Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lutego 2020, 12:51

Epic Games o spadkach przychodów Fortnite - to „niedokładne” dane

Firma Epic Games skrytykowała grupę SuperData za doniesienia na temat przychodów Fortnite. Spółka kwestionuje dane podawane przez analityków, mimo że powoływała się na nie w poprzednim miesiącu.

Epic Games ma zastrzeżenia co do ostatniego raportu firmy SuperData. - Epic Games o spadkach przychodów Fortnite - to „niedokładne” dane - wiadomość - 2020-02-28
Epic Games ma zastrzeżenia co do ostatniego raportu firmy SuperData.

Niedawny raport grupy analitycznej SuperData wspominał o gorszej kondycji Fortnite. W styczniu produkcja odnotowała najniższy przychód od listopada 2017 roku, czyli drugiego miesiąca po premierze Fortnite: Battle Royale. Taki wniosek najwyraźniej nie przypadł do gustu Epic Games i firma podzieliła się swym niezadowoleniem w komunikacie dla serwisu Gamesindustry.biz. Spółka wyraziła swoje rozczarowanie SuperDatą w związku z „wielokrotnym publikowaniem wielce niemiarodajnych raportów w oparciu o wątpliwą metodologię”. Nie odniesiono się konkretnie do ostatniej publikacji, natomiast zapewniono, że grupa nigdy nie miała dostępu do danych na temat przychodów Fortnite’a. W odpowiedzi SuperData zaręczyła, że jest pewna co do weryfikacji i wiarygodności swoich danych.

Tego typu „sprzeczki” nie są niczym nowym, jednak w tym przypadku sytuacja jest dość kuriozalna. Otóż zaledwie miesiąc temu Tim Sweeney chwalił się na Twitterze wynikami Epic Games Store, które miało dotrzeć do 17% użytkowników komputerów osobistych. Sęk w tym, że szef Epic Games powoływał się na… raport grupy SuperData. Tej samej, której teraz firma zarzuca niemiarodajność i wątpliwą metodologię, co najwyraźniej nie przeszkadzało w tamtym czasie. Złośliwi mogliby też wskazać, że dyskusję można by uciąć w bardzo prosty sposób: wystarczyłoby, żeby Epic Games udostępnił własne dane – choćby mocno uproszczone – na temat przychodów Fortnite w styczniu. Tak się jednak nie stało.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej