prezentacja załączona do raportu finansowego sugeruje, że nie chodzi o produkcje mobilne, jako że w tym segmencie Capcom ma „skupić się na zarządzaniu bieżącymi tytułami”.

To wszystko ma pomóc Capcomowi w sprzedaniu 37 milionów egzemplarzy gier w 2023 roku fiskalnym. Poza tym firma planuje promować turniej e-sportowy Capcom Pro Tour 2022 i liczy na powodzenie serialu Resident Evil od Netflixa.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej