wyniki finansowe - sprzęt i technologie (8)
CD Projekt stawia na różnorodność - 26% zatrudnionych to kobiety; 21% to obcokrajowcy
Paweł Woźniak, 10 kwietnia 2020, 19:39
Z niedawno opublikowanego raportu finansowego CD Projektu można dowiedzieć się m.in. jaki jest udział kobiet i mężczyzn w ogólnym zatrudnieniu firmy, ilu obcokrajowców w niej pracuje czy też poznać średni wiek pracowników.
Sprzedaż Wiedźmina 3 dobija do 30 mln; pudełka w odwrocie
Bartosz Świątek, 9 kwietnia 2020, 13:20
Firma CD Projekt upubliczniła raport podsumowujący jej wyniki finansowe w 2019 roku. Dzięki temu poznaliśmy szereg informacji dotyczących m.in. sprzedaży gier polskiego dewelopera na poszczególnych platformach, a także ich popularności w różnych krajach. Dokument podkreśla też olbrzymie znaczenie cyfrowej dystrybucji.
Cyberpunk 2077 najbardziej dochodową grą na GOG.com w 2019 roku
Jakub Błażewicz, 9 kwietnia 2020, 11:50
Firma CD Projekt pochwaliła się w niedawnym raporcie wynikami platformy GOG.com. Zdradzono też, że w minionym roku Cyberpunk 2077 był największą produkcją w sklepie pod względem sprzedaży.
Raport CDP 2019 - Wiedźmin 3 na PC sprzedał się lepiej niż na wszystkich konsolach
Michał Kułakowski, 8 kwietnia 2020, 21:02
Jak wynika z oficjalnego raportu finansowego, 2019 rok był niezwykle udany dla Grupy CD Projekt, która odnotowała przychody wyższe prawie o połowę niż te uzyskane w poprzednim roku. Wszystko to za sprawą Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu i jego świetnej sprzedaży na pecetach.
Valve: deweloperzy zarabiają coraz więcej na Steamie
Jakub Błażewicz, 8 kwietnia 2020, 18:55
Firma Valve podzieliła się wynikami analizy nowych gier na Steamie. Z danych spółki wynika, że w 2019 roku o wiele więcej gier zarobiło ponad 10 tysięcy dolarów. Jednak serwis Ars Technica wskazuje, że jest też druga strona medalu.
CD Projekt wyniesiony na szczyt rankingu firm na polskiej giełdzie
Paweł Woźniak, 2 kwietnia 2020, 17:35
Obecny kryzys spowodowany pandemią koronawirusa sprawił, że CD Projekt stał się najbardziej wartościową spółką na polskiej giełdzie.
Dystrybucja cyfrowa w lutym - CS:GO z 24 mln graczy
Adrian Werner, 24 marca 2020, 09:19
Firma SuperData udostępniła raport z wynikami dystrybucji cyfrowej za luty tego roku. Counter-Strike: Global Offensive ustanowiło nowy rekord miesięcznej aktywności, a The Sims 4 po raz pierwszy w historii cieszyło się większą popularnością na PlayStation 4 niż na PC.
Świetna sprzedaż DayZ oraz Arma 3 w 2019 roku
Jakub Błażewicz, 21 marca 2020, 12:40
Studio Bohemia Interactive pochwaliło się wynikami finansowymi za 2019 rok. Czeskiej firmie udało się uzyskać przychód rzędu 68 milionów dolarów, m.in. dzięki wciąż dobrej sprzedaży DayZ oraz Arma III.
Box office w USA z najgorszym wynikiem od 1995 roku
Adrian Werner, 16 marca 2020, 11:36
Miniony weekend w amerykańskich kinach upłynął w cieniu koronawirusa. Pod względem przychodów ostatni raz tak źle w box office było 25 lat temu, kiedy to zadebiutował film Epidemia z Dustinem Hoffmanem.
Bitcoin leci w dół, ceny najniższe od stycznia
Bartosz Świątek, 10 marca 2020, 14:13
Bitcoin – jedna z najpopularniejszych kryptowalut na rynku – ostatnio mocno stracił na wartości. W ciągu zaledwie kilku dni kurs spadł aż o 17%. Jedną z przyczyn jest afera związana z piramidą finansową PlusToken. Znaczenie ma także ogólna kondycja rynków.
Epic Games o spadkach przychodów Fortnite - to „niedokładne” dane
Jakub Błażewicz, 28 lutego 2020, 12:51
Firma Epic Games skrytykowała grupę SuperData za doniesienia na temat przychodów Fortnite. Spółka kwestionuje dane podawane przez analityków, mimo że powoływała się na nie w poprzednim miesiącu.
Roblox to potężna marka, twórcy gry warci 4 mld dolarów
Adrian Werner, 27 lutego 2020, 12:39
Dzięki nowej rundzie inwestycji dowiedzieliśmy się, że twórcy gry Roblox są już warci 4 mld dolarów. Ponadto do 115 mln wzrosła liczba miesięcznych użytkowników produkcji.
Dystrybucja cyfrowa w styczniu – Fortnite z najgorszym wynikiem od 2017 roku
Bartosz Krawcewicz, 22 lutego 2020, 12:58
Firma SuperData opublikowała raport podsumowujący wyniki cyfrowego rynku gier za styczeń tego roku. League of Legends wciąż radzi sobie świetnie. Tego samego nie można powiedzieć o Fortnite, które z miesiąca na miesiąc zarabia coraz mniej.
Wiedźmin 3 zarabia krocie na Steamie; CD Projekt dogania Ubisoft
Krystian Pieniążek, 20 lutego 2020, 19:19
Rekordowa wycena spółki CD Projekt na warszawskiej giełdzie czyni ją drugą co do wielkości firmą z Europy produkującą gry wideo. Poza tym polski wydawca ujawnił, że po przekroczeniu 50 mln dolarów przychodów ze sprzedaży gry Wiedźmin 3 na Steamie spadła prowizja pobierana przez Valve od każdego jej egzemplarza sprzedanego na tej platformie.
CD Projekt jest trzecią największą spółką na warszawskiej giełdzie
Jakub Błażewicz, 19 lutego 2020, 16:47
Firma CD Projekt po raz kolejny osiągnęła rekordową wartość na warszawskiej giełdzie, stając się trzecią najwyżej notowaną spółką. Najwyraźniej Cyberpunk 2077 wciąż rozbudza wyobraźnię nie tylko graczy, ale i inwestorów.
Twórcy Control mają jeszcze jedną niezapowiedzianą grę
Jakub Błażewicz, 14 lutego 2020, 16:03
Studio Remedy Entertainment opublikowało podsumowanie 2019 roku. Twórcy Alana Wake'a pochwalili się świetnymi wynikami finansowymi i sukcesem Control, ale napomknęli też, że pracują nad niezapowiedzianą produkcją.
W 2019 Steam 44 razy walczył z hejtem w recenzjach
Jakub Błażewicz, 7 lutego 2020, 13:13
Firma Valve opublikowała podsumowanie 2019 roku na Steamie. Oprócz danych odnośnie popularności platformy i nowych funkcji spółka zdradziła, ile razy była zmuszona interweniować w związku z tzw. bombardowaniem gier negatywnymi recenzjami.
World of Warcraft podwoiło liczbę abonentów
Adrian Werner, 7 lutego 2020, 11:47
Activision Blizzard opublikowało raport finansowy za miniony rok. Poza przychodami i zyskami dowiedzieliśmy się, że ponad dwukrotnemu zwiększeniu uległa liczba abonentów World of Warcraft.
Sprzedaż GTA 5 przekroczyła 120 mln, a RDR2 - 29 mln
Adrian Werner, 7 lutego 2020, 10:07
Firma Take-Two Interactive opublikowała nowy raport finansowy. Poza danymi o przychodach i zyskach w dokumencie znalazły się wyniki sprzedaży gier studia Rockstar Games. Dowiedzieliśmy się, że Grand Theft Auto 5 znalazło już ponad 120 mln nabywców, a Red Read Redemption 2 – 29 mln.
Najbliższe plany wydawnicze Ubisoftu. PS4 najpopularniejsze, PC goni konkurenta
Krystian Pieniążek, 6 lutego 2020, 19:42
Firma Ubisoft podzieliła się swoimi planami wydawniczymi na najbliższą przyszłość. Poza tym francuski gigant podsumował udział poszczególnych platform i regionów w sprzedaży swoich gier.
Tinder zarobił miliard dolarów na randkowiczach w 2019 roku
Oliwer Stanisławski, 5 lutego 2020, 12:36
Tinder, czyli aplikacja randkowa umożliwiająca poznawanie nowych osób bez wychodzenia z domu, znajduje się w ścisłej czołówce najbardziej dochodowych programów na iOS i Androida. W 2019 roku Tinder zarobił kwotę ponad miliarda dolarów.
Nowy rekord CD Projekt SA (CDR) – najwyższa wartość akcji w historii
Krystian Pieniążek, 4 lutego 2020, 16:01
CD Projekt SA (CDR) odnotował nowy rekord wyceny swoich akcji na GPW. Najwyraźniej sytuacja rodzimego giganta na warszawskiej giełdzie ustabilizowała się już po niewielkim wstrząsie wywołanym przesunięciem premiery wyczekiwanego przez miliony graczy Cyberpunka 2077.
Capcom z rekordowymi zyskami - nowy raport sprzedaży gier
Adrian Werner, 4 lutego 2020, 12:50
Firma Capcom pochwaliła się, że sprzedaż Monster Hunter World przekroczyła 15 mln egzemplarzy. Z kolei dodatek Iceborne znalazł już ponad 4,5 mln nabywców. Pierwsze trzy kwartały obecnego roku rozliczeniowego przyniosły rekordowe zyski w historii wydawcy.
Sprzedaż PS4 zwalnia. Sony ze słabszymi wynikami działu gier
Jakub Błażewicz, 4 lutego 2020, 12:14
Firma Sony pochwaliła się wynikami finansowymi za okres październik-grudzień 2019 roku. W minionym kwartale spółka odnotowała wyraźny spadek sprzedaży PlayStation 4 oraz gier wraz ze zbliżaniem się dziewiątej generacji konsol.
EA zbija fortunę na mikropłatnościach
Adrian Werner, 31 stycznia 2020, 09:15
Firma Electronic Arts poinformowała, że w ostatnim kwartale 2019 roku zarobiła prawie miliard dolarów na mikropłatnościach. Odpowiadają one za ponad połowę wszystkich przychodów wydawcy.
Sprzedano 52 mln Nintendo Switch, świetny wynik Pokemonów
Adrian Werner, 30 stycznia 2020, 09:55
Firma Nintendo ma powody do zadowolenia. Sprzedaż konsoli Switch przekroczyła już 52 mln egzemplarzy. Ponadto rewelacyjnie na rynku radzą sobie Pokemon Sword i Pokemon Shield.
Słabe wyniki działu gier Microsoftu
Adrian Werner, 30 stycznia 2020, 08:59
Microsoft podzielił się wynikami finansowymi za miniony kwartał. W ogólnym rozrachunku firma zanotowała wzrosty, ale sam dział gier zaliczył spore spadki.
Nintendo uzyskało miliard dolarów przychodu z produkcji mobilnych
Jakub Błażewicz, 29 stycznia 2020, 19:50
Grupa analityczna Sensor Tower ujawniła wyniki finansowe mobilnych gier firmy Nintendo. Produkcje pokroju Super Mario Run, Fire Emblem Heroes czy Mario Kart Tour przyniosły spółce miliard dolarów przychodu.
Epic Games Store obwiniane za spadek wydatków na gry PC
Adrian Werner, 27 stycznia 2020, 09:51
W zeszłym roku Amerykanie wydali mniej na gry pecetowe niż w 2018 r. Według analityków, jednym z powodów tego była zwiększona konkurencja na rynku serwisów dystrybucji cyfrowej spowodowana przez agresywną ekspansję Epic Games Store.
Rekordowe przychody i solidny zysk Intela w Q4 2019
Konrad Hazi, 24 stycznia 2020, 13:33
Pomimo perturbacji na przestrzeni całego roku oraz silnych nacisków ze strony konkurencji, 2019 rok okazał się dla Intela naprawdę udany. Odzwierciedlają to zarówno wyniki finansowe za czwarty kwartał, jak i dochód netto wypracowany na przestrzeni całego roku.
GTA 5 – ubiegły miesiąc był dla gry najlepszym od dwóch lat
Adrian Werner, 24 stycznia 2020, 09:59
Grupa analityczna SuperData udostępniła sprawozdanie z wynikami cyfrowego rynku gier za grudzień ubiegłego roku. Doskonale poradziły sobie takie produkcje jak Grand Theft Auto V, Call of Duty: Modern Warfare, Clash of Clans oraz Red Dead Redemption 2.
Cyberpunk 2077: CD Projekt SA (CDR) traci na giełdzie po przesunięciu premiery
Bartosz Świątek, 17 stycznia 2020, 11:41
CD Projekt SA (CDR) traci na giełdzie w związku z przesunięciem premiery wyczekiwanej gry RPG Cyberpunk 2077. Akcje spółki na GPW staniały o ponad 10%.
TikTok pobierany częściej niż Facebook w 2019 roku
Piotr Doroń, 16 stycznia 2020, 11:00
Poznaliśmy najczęściej pobierane aplikacje mobilne 2019 roku. Zestawieniu lideruje WhatsApp, ale tuż za nim uplasował się TikTok. Rynek mobilny odnotował wzrosty, w czym duża zasługa gier, na czele z Honor of Kings/Arena of Valor i Pokemon GO.
Epic Games Store przedłuża rozdawnictwo darmowych gier na 2020 rok
Jakub Błażewicz, 14 stycznia 2020, 19:42
Firma Epic Games pochwaliła się wynikami swojej platformy dystrybucji cyfrowej. Epic Games Store ma za sobą udany rok, m.in. dzięki tytułom ekskluzywnym oraz grom za darmo. Ta druga akcja będzie kontynuowana w obecnym roku.
Dla Pokemon GO ubiegły rok był najlepszym w historii
Adrian Werner, 10 stycznia 2020, 09:34
W zeszłym roku Pokemon GO zarobiło prawie 900 mln dolarów. Tym samym udało się przebić wynik z 2016 r., kiedy to gra zadebiutowała na rynku.
Fortnite zarobiło 1,8 mld dolarów w 2019 roku
Adrian Werner, 3 stycznia 2020, 09:45
Firma SuperData podsumowała wyniki cyfrowego rynku gier za 2019 rok. Najlepiej zarabiającą produkcją free-to-play było Fortnite, które wygenerowało 1,8 mld dolarów przychodu. League of Legends przyniosło 1,5 mld dol.
Star Citizen – rok fiskalny 2018 z rekordowymi przychodami
Adrian Werner, 22 grudnia 2019, 09:02
Cloud Imperium Games opublikowało raport, który ujawnia, że rok rozliczeniowy 2018 okazał się rekordowym dla gry Star Citizen. Przychody wyniosły 48,9 mln dolarów. Wzrost zanotowano we wszystkich kategoriach, w tym w crowdfundingowych wpłatach graczy. Produkcja otrzymała również aktualizację Alpha 3.8.0.
Star Wars Jedi: Fallen Order z rewelacyjną sprzedażą w dystrybucji cyfrowej
Konrad Serafiński, 21 grudnia 2019, 12:10
Star Wars Jedi: Fallen Order zaliczył najlepszy start na konsolach w historii marki Gwiezdne wojny, jeżeli chodzi o sprzedaż na platformach dystrybucji cyfrowej, ponad dwukrotnie wyprzedzając Star Wars: Battlefront II. Rozczarowaniem okazał się zaś Red Dead Redemption 2 przed premierą na Steamie. Takie informacje podaje w raporcie za listopad 2019 roku firma analityczna SuperData.
Branża gier w 2019 roku - ten rok należał do Fortnite, Cyberpunk 2077 i Minecrafta
Bartosz Świątek, 20 grudnia 2019, 10:42
Dziennikarze serwisu Gamesindustry.biz przygotowali obszerną infografikę, na której przedstawiono najważniejsze detale dotyczące rynku gier w 2019 roku. Do największych zwycięzców można zaliczyć Fortnite, Cyberpunka 2077 i Minecrafta.
Call of Duty: Modern Warfare z ponad miliardem dolarów przychodu. Jest nowa aktualizacja 1.12
Jakub Błażewicz, 18 grudnia 2019, 19:54
Firma Activision pochwaliła się rekordowymi wynikami Call of Duty: Modern Warfare. Gra wygenerowała już ponad miliard dolarów przychodu, a w trybie sieciowym cieszy się większą popularnością niż wszystkie odsłony cyklu z obecnej generacji.
CoD: Modern Warfare z najlepszą cyfrową premierą w tym roku
Paweł Woźniak, 23 listopada 2019, 16:09
Według danych z października zaprezentowanych przez serwis SuperData najnowsza odsłona Call of Duty okazała się najlepiej sprzedającym się tytułem w dystrybucji cyfrowej w okresie premierowym w 2019 roku. Październik okazał się także najlepszym miesiącem w historii dla Apex Legends.
Inwestorzy zaskoczeni zyskami CD Projektu za trzeci kwartał
Michał Kułakowski, 21 listopada 2019, 21:50
CD Projekt opublikował raport finansowy podsumowujący trzeci kwartał 2019 roku. Spółka wypracowała zyski o kilkanaście procent wyższe od przewidywanych przez inwestorów i analityków. Do niezłych wyników przyczyniły się pre-ordery Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu na Nintendo Switch, a także wysokie obroty serwisu GOG.com.
Sonic The Hedgehog - zmiana wyglądu jeża kosztowała miliony dolarów
Konrad Serafiński, 19 listopada 2019, 09:00
Zmiana wyglądu głównego bohatera filmu Sonic The Hedgehog ucieszyła wszystkich fanów. A jesteście ciekawi, ile to kosztowało? Serwis IndieWire podaje, że niemal 5 milionów dolarów. Nie wszyscy jednak się z tym zgadzają.
Call of Duty i The Outer Worlds na szczycie sprzedaży w USA - raport NPD
Jakub Błażewicz, 15 listopada 2019, 16:31
Grupa analityczna NPD opublikowała raport dotyczący amerykańskiego rynku gier w październiku. Call of Duty: Modern Warfare oraz The Outer Worlds zaliczyły wybitny start, przy czym strzelanka firmy Activision jest już najlepiej sprzedającą się produkcją 2019 roku.
Call of Duty: Mobile nadal bije rekordy popularności
Paweł Woźniak, 11 listopada 2019, 12:20
Pierwszy miesiąc po premierze Call of Duty: Mobile okazał się sporym sukcesem. Tytuł pobrano 148 milionów razy. Tym samym produkcja z łatwością przebiła wyniki takich mobilnych shooterów jak Fortnite czy PUBG.
Finanse Activision Blizzard i Take 2 - dystrybucja cyfrowa dominuje
Paweł Woźniak, 8 listopada 2019, 17:21
Wyniki finansowe za poprzedni kwartał Take-Two Interactive oraz Activision Blizzard jasno pokazują, że w obecnych czasach króluje dystrybucja cyfrowa oraz mikrotransakcje. Obie firmy mogą cieszyć się z dobrych zarobków w tym okresie.
GTA 5 i RDR2 nadal w formie. Sprzedano kolejne miliony egzemplarzy
Jakub Błażewicz, 8 listopada 2019, 14:04
Firma Take-Two Interactive ujawniła wyniki finansowe za okres od lipca do września 2019 roku. Wydawca ma za sobą bardzo udany kwartał, m.in. dzięki wybitnej sprzedaży Grand Theft Auto V i Red Dead Redemption 2.
Fortnite dostaje zadyszki. Przychody z mikropłatności spadają
Jakub Błażewicz, 6 listopada 2019, 22:24
Firma SuperData opublikowała raport na temat wydatków z poziomu gier w bieżącym roku. Fortnite pozostaje wśród najlepiej zarabiających produkcji, ale zarówno on, jak i inne tytuły radzą sobie gorzej niż w poprzednich latach.
Sprzedaż iPhone'ów spada, ale Apple ma powody do zadowolenia
Konrad Serafiński, 31 października 2019, 12:30
Apple pochwaliło się wynikami finansowymi za czwarty kwartał 2019 roku fiskalnego. Firma odnotowała rekordowy przychód, pomimo faktu że sprzedaż iPhone'ów wciąż spada. W górę idą za to usługi oraz iPady.
Star Wars: The Old Republic z prawie miliardem dolarów przychodu
Jakub Błażewicz, 31 października 2019, 11:35
Firma Electronic Arts pochwaliła się przychodami gry Star Wars: The Old Republic. MMORPG w świecie Gwiezdnych wojen zarobiło już niemal miliard dolarów.