

Super Mario Run
Przenośna odsłona słynnej serii gier platformowych firmy Nintendo, zrealizowana w formie typowego, mobilnego autorunnera.
producent: Nintendo wydawca: Nintendo Strona oficjalna
Mechanika
Przenośny Mario wpisuje się w popularny wśród użytkowników urządzeń mobilnych nurt gier typu auto runner. Jest to więc dwuwymiarowa platformówka, w której postać samodzielnie gna przed siebie, a gracz, stukając palcem w dotykowy ekran, sprawia, że wąsaty hydraulik skacze. W ten sposób omijamy przeszkody, lądujemy na głowach przeciwników oraz zbieramy złote monety. Zabawa odbywa się w dwóch głównych trybach. W pierwszym musimy tylko pokonywać kolejne plansze. W drugim trzeba się nieco bardziej wykazać, gdyż walczymy z wynikami uzyskanymi przez innych graczy. W tym przypadku nie liczy się tylko dotarcie do „mety”, ale także styl w jakim się to zrobi, na co wpływa m.in. liczba i jakość wykonanych skoków. Ostatnia forma zabawy pozwala na tworzeniu własnego Grzybowego Królestwa (Mushroom Kingdom), na jakie możemy przeznaczyć złote monety zebrane w trakcie rozgrywki w pozostałych trybach.
Kwestie techniczne
Pod względem wizualnym Super Mario Run na AND i iOS prezentuje się podobnie do New Super Mario Bros. Wii. Produkcja została utrzymana w stylu pierwszych odsłon cyklu, ale oczywiście grafikę odpowiednio podrasowano, by nie odstawała poziomem wykonania od dzisiejszych platformówek 2D.
Minirecenzja Super Mario Run – udany debiut wąsatego hydraulika na urządzeniach mobilnych
- prawdziwy Mario dla fanów serii i nie tylko;
- idealna mobilna rozgrywka;
- świetnie zaprojektowane poziomy…
- … szkoda, że jest ich tak mało.
Super Mario Run to długo wyczekiwana pierwsza odsłona kultowego cyklu platformówek od firmy Nintendo przeznaczona na urządzenia mobilne. Od razu trzeba wspomnieć, że jest to udany debiut wąsatego hydraulika na smartfonach i tabletach, ale też nie do końca spełnia wszystkie pokładane w nim nadzieje.
Po pierwsze trzeba uczciwie przyznać, że pod względem rozgrywki nie jest to unikat. Jeżeli graliście np. w Rayman Jungle Run czy w każdego innego dwuwymiarowego auto runnera, to już dobrze wiecie czego spodziewać się po Super Mario Run. Magikom z Nintendo udało się jednak uchwycić konsolowego ducha cyklu, m.in. poprzez całkiem wysoki poziom trudności i zróżnicowane poziomy, których wykucie na pamięć to połowa sukcesu. Ponadto gra jest naprawdę dobra i satysfakcjonująca – jedna z najlepszych pod względem generowanego „funu”, jeżeli chodzi o mobilne platformówki.
Problem w tym, że udostępnionych leveli nie ma zbyt wiele, gdyż na starcie otrzymaliśmy nieco ponad dwadzieścia sztuk. Choć ich masterowanie może chwilę potrwać, tak zwykłe zaliczenie kampanii to kwestia kilku godzin (bardziej dwóch niż pięciu). Oczywiście to nie wszystko, co tytuł ma do zaoferowania, gdyż deweloperom trzeba oddać, że ogólny projekt gry jest znakomity, tak samo jak przywiązanie do detali, gameplay od podstaw stworzony z myślą o obsłudze tylko jednym palcem itd. Mimo wszystko wydając ponad 40 zł na grę mobilną, oczekujemy czegoś więcej.
Z drugiej strony ten model biznesowy ma wiele plusów. Przede wszystkim w grze nie znajdziecie żadnego systemu energii czy innego ustrojstwa wyłudzającego kasę z naszych portfeli. Poza tym zabawa nie jest „urozmaicana” wyskakującym reklamami. Zasada jest prosta – płacisz, ale możesz oczekiwać w zamian konkretnej gry, która nie wyciągnie z Ciebie dodatkowych pieniędzy. Gdyby Super Mario Run był nieco dłuższy, albo nieco tańszy, byłby idealna pozycją, a tak jest „tylko” bardzo dobry.
Ostatnia modyfikacja 8 września 2016
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 7,5 / 10 na podstawie 75 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Super Mario Run: Odpowiednia dla każdego wieku.