Cięższe czasy dla PC - ten rynek będzie rósł wolniej niż konsolowy w 2022 roku
W tym roku przychody rynku gier mają po raz pierwszy przekroczyć 200 mld dolarów. Najszybciej rosnąć będzie segment konsolowy.
Grupa analityczna Newzoo udostępniła raport z prognozami wyników rynku gier na 2022 rok. Dokument daje dobre pojęcie o kształcie branży oraz kierunku, w jakim się rozwija.
- W tym roku przychody z gier mają sięgnąć 203,1 mld dolarów. Będzie to pierwszy rok, gdy uda się przebić próg 200 mld dol.
- Dla porównania – wynik za 2021 r. wyniósł 192,7 mld dolarów. Tym samym branża ma zanotować wzrost o 5,4%.
- Pod koniec roku na świecie ma być 3,09 mld graczy.
- W 2022 roku przychody z rynku amerykańskiego wyniosą 50,5 mld dolarów. Tym samym po raz pierwszy od wielu lat przebite zostaną wyniki rynku chińskiego (prognoza na ten rok mówi o 50,2 mld). Wynika to z faktu, że ostatnimi czasy władze w Państwie Środka starają się mocno ograniczyć popularność gier, np. poprzez powolne wydawanie licencji na wypuszczenie nowych tytułów.
W 2022 roku najszybciej będzie rósł rynek gier konsolowych
Największym segmentem rynku pozostaną gry mobilne, które mają przynieść w tym roku 103,5 mld dolarów (wzrost o 5,1% w porównaniu z 2021 r.)
Najwyższy wzrost (8,4%) ma zanotować segment konsolowy, co napędzać ma m.in. duża liczba wyczekiwanych premier, takich jak już wydane Horizon Forbidden West, Pokemon Legends: Arceus Elden Ring i Gran Turismo 7, czy nadchodzące przeboje pokroju Call of Duty: Modern Warfare 2 i Starfield. Ponadto dużą rolę odegra rosnąca baza posiadaczy konsol nowej generacji.
Znacznie wolniej rozwijać się będzie rynek gier PC, którego przychody w 2022 roku mają być o 1,9% wyższe niż w ubiegłym roku. Za tak słaby wynik odpowiada postępująca zapaść pecetowych produkcji przeglądarkowych, które w 2022 mają zarobić o 16,9% mniej niż w ubiegłym roku. Tradycyjne gry na PC (pudełkowe lub pobierane w ramach dystrybucji cyfrowej) zanotują 3,2-procentowy wzrost.
Rynek gier w 2022 roku – prognozy dla poszczególnych platform
Platforma: | Prognozowane przychody w 2022 roku: | Udział segmentu w ogólnych przychodach rynku gier w 2022 roku: |
Smartfony | 91,4 mld dolarów (wzrost o 5,7%) | 45% |
Konsole | 58,6 mld dolarów (wzrost o 8,4%) | 29% |
Tradycyjne gry na PC | 38,7 mld dolarów (wzrost o 3,2%) | 19% |
Tablety | 12,1 mld dolarów (wzrost o 1,2%) | 6% |
Gry przeglądarkowe na PC | 2,3 mld dolarów (spadek o 16,9%) | 1% |