Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 29 stycznia 2020, 19:50

Nintendo uzyskało miliard dolarów przychodu z produkcji mobilnych

Grupa analityczna Sensor Tower ujawniła wyniki finansowe mobilnych gier firmy Nintendo. Produkcje pokroju Super Mario Run, Fire Emblem Heroes czy Mario Kart Tour przyniosły spółce miliard dolarów przychodu.

Nintendo uzyskało miliard dolarów przychodu z produkcji mobilnych - ilustracja #1
Ike, Marth i reszta herosów z Fire Emblem zarabia najwięcej dla Nintendo ze wszystkich produkcji mobilnych.

Nintendo twardo trzyma się polityki niewydawania swoich sztandarowych produkcji na platformach konkurencji. Jednak nie przeszkadza to firmie w eksperymentowaniu z tytułami na urządzenia mobilne. I to ze sporymi sukcesami. Grupa analityczna Sensor Tower donosi, że gigant z Kioto odnotował miliard dolarów przychodu z gier na smartfony i tablety. Największa w tym zasługa Fire Emblem Heroes – poboczna odsłona serii strategicznych RPG wygenerowała 61% tej kwoty (656 milionów dolarów), znacznie wyprzedzając Animal Crossing: Pocket Camp. Najsłabiej poradziło sobie Dr. Mario World z zaledwie 4,8 miliona dolarów, a więc wynikiem ponad dziesięciokrotnie gorszym niż Super Mario Run. Co ciekawe, liczba pobrań Fire Emblem Heroes stanowi zaledwie 4% wszystkich instalacji mobilnych gier Nintendo. W tej kategorii przoduje Super Mario Run z liczbą 244 milionów ściągnięć (54%).

Chyba nikogo nie zaskoczy, że najbardziej zyskownym rynkiem dla mobilnego Nintendo jest Japonia. Przychód z tego regionu stanowi 54% zarobków mobilnego Nintendo z wynikiem 581 milionów dolarów. Na drugim miejscu ulokowały się Stany Zjednoczone (316 milionów dolarów). Niestety, nie podano danych z Europy.

Jak widać, ekspansja na rynek mobilny opłaciła się Nintendo. Inna sprawa, że ostatnio, mimo eksperymentów z monetyzacją, firmie nie udało się powtórzyć sukcesu Fire Emblem Heroes. Widać to wyraźnie po wyniku Mario Kart Tour, które w dniu premiery wywołało burzę za sprawą nachalnych mikrotransakcji. Nie przeszkodziło to grze w zostaniu najlepszym debiutem mobilnym spółki pod względem liczby pobrań w pierwszym tygodniu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej